رضیم
شماره دستور پخت: 3579
رضیم
طرز تهیه کوفته کباب

موارد لازم + طرز تهیه

کوفته کباب یکی از لذیذترین غذاهای ترکیه است که به روش های مختلفی طبخ می شود. برای آشنایی با دستور پخت این غذای لذیذ تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

سیر ۲ حبه

پیاز ۱ عدد درشت

جعفری ۲ قاشق غذاخوری

سماق ۲ قاشق چایخوری

نعنا ۱ قاشق غذاخوری

زیره سبز ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل قرمز و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوفته کباب ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه یک کوفته کباب لذیذ نخست پیاز را کاملاً ریز رنده نموده، و با دست فشار داده و آب آن را بگیرد. سپس پیاز رنده شده و گوشت چرخ‌کرده، سماق، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را با کمی نمک و زیره سبز بکوبید، تا حالت خمیری به خود بگیرد، سپس آن را به کاسه‌ی حاوی گوشت چرخ کرده اضافه نمایید. در مرحله بعد جعفری و نعنا را به صورت کاملاً ریز خرد کرده و به مواد دیگر اضافه کنید.

مرحله سوم

اکنون چند دقیقه با دست مواد را ورز دهید تا یکدست شوند و مایه کباب چسبناک گردد. حالا روی کاسه را سلفون بکشید و به مدت یک ساعت در یخچال نگه دارید تا مایه کباب استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از این مدت کاسه را از یخچال بیرون آورده، و سپس به اندازه یک نارنگی از سس مایه کباب برداشته و روی سیخ چوبی بچسبانید و با دست به آن فرم دهید. همه کباب ها را به همین صورت سیخ بزنید.

مرحله پنجم

در این مرحله گریل را با کمی روغن چرب نموده و سپس سیخ ها را در تابه بگذارید و هر طرف سیخ کباب‌ها را به مدت 4 تا 5 دقیقه کباب نمایید، توجه داشته باشید که چنانچه کباب ها را زود برگردانید به کف تابه خواهند چسبید.

مرحله ششم

در کنار کوفته کبابی می‌توانید از گوجه فرنگی و سایر سبزیجات کبابی استفاده کنید. سپس کوفته‌کباب‌ها و گوجه‌فرنگی‌های گریل‌شده را در ظرف مناسبی ریخته و با برنج یا نان میل کنید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کوفته کباب

  1. چهرمینو

    معلومه که چقدر خوشمزس 🙏🏻 🙂 🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی