رضیم
شماره دستور پخت: 3959
رضیم
طرز تهیه کوکو سبزی در فر

موارد لازم + طرز تهیه

کوکو یکی از غذاهای محبوب و رایجی است که از ترکیب سبزیجات گوناگون با تخم مرغ حاصل می‌شود. کوکو سبزی از ترکیب سبزی کوکو، تخم مرغ و مخلفاتی مثل زرشک و گردو تهیه می‌شود که در فر یا روی اجاق گاز پخته و سرخ می شود. این غذا علاوه بر اینکه طبخ آسانی دارد، بسیار خوش طعم است و خواص زیادی دارد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا مجالس تولد تهیه کرد. طبخ آن آسان است و به راحتی می توان با صرف کمترین زمان ممکن به غذا تنوع داد. برای مشاهده دستور پخت کامل و گام به گام کوکو سبزی در فر تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

تخم مرغ ۳ عدد

ماست ۱ فنجان

آرد سفید ۱ قاشق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

سبزی کوکویی ۱ کیلو

زرشک و گردوی ریز شده به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

روغن برای چرب کردن قالب مقداری

طرز تهیه کوکو سبزی در فر

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی لذیذ در فر، نخست ظرف مناسبی برداشته و تخم مرغ ها را داخل آن بشکنید، سپس تخم مرغ ها را خوب هم بزنید تا یکدست شوند و از حالت لخته درآیند.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از مخلوط شدن تخم مرغ ها، ماست و گردوی خرد شده را اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس پیاز را شسته و پوست کنده و به شکل نگینی و ریز خرد نمایید. پیازها را به مواد اضافه کنید و مخلوط نمایید.

مرحله سوم

زرشک، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. سبزی کوکوی خرد شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. چند دقیقه صبر کنید تا استراحت کند و مواد را طعم‌دار شود.

مرحله چهارم

فر را در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. سپس کف قالب را چرب کرده و مواد کوکو را داخل قالب بریزید و به مدت 35 تا 40 دقیقه در فر قرار دهید تا سفت شود. وقتی آماده شد آن را برش دهید و در ظرف مناسبی سرو کنید.

 

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو سبزی در فر

  1. هامون

    معلومه که چقدر خوشمزس👍🏻👍🏻🥰

  2. آگرین (خریدار محصول)

    بهههه بهههه عالیه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی