رضیم
شماره دستور پخت: 5861
رضیم
طرز تهیه کوکوی شیرین

موارد لازم + طرز تهیه

 

از جمله غذاهای شهر مشهد، کوکوی شیرین است؛ این غذای خوشمزه به عنوان پیش غذا نیز سرو می‌شود. در ادامه می‌توانید دستور پخت این غذای مشهدی را در سایت رضیم مشاهده کنید.

دستور تهیه شیره کوکو

مرحله اول

ابتدا گلاب، آب و شکر را درون یک قابلمه بریزید؛ قابلمه را روی حرارت قرار دهید اما مواد را هم نزنید. هنگامی که شکر حل شد، زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و سپس گلوکز را به آن بیفزایید.

مرحله دوم

دو قاشق غذاخوری آب را همراه با جوهر لیمو درون یک کاسه ریخته و با هم مخلوط می‌کنید، پس از آن با استفاده از یک برس تمیز مقداری از مخلوط جوهر لیمو و آب را اطراف قابلمه بزنید تا به این ترتیب مانع از شکرک زدن شربت شوید. در ادامه اینقدر صبر کنید تا شربت قوام آمده و به غلظت مناسب برسد.

مرحله سوم

این شربت بایستی غلظتی مشابه غلظت شربت بار داشته باشد؛ هنگامی که غلظت به حدی رسید که شربت دچار چسبندگی شد، می‌توان گفت شربت آماده است. پس از آن بقیه جوهر لیمو را به شربت اضافه کنید و حرارت زیر آن را ملایم کنید تا شربت ولرم بماند؛ هنگام اضافه کردن شربت به کوکو، شربت باید ولرم باشد.

مواد لازم کوکوی شیرین برای ۴ نفر

سیب زمینی  ۵۰۰ گرم

تخم مرغ  ۴ عدد

شکر  ۳ قاشق غذاخوری

کره  ۳۰ گرم

وانیل  ۱ پنس

زعفران دم کرده  ۱ قاشق غذاخوری

هل  به مقدار لازم

دستورپخت کوکوی شیرین

مرحله اول

سیب زمینی‌ها را آبپز کرده و بعد از آن پوست آنها را بگیرید؛ سیب زمینی‌خهای پوست گرفته را با گوشتکوب له کنید تا یک پوره سیب زمینی یک‌دست حاصل شود. پس از آن سفیده و زرده تخم‌ مرغ‌ها را از هم جدا کنید و زرده‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله وانیل و شکر را درون ظرف حاوی زرده تخم بریزید و مواد را با همزن در حدی بزنید که زرده‌ها کرمی رنگ و کشدار شوند. پس از آن زعفران و هل را به مواد اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا جایی که مخلوط یک‌دستی از مواد به دست بیاید.

مرحله سوم

در ادامه پوره سیب زمینی را به ظرف حاوی زرده تخم اضافه کنید و با همزن بزنید تا جایی که مخلوط یک‌دستی حاصل شود. پس از آن سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تاجایی که سفیده‌ها فرم بگیرند؛ سفیده را نیز به سایر موا اضافه کنید و تا زمانی که مخلوط یک‌دستی حاصل شود، هم بزنید.

مرحله چهارم

اکنون یک قالب با ابعاد 15×25 سانتی‌متر (یا 20×20) را انتخاب کنید. کره را در دمای محیط قرار داده تا نرم شود و سپس با آن قالب را چرب کنید. پس از آن مواد کوکو را درون قالب بریزید و با قاشق سطح آن را صاف کنید. فر را روشن کرده در دمای 200 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و 15 دقیقه صبر کنید تا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کوکو را در طبقه وسط فر قرار دهید و 30 دقیقه صبر کنید تا کوکو بپزد. بعد از گذشت زمان مورد نظر، کوکو را از فر خارج کرده و 2/1 شربت را روی کوکو بریزید و دوباره کوکو را داخل فر قرار دهید. گریل فر را روشن کنید تا سطح رویی کوکو طلایی شود.

مرحله ششم

هنگامی که سطح رویی کوکو طلایی رنگ شد، آنها را از فر خارج کنید و مابقی شربت را روی آنها بریزید. اجازه دهید کوکو 1 ساعت داخل قالب بمانند؛ پس از یک ساعت کوکو را از قالب خارج کرده و به یک ظرف مناسب منتقل کنید و برش بزنید و طبق سلیقه خود با مواد مختلف تزئین کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکوی شیرین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی