رضیم
شماره دستور پخت: 5977
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

از غذاهایی که در کوتاه‌ترین زمان برای آشپزی چاره‌ساز و بسیار پرکاربرد محسوب می‌شود، خانواده‌ی کوکوها هستند. مزیت این غذاهای آسان، صرف کمترین زمان، نیاز به کمترین مواد غذایی، سهولت و خوشمزگی آن‌هاست. با این‌حال برخی از این کوکوها، برای برخی مجالس و دورهمی‌ها درنظر گرفته می‌شوند که نسبت به کوکوهای ساده، نیازمند صرف وقت بیشتر و همچنین مواد اولیه‌ی متنوع‌تر هستند. کوکوسبزی با مرغ یکی از این غذاهای مجلسی است که در ادامه دستور طبخ آن آموزش داده خواهد شد. لطفأ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوسبزی با مرغ برای ۴ تا ۶ نفر

سینه مرغ ۱ تکه
تخم مرغ ۵ عدد
سبزی کوکویی ۱ کیلوگرم
مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
پاپریکا و پودر سیر به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه‌ی کوکوسبزی با مرغ مجلسی

1- نخست سینه‌ی مرغ را آبپز نموده و به صورت رشته‌های باریک ریش ریش نمایید. تکه‌های مرغ را در کاسه‌ی مناسبی ریخته و زعفران دم کرده، پاپریکا، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه نموده و با یکدیگر مخلوط کنید.
2- یک هدد پیاز به به شکل خلالی درشت خرد و به کاسه‌ی مواد اضافه کنید.پس از مخلوط کردن کامل مواد داخل کاسه، به کمک یک سلفون دهانه‌ی کاسه را پوشانده و به منظور مزه‌دار شدن تکه‌های مرغ، به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.
3- اکنون لازم است سبزی کوکویی را خیلی ریز خرد کرده و به منظور سرخ شدن، در تابه محتوی روغن ریخته شده و تفت داده شود. مدت زمان سرخ نمودن سبزی به شما بستگی دارد. توجه داشته باشید که با افزایش مدت تفت سبزی، رنگ سبزی‌ها نیز بیشتر تغییر و تیره‌تر می‌گردد.
4- پس از سرخ شدن سبزی‌ها، آن را به کاسه‌ی مناسبی منتقل و منتظر خنک شدن آن شوید. پس از خنک شدن سبزی‌ها، تخم مرغ‌هایی را که در ظرفی جدا شکسته‌اید، به آن اضافه کنید. هدف از شکستن تخم‌مرغ‌ها در ظرف جدا، جداسازی نطفه‌ها از تخم‌مرغ و دورریختن آن‌هاست.
5- تخم‌مرغ را نیز به کمک نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مزه‌دار نمایید و با یک قاشق ادویه‌جات را کاملأ با تخم‌مرغ‌ها مخلوط نمایید. حال نوبت به خارج‌ساختن کاسه‌ی گوشت از یخچال است.
6- تابه‌ی محتوی روغن را روی شعله قرار دهید. نصف سبزی کوکویی را درون تابه‌ی روغن ریخته و به کمک یک کفگیر به صورت یکنواخت صاف و پخش کنید. بر روی این مواد کوکویی، زرشک و مغز گردوی خرد شده را بپاشید.
7- پس از پاشیدن گردو و زرشک باقیمانده‌ی مواد کوکویی را در تابه بر روی مواد کوکویی بریزید. حال به میزان و شکل دلخواه، نکه‌های ریش‌شده‌ی مرغ را بر روی مواد ریخته و با کمک فشار کفگیر یا قاشق، آن‌ها را داخل مواد کوکویی فرو کنید.
8- پس از سرخ شدن یک طرف کوکو، با احتیاط آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. پس از سرخ شدن دو طرفه، آن را به ظرف مورد نظر منتقل و به همراه نان سرو نمایید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکوسبزی با مرغ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی