رضیم
رضیم
طرز تهیه کوفته گوشت ترکیه ای

موارد لازم + طرز تهیه

کوفته یک غذای ترکی خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا با بلغور سرو می شود، برای آموزش کامل آشپزی و طرز تهیه کوفته ترکی به صورت مرحله به مرحله به سایت آموزشی رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

گوجه فرنگی ۴ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

آرد سوخاری ½ فنجان

آب ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

کره ۲۵ گرم

مواد سس کوفته

بادمجان ۴ عدد متوسط

فلفل سبز ۶ عدد

روغن ۳ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

سیر ۱ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته کوفته گوشت ترکیه ای

گام اول

برای تهیه کوفته گوشت ترکیه ای نخست سیر و پیاز را رنده کرده و پس از برداشتن آب اضافی آن ها را در ظرف مناسبی بریزید. بعد گوشت چرخ کرده را به همراه آب و آرد و مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه در ظرف می ریزیم.

گام دوم

در این مرحله کوفته ها را با دست به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا کاملا چسبناک و منسجم شوند. سپس روی کاسه را سلفون می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال می‌گذاریم تا مخلوط کوفته‌ها استراحت کند.

گام سوم

در همین حال، بادمجان ها را مکعبی خرد کرده و به مدت 30 دقیقه در یک کاسه آب نمک خیس کنید تا تلخی آن گرفته شود. بعد از 30 دقیقه بادمجان را از آب نمک خارج کرده و آبکشی کنید.

گام چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی آتش می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس سیر و پیاز را ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شوند.

گام پنجم

اکنون اندکی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و به همراه سیر و پیاز یک دقیقه تفت دهید. بعد فلفل سبز و بادمجان رو اضافه میکنیم و تفت میدیم تا کاملا سرخ بشود.

گام ششم

بعد از اینکه سس داخل روغن ریخت، تابه را از روی حرارت بردارید. بعد گلوله ها را بعد از یک ساعت ماندن از یخچال خارج کردیم و به شکل گلوله های بزرگتر از گردو فشار دادیم.

گام هفتم

در این گام تابه مناسبی را روی آتش می گذاریم و مقداری روغن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ شود. بعد کوفته ها را در تابه می ریزیم و همه قسمت ها را یکدست سرخ می کنیم.

گام هشتم

پس از آماده شدن کوفته ها، گوجه ها را در قابلمه بریزید و خوب هم بزنید. فلفل و رب بادمجان را در ظرف مناسبی بریزید. سپس کوفته ها و گوجه فرنگی ها را روی سس قرار دهید.

گام نهم

در این مرحله کره را به روش بن ماری آب کرده و با برس تمیز روی کوفته ها را با کره میمالیم تا براق شوند. البته افزودن کره به کوفته ها اختیاری است و در صورت تمایل می توانیم آن را از مواد لازم کنار بگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کوفته گوشت ترکیه ای

  1. امید

    من هروقت سایت شمارو میبینم گشنه ام میشه :)))👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی