رضیم
رضیم
طرز تهیه گبولی پلو بندرعباس

موارد لازم + طرز تهیه

گوبولی پیلو را نوعی دمی یا کیت می دانند که با آب گوشت درست می شود. این برنج نوعی برنج مخلوط است که با گوشت چرخ کرده، نخود، سیب زمینی و کشمش مخلوط کرده و سرو می شود. وجود نخود در برنج خواص آن را افزایش می دهد. از آنجایی که برنج با آب گوشت پخته می شود، تمام طعم و ویژگی های گوشت را به خود می گیرد. مخلفات را می توان با برنج مخلوط کرد و یا به صورت جداگانه روی آن ریخت که بسته به ذائقه هر فرد می توان آن را به صورت متفاوت سرو کرد. برای مشاهده این آموزش آشپزی در سایت آموزشی رضیم باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه

گوشت گوسفندی ۲۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

سیب زمینی ۲ عدد

نخود ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

کشمش ½ پیمانه

چوب دارچین ۱ تکه

پودر لیمو عمانی ½ قاشق چایخوری

ادویه پلویی ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

نحوه پخت گوبولی پلو

گام اول

برای پخت گلبولی پلو خوشمزه نخست پیاز را شسته و پوست می گیریم. بعد یک قابلمه را بردارید و با کمی روغن حرارت می دهیم. سپس پیازهای خرد شده را در روغن تفت می دهیم تا روشن و طلایی شوند.

گام دوم

سپس گوشت را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر آن بیرون بیاید. سپس چوب دارچین را اضافه کنید و بگذارید با کمی آب بپزد.

گام سوم

در پایان پخت نمک می زنیم. وقتی گوشت کاملاً پخت، آب گوشت را صاف کنید.گوشت را کنار می گذاریم. هل، فلفل سیاه، ادویه پلو و لیمو عمانی را به آب گوشت اضافه کنید و بگذارید بجوشد. برنج را از قبل شسته و با نمک خیس می کنیم.

گام چهارم

زمانی که آب گوشت به جوش آمد، آب برنج را دور بریزید و برنج را به آبگوشت اضافه کنید. به اندازه ای آب اضافه کنید که یک انگشت روی برنج را بپوشاند. وقتی آب برنج کشیده شد، کمی کره به برنج اضافه کنید. سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید.

گام پنجم

در این گام سیب زمینی ها را نگینی خرد می کنیم. بعد یک ماهیتابه برمیداریم و با کمی روغن حرارت میدیم تا روغن خیلی داغ بشه. سپس سیب زمینی ها را در آن سرخ می کنیم. سیب زمینی سرخ شده را از ماهیتابه خارج کنید.

گام ششم

در این مرحله یک پیاز را برداشته و به صورت ورقه های متوسط برش می دهیم. سپس در تابه سرخ می کنیم و از تابه خارج می کنیم. گوشت را خرد کرده و در همان ماهیتابه تفت دهید. نخودها را از قبل خیس کرده و با کمی آب میپزیم.

گام هفتم

بعد از ان با کمی پودر لیمو عمانی و نمک و کمی رب گوجه فرنگی تفت می دهیم. حال کشمش ها را شسته و در آن سرخ می کنیم و رزرو می کنیم.گوشت، نخود، کشمش، سیب زمینی و پیاز داغ را روی برنج بریزید. در صورت تمایل می توانید روی برنج پودر هل و میخک بریزید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه گبولی پلو بندرعباس

  1. همیلا

    خیلی خوشمزه میشهههههههه😋😋

  2. حدیثه

    چه خوشمزه 😉 👍🏻 🙏🏻 👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی