رضیم
رضیم
طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی

موارد لازم + طرز تهیه

از آنجایی که در هر فصلی از سال با وجود مواد موجود در آن فصل میتوانید غذاهای متنوعی را درست کنید، لذا با رسیدن فصل گوجه فرنگی تازه نیز میتوانید غذاهایی را با گوجه فرنگی درست کنید. گوجه فرنگی در اکثر غذاهای ایرانی و حتی بین المللی کاربرد دارد و میتوان از آن به هر شکلی چه به صورت پوره، نگینی و حلقه ای و رب استفاده کرد. شما میتوانید با استفاده از گوجه فرنگی و گوشت غذاهای متنوعی درست کنید که یکی از این غذاها کوفته گوجه فرنگی استکه با سس گوجه فرنگی تهیه میشود. شما نیز میتوانید این غذای لذیذ را در خانه درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه این غذا با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گاو چرخ شده با چربی متوسط ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

آرد سوخاری ۴ قاشق غذا خوری

سیر ۴ حبه

جعفری خرد شده ۱ پیمانه

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

پوره گوجه فرنگی ۲ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

زیره به میزان لازم

طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی

در ابتدا برای تهیه این غذای خوشمزه، پیاز شسته شده را رنده ریز کنید سپس گوشت چرخ کرده را نیز به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مواد را به خوبی ورز داده و با هم ترکیب کنید، سپس وسط آن را گود کرده و تخم مرغ را داخل آن بشکنید و آرد سوخخاری و ادویه را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید و ورز دهید.

بعد از ورز دادن حسابی گوشتها را به اندازه مساوی (مثلا به اندازه یک گردو) برداشته و آنها را به صورت گرد در آورید. همه کوفته ها به یک اندازه و یک شکل باشندف آنها را در ظرفی چیده و با یک سلفون که روی آنها میکشید در یخچال قرار دهید. کوفته ها باید به مدت یک ساعت در یخچال قرار گیرند تا در هنگام پخت وا نروند و خوش مزه تر شوند.

در تابه ای که در آن روغن ریخته اید کوفته ها را داخل آن ریخته و تابه را به آهستگی تکان دهید تا با این کار مام طرف کوفته ها سرخ شود. توجه داشته باشید که شعله باید متوسط باشد که کوفته ها در حین سرخ شدن نسوزند.

در این مرحله به سراغ درست کردن سس بروید، برای این کار رب و روغن را به همراه هم روی حرارت گذاشته و رب را تفت دهید، سپس پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و بگذارید تا آب آن کامل گرفته شود.

کوفته های سرخ شده را در سینی فری که با دامای 180 درجه ساننتیگراد گرم شده است بچینید و سس گوجه فرنگی را نیز روی آن بریزید و سینی را به مدت زمان 20 دقیقه در فر بگذارید تا کوفته ها کاملا پخته و آماده سرو شوند.

نکته: میتوانید قبل از قرار دادن کوفته ها در فر روی آنها را پنیر چدار بریزید.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه کوفته گوجه فرنگی

  1. خوشگو

    به به عالیه واقعا😍👍🏻

  2. آریانا

    عالی مثل همیشه ???????? ???? ????

  3. خورزاد

    چه خوشمزههههه????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی