رضیم
رضیم
طرز تهیه گل کلم سوخاری

موارد لازم + طرز تهیه

گل کلم سوخاری یکی از فست فودهای خوش‌طعم است که می توان آن را با انواع دستورپخت‌ها طبخ کرد. برای مشاهده آموزش این غذای لذیذ تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

گل کلم ½ گل کلم متوسط

تخم مرغ ۲ عدد

جوش شیرین ½ قاشق چایخوری

آرد سفید ۱ لیوان

آرد سوخاری ۱ لیوان

پودر سیر و فلفل قرمز به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت گل کلم سوخاری

مرحله اول

برای تهیه یک وعده گل کلم سوخاری لذیذ نخست گل کلم را به قطعات کوچک برش داده و پس از شستن آن را کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس 1 لیوان آب به همراه جوش‌شیرین را در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی شعله گذاشته و 1 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه نمایید. بعد از اینکه آب جوش آمد، گل کلم های خرد شده را به آب در حال جوش اضافه نمایید و به مدت 3 دقیقه در آب در حال جوش نگه دارید.

مرحله سوم

بعد از 3 دقیقه گل کلم را آبکش کنید و بگذارید آب اضافی آن‌ها خارج شود. اکنون آرد سفید را با مقداری پودر سیر، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه و نمک مخلوط نمایید و در کاسه مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد سوخاری و تخم مرغ‌ها را جداگانه در دو بشقاب بریزید. سپس با یک چنگال خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شوند، در ادامه قابلمه مناسبی را روی شعله قرار دهید.

مرحله پنجم

اکنون در تابه به اندازه ای روغن بریزید که گل کلم‌ها در حین سرخ کردن در روغن شناور شوند. سپس گل کلم‌ها را در آرد سفید زده، و بعد از آن در تخم مرغ فرو کرده، و در آخر در آرد سوخاری بغلطانید.

مرحله ششم

در ادامه گل‌کلم ‌ها را در روغن داغ فرو کرده تا کاملا سرخ شوند. وقتی گل کلم ها کاملا طلایی شدند، آن‌ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای جذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود، سپس این غذای خوشمزه را با سس مورد علاقه تان میل کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه گل کلم سوخاری

  1. تانسو

    نوش جان معلومه خیلی خوشمزست🙂

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی