رضیم
شماره دستور پخت: 3957
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

کوکو یکی از غذاهای محبوب و رایجی است که از ترکیب سبزیجات گوناگون با تخم مرغ حاصل می‌شود. کوکو باقالا سبز یک کوکوی سبزیجاتی سبز خوش‌طعم و مجلسی است که به سادگی در تابه پخته می شود و می توان آن را برای مجالس و مهمانی ‌های خاص سرو کرد. این کوکو از باقالی پوست کنده و سبزی ریز شده همراه با تخم مرغ تهیه می شود. برای مشاهده دستور‌پخت کامل و گام به گام کوکو باقلا سبز تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

باقالی ۳۰۰ گرم

تره دو دسته کوچک

شوید یک دسته کوچک

جعفری یک دسته کوچک

پیاز رنده شده آب گرفته ۱ عدد کوچک

تخم مرغ ۴ تا ۵ عدد

سیر رنده شده ۳ حبه

طرز تهیه کوکو باقلا سبز

مرحله اول

برای تهیه کوکوی لذیذ شمالی با باقلا سبز نخست باقالی ها را در قابلمه ای با آب بریزید و روی شعله بگذارید تا پخته شوند. سپس باقالی ها در آبکش ریخته و آبکشی نمایید.

مرحله دوم

لازم به ذکر است که باقالی ها باید بدون پوست باشند. سپس آن‌ها را در کاسه‌ای ریخته و با گوشت کوب برقی یا دستی باقالی ها را به خوبی خرد کنید. سبزی ها را شسته و خرد نمایید.

مرحله سوم

اکنون سیر رنده شده و سبزی های خرد شده را به باقالی ها اضافه نمایید. سپس پیاز را بشویید، پوست بگیرید و رنده کنید. سپس با دست آب آن را گرفته و پیاز را به باقالی ها اضافه نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را نیز اضافه کنید، نمک و فلفل سیاه را به مقدار لازم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. تابه ای را با کمی روغن روی شعله بگذارید تا داغ شود.

مرحله پنجم

سپس با قاشق مواد را برداشته و با فاصله کمی از هم در تابه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا کوکوها سرخ شوند. وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد به آرامی آنها را برگردانید تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانید از قالب فلزی برای زیباتر جلوه دادن کوکو استفاده کنید یا تمام مایع کوکو را در تابه ریخته و سرخ کنید. در آخر کوکو را در ظرف مناسبی با سس های مختلف سرو نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو باقلا سبز

  1. مُهیمِن

    به به چه هوس برانگیز 🙂 🙏🏻 🥰

  2. الیار (خریدار محصول)

    خدا ازت میگذره ؟ :)????

  3. هیمو (خریدار محصول)

    چه دستور عالی ای ???? ???? ????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی