رضیم
شماره دستور پخت: 6079
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

کوکوی مرغ و هویج یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به کوکو مرغ دارد با این تفاوت که در تهیه این کوکو از هویج نیز استفاده می شود که طعم این کوکو را خاص و دلپذیرتر می کند. چون در این کوکو از هویج استفاده می شود نیازی به استفاده از پیاز در آن نیست زیرا ممکن است در هنگام سرخ کردن کوکو از هم جدا شود. این کوکو به دلیل استفاده از هویج رنگ بسیار زیبایی دارد اما اگر بخواهیم زیباتر شود می توانیم مقداری زعفران دم کرده به مخلوط کوکو اضافه کنیم. برای مشاهده این آموزش آشپزی با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم کوکو مرغ و هویج برای 4 نفر

سینه و ران مرغ 500 گرم
سیب زمینی 2 عدد متوسط
هویج 2 عدد متوسط
پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
پیاز برای پخت مرغ 1 عدد کوچک

دستور پخت کوکوی مرغ و هویج

مرحله اول
برای تهیه کیک مرغ و هویج خوشمزه ابتدا هویج و سیب زمینی را در قابلمه ای با ۲ پیمانه آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی و هویج کاملا بپزند.
مرحله دوم
در این مرحله گوشت مرغ را با مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه مناسبی می ریزیم. حالا پیاز را 4 عدد قارچ می کنیم و به همراه 1 لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله سوم
در این مرحله قابلمه حاوی مرغ را نیز روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد. پس از اینکه سیب زمینی و هویج به طور کامل پختند، آنها را داخل یک کاسه مناسب با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له شوند و به مواد اضافه میکنیم.
مرحله چهارم
بعد از اینکه مرغ پخت، آن را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا کاملاً یکدست شود. اگر مخلوط کن در دسترس نداشتیم می توانیم گوشت مرغ را با رنده ریز رنده کنیم و به ظرف اضافه کنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز را به مواد اضافه می کنیم و با قاشق یا دست مواد را خوب هم می زنیم تا کاملاً یکدست شوند، سپس روی کاسه را سلفون می کنیم.
مرحله ششم
حالا کاسه را به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا مخلوط کوکو استراحت کند. بعد از این مدت مخلوط کوکو را از یخچال خارج می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار میدهیم.
مرحله هفتم
در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن خوب سرخ شود. بعد به اندازه یک نارنگی از مخلوط کوکو برداشته و با دست به شکل گرد یا بیضی در آورده و کمی صاف می کنیم.
مرحله هشتم
حالا کوکوها را کم کم در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شوند. بعد از 2 تا 3 دقیقه که یک طرف کوکوها خوب سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر طلایی و خوب سرخ شود.
مرحله نهم
کوکوها را بعد از سرخ شدن به مدت ۱ ساعت روی دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. در پایان کوکوها را با گوجه و ترشی و نان سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوکو مرغ و هویج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی