رضیم
رضیم
طرز تهیه کوکو کدو سبز تبریزی

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و مجلسی ایرانی کوکوی کدو سبز است که هم مثل یک شام یا ناهار سبک تهیه می شود و هم می تواند در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار بگیرد. خوب است بدانید که این غذای لذیذ به علت وجود کدو سبز حاوی کالری کمتری در مقایسه با دیگر کوکوهای ایرانی می باشد و بنابراین برای کسانی که رژیم کاهش وزن دارند خیلی مناسب می باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی کوکو کدو سبز را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کدو سبز ۳ عدد

آرد گندم ۱ قاشق غذاخوری

آویشن مقداری کمی

پیازچه ۳ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

نحوه و دستور پخت کوکو کدو سبز

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن کوکوی کدو مجلسی می بایست کدو ها را خوب بشویید و آب آن را بگیرید سپس خوب خشک نمایید و سپس کلاهک بالایی آن ها را به وسیله چاقو ببرید و با وجود پوست، کدو سبزها را بسیار ریز رنده نمایید و اندکی نمک هم روی کدوها اضافه نمایید.

گام دوم

در این مرحله به اندازه ده دقیقه کدوها را کنار بگذارید تا آب آن به طور کامل بیرون برود. سپس به سراغ حاضر کردن دیگر مواد این کوکو مجلسی بروید. اکنون پیازچه ها را تمیز نمایید و بشویید و روی تخته آشپزخانه به شکل نگینی خرد نمایید و آن ها را نیز در ظرف مناسبی کنار بگذارید.

گام سوم

اکنون کدوهای رنده شده را در یک صافی بگذارید و به کمک دست محکم فشار دهی تا آب میان بافتی آن دربیاید و سپس کدوهای رنده شده را درون ظرف مناسبی بگذارید و پیازچه های خرد شده را درون آن بریزید.

گام چهارم

در این گام تخم مرغ ها را در ظرفی به آرامی بشکنید و سپس آرد را به آرامی درون آن بریزید تا گلوله ای نشود. بعد از آن به خوبی با یک قاشق مواد را به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود.

گام پنجم

حال زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آویشن را به عنوان چاشنی به اندازه دلخواه خود به ترکیب آرد و تخم مرغ بیفزایید و قشنگ بار دیگر مواد را ترکیب نمایید. اکنون این مواد را به کدو رنده شده و پیازچه ها بیفزایید و در نهایت کلیه مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید تا مایه یک دستی تهیه شود.

گام ششم

در این گام و بعد از حاضر شدن مایه کوکو، تابه را روی شعله گاز بگذارید و اندکی روغن درون آن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. در ادامه باید یک قاشق سرپر از مایه را بردارید و درون تابه بریزید و خیلی سریع به وسیله یک قاشق شکل آن را درست کرده و منظم کنید.

گام هفتم

حال باید این کار را برای باقی مایه نیز انجام داده و کوکو ها را سرخ نمایید. پس از سرخ شدن یک سمت از کوکو ها آن ها را پشت و رو کنید تا سمت دیگر آن ها نیز طلایی و کاملا سرخ شوند. روش دیگر آن است که کل مایه را یک تیکه درون تابه بریزید تا سرخ شود.

گام هشتم

پس از آم می بایست با قاشق مایه را درون تابه مرتب کنید و کاملا روی آن را صاف نمایید تا سرخ شود و پس از آن به کمک یک کفگیر آن را نصف کنید و هر نیمه از کوکو را پشت و رو کنید تا طرف دیگرش هم سرخ شود. اکنون کوکو کدو سبز شما حاضر شده و می توانید آن را با گوجه فرنگی و خیارشور میل نمایید.

کوکوی کدو سبز با قارچ

چنانچه قصد دارید تا در کوکوی کدو سبز خود قارچ بیفزایید می بایست نخست قارچ را به شکل نگینی یا ورقه ای ببرید و پس از آن با اندکی روغن تفت دهید تا آب میان بافتی آن تبخیر شود. در ادامه بعد از سرد شدن قارچ ها آن ها را به مایه کوکو بیفزایید و ادامه مراحل را انجام دهید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو کدو سبز تبریزی

  1. علی (خریدار محصول)

    عالی 👏👏👏👍🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی