رضیم
رضیم
طرز تهیه كيک قابلمه ای

موارد لازم + طرز تهیه

سلاممم رفقاي عزيزم🥰
عصر جمعه هميشه يه جورايي دلگيره براي همين بهتره يخورده دست بكار بشيم و حال خودمونو عوض كنيم،خب تو دايركت درخواست كيك قابلمه اي رو زياد داشتيم براي همين گفتم امروز درستش كنم بريممممم ببينيم دستورشو🥰.
كيک قابلمه ای
مواد لازم:
آرد : 2 پیمانه
شیر ولرم : 3/4 پیمانه
شکر : 1 و 1/4 پیمانه
روغن مایع : 1/4 پیمانه
بیکینگ پودر : 2 قاشق چایخوری
تخم مرغ : 3 عدد
نمک : نوک قاشق چایخوری
هويج رنده شده ١/٤ پيمانه
دارچين ١ قاشق چايخوري
گردو ٣-٤ قاشق غذاخوري خرد شده
طرز تهيه: ابتدا بیکینگ پودر و نمک و آرد را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.سپس تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و به کمک همزن برقی ابتدا با دور کند تخم مرغ ها را هم بزنید و سپس به تدریج سرعت همزن را افزایش دهید و تخم مرغ ها را به مدت 4 دقیقه هم بزنید تا رنگ آن ها عوض شود. سپس شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه دیگر دوباره مخلوط شکر و تخم مرغ را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.سپس روغن را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و به مدت یک دقیقه مایه کیک را هم بزنید.شیر ولرم را هم به مایه کیک اضافه کنید و همچنين هويج و گردو همه مواد کیک را به خوبی با یکدیگر مخلوط كنيد.
در مرحله بعدی آرد را به مایه کیک اضافه کنید و با کمک لیسک مایه کیک را مخلوط کنید توجه داشته باشید که نباید مخلوط آرد و مایه کیک را زیاد هم بزنید.
بعد از تهیه مایه کیک قابلمه ای که کف ضخیمی دارد و نچسب باشه را برای پختن کیک انتخاب کنید, سپس کف و دیواره های قابلمه را با کمک کره و یا روغن جامد به خوبی چرب کنید و مایع کیک را در قابلمه بریزید.
سپس درب قابلمه را به کمک دمکنی بپوشانید و درب قابلمه را بزاريد و سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله زیاد به مدت 30 ثانیه قرار دهید.
بعد از مدت زمان ذکر شده شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا قابلمه به مدت 25 دقیقه روی حرارت گاز با شعله کم قرار گیرد سپس شعله پخش کن را روی کوچک ترین شعله گاز قرار دهید تا به خوبی داغ شود و بعد از اینکه شعله پخش کن داغ شد قابلمه کیک را روی آن قرار دهید بعد از سپری شدن 30 دقیقه می توانید در قابلمه را باز کنید و خلال دندانی را در وسط کیک فرو کنید و بیرون آورید اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبیده باشد کیک به خوبی پخته شده است. در مرحله آخر به آرامی لبه های کیک را از قابلمه جدا کنید و یک دیس گرد را روی سر قابلمه قرار دهید و سپس قابلمه را برگردانید تا کیک به درون دیس انتقال پیدا کند..
نكته ها:
١/براي چرب کردن کف قابلمه بهتر است از روغن جامد و یا کره استفاده کنید, اگر روغن مایع در دستری دارید می توانید دیواره و کف قابلمه را چرب کنید و سپس مقداری آرد در قابلمه بپاشید، كل قابلمه بايد با مقداري كمي آرد پوشانده شود
.٢/توجه داشته باشید که باید از قابلمه ای استفاده کنید که درب مناسبی دارد و به خوبی کیپ می شود.
٣/درب قابلمه را در حین پخت کیک برندارید زیرا پف کیک می خوابد.
٤/می توانید برای برشته کردن روی کیک آن را به صورت وارونه در قابلمه برگردانید و به مدت 3 دقیقه با شعله زیاد کیک را حرارت دهید.
٥/می توانید از کیک پز و یا تابه های دو طرفه هم استفاده کنید و وقتی که یک طرف کیک به خوبی پخته شد طرف دیگر آن را در تابه برگردانید تا به خوبی پخته شود
.٦/می توانید از قابلمه چدن و سرامیک و تفلون با کف ضخیم برای پخت کیک استفاده کنید.
٧/به جای شیر می توانید از هر نوع آبمیوه دلخواه در پخت این نوع کیک استفاده کنید.
٨/حتما درب قابلمه را به کمک دمکنی بپوشانید تا از خمیر شدن کیک جلوگیری شود.
٩/آرد را برای برای پخت کیک بهتر است سه بار الک کنید تا کیک با کیفیت بهتری پخته شود.

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه كيک قابلمه ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی