رضیم
شماره دستور پخت: 4809
رضیم
طرز تهیه کوکو شکم پر

موارد لازم + طرز تهیه

در دسته بندی غذاهای ایرانی انواع کوکو از جمله غذاهای پرطرفدار هستند. آموزش امروز اختصاص دارد به کوکوی سیب زمینی شکم پر که یکی از انواع لذیذ کوکو است. با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو شکم پر برای ۴ نفر

سیب زمینی ۴ عدد

فیله مرغ ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

قارچ ۵ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

آرد سوخاری پانکو ۱ لیوان

سس فلفل ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقداری کافی

پودر سیر و فلفل قرمز به مقداری کافی

روغن و زردچوبه به مقداری کافی

طرز تهیه کوکو شکم پر

مرحله اول

در مرحله ابتدایی کار نیاز به سیب زمینی پخته داریم. پوست سیب زمینی را بگیرید و آن را آب پز کنید و پس از اینکه پخت و کمی خنک شد آن را ریز رنده کنید. در مرحله ی بعد گوشت مرغ را چرخ کنید یا با میکسر له کنید و سیب زمینی رنده شده و مرغ چرخ شده را کنار بگذارید و مواد میانی را کوکو را آماده کنید.

مرحله دوم

برای مواد میانی کوکو نیاز به آماده کردن پیاز داغ داریم. بعد از تفت دادن پیاز مرغ چرخ شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا مرغ بپزد. برای طعم مواد به آنهاسس فلفل یزنید و در ادامه ادویه ها شامل زردچوبه و پودرسیر و فلفل سیاه و قرمز را اضافه کنید.

مرحله سوم

ادویه ها را مرغ مخلوط کنید تا همه مواد با هم یکدست شوند و طعم بگیرند. در ادامه برای رنگ بهتر از رب گوجه فرنگی استفاده کنید. به تابه رب گوجه فرنگی اضافه کنید و با ابقیه مواد مخلوط کرده و تفت بدهید تا رب گوجه رنگ باز کند.

مرحله چهارم

در انتها قارچ نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و روی حرارت نسبتا زیاد تفت بدهید تا قارچ آب نندازد و کاملا سرخ شود. بعد از تفت خوردن قارچ ها مواد میانی کوکو حاضر شده و میتوانید حرارت زیر تابه را خاموش کنید.

مرحله پنجم

برای آماده کردن کوکو سیب زمینی هایی که در ابتدا رنده کرده بودیم را به حالت خمیری در می آوریم. برای این کار لازم است یک عدد تخم مرغ به همراه آرد سفید به سیب زمینی اضافه کنید. برای طعم بهتر از نمک و فلفل و پودرسیر استفاده کنید. سیب زمینی را خوب ورز بدهید تا خمیری با انسجام مناسب درست شود و بتوان آن را در دست شکل داد.

مرحله ششم

مقدار مناسبی از خمیر کوکو بردارید و آن را بین دستان خود باز کنید. وسط خمیر از مایه میانی کوکو بریزید خمیر را به خوبی دور مایع ببندید. بعد از اینکه تمام کوکوها را آماده کردید آنها را در فریزر بگذارید و 30 دقیقه زمان بدهید تا خودشان را بگیرند.

مرحله هفتم

یک تخم مرغ را در یک کاسه بزنید تا از لختگی خارج شده ویکدست شود. در ظرف دیگری پودر سوخاری بریزیرد. کوکوهای شکم پر را از فریزر خارج کرده و ابتدا در تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری بغتانید.

مرحله هشتم

کوکوهای آغشته به پودر سوخاری را در تابه ای که روغن داغ دارد بیندازید تا کاملا سرخ و طلایی شوند. در طول مدت سرخ شدن کوکو را با احتیاط جابجا کنید که هر دو طرف آن سرخ شود.

بعد از سرخ شدن کوکوها را درون ظرف سرو مناسبی بچینید. این غذا را میتوانید با انواع نان ها سرو کنید. نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو شکم پر

  1. وانیار (خریدار محصول)

    ممنونم بخاطر طرز تهیه های خوبی که قرار دادین????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی