رضیم
رضیم
طرز تهیه پلو مخلوط (گوشت یا مرغ)

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه پلو مخلوط

متن ویدئو طرز تهیه پلو مخلوط

خوب برگشتیم دوباره مهمون خونه‌هاتون شدیم، سلام عرض می‌کنیم خدمت همتون یک غذای خوب می‌خوام بهتون یاد بدم ولی باید داستانش را براتون تعریف کنم. ما خونه یه خانم مهمونی رفتیم این جا که چهل ساله ایران نرفته و ایشون این غذا رو درست کرد و من فرمولش را ازش گرفتم و نوشتم تا به شما یاد بدم. اسمش پلو مخلوطه به من گفت و گفت که از مادرش این رو یاد گرفته، تقریبا چهل ساله این جا ست و بیست سالش هم بوده که اومده، تقریبا شصت سالی داره. گفتم اسمتون رو هم بگم، گفت اگه میشه لطف کنید نگید و ما هم نمی‌گیم. همین جا می‌دونم که این فیلم رو نگاه می‌کنن، همین جا ازشون تشکر می‌کنم و امیدوارم که همیشه سرفراز باشن.

خوب این غذا یک مقدار مشغولیت داره، اما اون قدر خوشمزه است که طعمش را نمی‌تونی فراموش کنی، آب رو گذاشتم جوش بیاد و برنجم را خیس کردم. بریم سراغ مواد اولیه. یک و نیم پیمونه برنج دارم البته من هم ماگ استفاده کردم پیمونه، شما می‌تونید از استکان معمولی استفاده کنید یا استکانی مثل این. بریم از اول این رو بگذاریم کنار، بگم، نمک داریم، فلفل داریم شوید داریم اگه دوست داشتید پودر هل استفاده کنید. و اگر دوست نداشتید خود هل را استفاده کنید. گلاب داریم، رب داریم و گوشت چرخ کرده برای گوشت قلقلی، یپاز آب گرفته یه دونه، گوشت دویست و پنجاه گرم، یه دونه پیاز هم آبگیری کنید و ببینید این تفاله پیازها آب نداره و بیست گرم هم سبزی جعفری ، خوب حالا باقی موادش را بهتون بگم.

زعفرونی داریم، روغن نباتی استفاده کرده بود ایشون که خیلی عطر و طعم خوبی داده بود. خانمم هر وقت می‌بینه میگه به فکر سلامتیت باش، اما ما هم این رو امروز استفاده می‌کنیم و یک پیمونه لوبیا چشم بلبلی داریم. من این رو قبلا پختم ببینید خیلی راحت و نرمه، اما دیگه خیلی نرم هم نشه، ببینید تا این قسمت، هل هم که گفتم و دارچین هم که هبتون گفتم. دوتا چوب دارچین داریم برای این که برنجش طعم و عطر بگیره. خوب بیاین این ور برای سسی که داره و پلو میاد روی پلو مخلوط میاد. هویج رو به این قطعات در میارین اگه دوست داشتید می‌تونید خلال ترش هم بکنید. ب

ه این شکل خلال این شکلی، یه تفت میدیم و تو سسی که قراره بپزه ، می‌پزه این هم فلفل دلمه ایه، فلفل دلمه ای هم به این اندازه در میاریم تقریبا دو بند انگشته، و این هم از این و یه دونه پیاز داریم برای این سس اما قبل هر چیزی من دستم رو خالی بکنم و گوشت قلقلی‌ها را درست بکنم، برای گوشت قلقلی‌ها یک مقداری زردچوبه به گوشت اضافه می‌کنیم و به اندازه نوک قاشق چایخوری و بریم سراغ نمک و فلفل. فلفل سیاه دارم به اندازه نصف قاشق چایخوری، و همین طور نمک، نمک هم به اندازه یک قاشق چایخوری، این‌ها را حسابی با همدیگه میکسش می‌کنیم به این شکل و کاملا چنگش می‌زنیم این‌ها را من میکس می‌کنم گرد می‌کنم و برمی‌گردم.

این از آبمون، اما باید یه چیزهایی قبلش بهش اضافه کنیم. من نمک اضافه کردم، قبلا بهش نمک زدم و تو این مرحله کمی‌بهش گلاب اضافه می‌کنم و چهار پنج تا دونه هل، این باید خیلی خوش عطر و خوش طعم باشه. بو کنید بوی گلاب هم باید کاملا احساس بشه و دو تا چوب دارچین هم تو این مرحله اضافه می‌کنیم و تو همین مرحله برنج رو بهش سعی می‌کنیم اضافه کنیم. اما برنج رو یک مقداری دون برش دارید، یک مقداری زنده برش دارید برای این که باید بخار هم بکنه. تو مرحله آخر، من شوید رو بهش اضافه می‌کنیم و همین طور لوبیا چشم بلبلی رو یعنی زمانی که دقیقا خواستم برنج رو بردارم، لوبیا رو بهش اضافه می‌کنم و موقع آبکش کردن خیلی راحت تر با همدیگه مخلوط میشن.

خوب حالا همه چی آماده شد گوشت‌ها را قلقلی کردم و منتظرم تا برنجم هم آماده بشه. اولین کاری که می‌کنم پیاز را یه تفت کوچیک بهش می‌دم عسلی که شد گوشت‌هام هم یک تفت کوچیک بهش میدم، همین طور هویج وفلفل دلمه را دیگه باقیش رو می‌ریم پای گاز و همون جا بهتون می‌گم چیکار باید بکنید. خوب این‌ها دارن سرخ می‌شن، تو زمانی که داره سرخ می‌شه می‌ریم سراغ برنج و برنج رو بهتون نشون بدم ببینید چه برنج دون و خوبی دراومده یک مقدار خیلی کم هم از اون روغن بهش اضافه کردم. نمی‌خوام زیاد پرچربش بکنم. این‌ها را من از قبل پختم این‌ها را من اضافه می‌کنم. یک هم کوچیک بهش می‌زنم. دیگه وقتی که مخلوط درست می‌کنیم زیاد نباید هم بخوره.

خوب این از این میریم پای آبکش و من شروع می‌کنم این رو آبکش کردن. برنجمون آبکش شد و تو همین مرحله، شوید رو بهش اضافه می‌کنم. شوید هم به اندازه ای که دلتون می‌خواد بهش اضافه کنید ولی باید اندازه ای باشه که تمام قسمت‌هاش را می‌تونید مخلوط کنید. چون دارچین هم ازش در نمیارم فکر می‌کنم یک مقدار دیگه، می‌خواد. خوب، همین مقدار کفایت می‌کنه. اگر هم دوست داشتید ته دیگ می‌تونید براش بگذارید و اگر هم دوست نداشتید نگذارید حالا من می‌برم این رو دم می‌کنم میگذارم توی قابلمه و می‌ریم سراغ درست کردن سسش. خوب این هم از ربمون. رب رو من همیشه سرخ می‌کنم اما این بار آب و رب درست می‌کنم. این‌ها را هم یک تفت کوچیک می‌دم. این‌ها را توی ماهیتابه درست کردم برای این که شما تمام مراحلش رو کاملا ببینید. حالا شعله را کم کم می‌کنید و می‌گذارید این گوشت داخل این سس حسابی بپزه. و ببینید چی می‌شه. ما رفتیم یک ته دیگ گذاشتیم داخل قابلمه و برنجمون رو می‌خوایم بهش اضافه کنیم.

خوب امشب دیگه ناپرهیزی کردیم و غذای چرب وچیلی می‌خوریم، حالا تا زمانی که این بپزه ما صبر می‌کنیم و برمیگردیم. خوب این از برنجمون، ته دیگ گذاشتم و یک ذره همینجوری، این از برنجمون. حالا کاری که می‌کنیم زعفرون رو توی این مرحله، اضافه می‌کنیم وسعی می‌کنیم به صورت گرد تمام قسمت‌هاش بریزیم و این هم از این. بیایم سراغ این قسمت. این هم که می‌بینید پودرهله، پودر هل هم یک مقداری روش می‌پاشیم و می‌گذاریم دم بکشه. می‌تونی این را هم نشون بدی؟ این هم از گوشتمون در حال پختن و موادش در حال آماده شدن.

این غذا به قدری خوشمزه بود، که من نتونستم رسپیش رو نگیرم. اسمش هم پلو مخلوطه به عنوان پلو مخلوط، ما دستکاری نمی‌کنیم دستورات رو اما بعضی وقتا می‌بینیم که غذاهای خارجی برای این که کاری کنن که بتونن با ذائقه ایرانی هم جور در بیان ، گاهی اوقات رسپی‌ها را تغییرش می‌دن اما غذاهایی هم که خودش رسپی‌هاش رو نوشتم خوب رسپی‌ها همه اورجینال و غذا ایرونی ایرونیه. دوستتون دارم، بریم تا منتظر بشیم غذا بپزه، و نشونتون می‌دم و باهاتون خداحافظی می‌کنیم. خوب غذای ما آماده شد ویک مقدار طول کشید. این طوطی مون هم سروصدا می‌کنه دوست نداریم کنار قفسش شبا وایسیم. ساعت هفت شب به بعد گاز می‌گیره هرکی بره کنارش.

این از غذای ما، اون زعفرونی که آخر شب اضافه کردم و به صورت گرد دورش ریختم، باعث می‌شه که برنج‌ها یکی سبز باشه و یکی سفید و یکی زرد، خیلی خوشرنگ خودش رو نشون می‌ده البته برای این که برنج خودش رو نشون بده همه را اضافه نکردم و ته دیگم هم نگذاشتم خیلی سرخ بشه. امیدوارم این غذا را درست کنید و میل کنید از روغن زیاد استفاده نکنید اما یک بار در ماه فکر نمی‌کنم ایراد داشته باشید. یادتون نره فیلم‌های ما را اشتراک گذاری کنید و اگر هم غذایی دوست داشتید و بیاین اینستاگراممون و بهمون اطلاع بدین تا اون غذا را براتون درست کنم. به خدای بزرگ می‌سپارمتون خدا یار و نگهدارتون.

طرز تهیه پلو مخلوط با مرغ کنجدی 

طرز تهیه پلو مخلوط با مرغ کنجدی 

مواد لازم:
برنج قهوه ای ۲ پیمانه
فیله مرغ ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
هویج ۱ عدد
نخودفرنگی۲ قاشق غذاخوری
ذرت ۲/۵ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه سبز و قرمز روی هم ۱ عدد
گوجه ۱۰ عدد گیلاسی یا ۲ عدد معمولی
ادویه(نمک و فلفل،پودرسیر،پاپریکا،زیره،ادویه دودی،پول بیبر،پودر تخم گشنیز،کاری)
روغن زیتون
جعفری تازه
کنجد
لیموترش تازه
طرز تهیه: ابتدا پیاز را خرد کنید و در تابه با مقداری روغن زیتون تفت دهید وقتی مقداری سبک شد هویج ها راهم پوست بگیرید نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و بعد نخودفرنگی و ذرت و فلفل دلمه ای رنگی نگینی خرد شده ،همه مواد را باهم تفت دهید و ادویه ها را اضافه کنید و وقتی عطر ادویه ها بلند شد گوجه های فیله شده را اضافه کنید من از گوجه گیلاسی استفاده کردم که خب پوست نازکی داره ولی اگر از گوجه معمولی استفاده میکنید پوستش رو بگیرید حتما و بعد دوباره همه مواد را باهم تفت دهید ،مقداری آب ولرم اضافه کنید و درب ظرف را گذاشته و اجازه میدهیم مواد نیم پز شود یعنی نصف بیشتر پختش رو طی کرده باشه ،برنج قهوه ای را هم شسته و بعد از یکساعت خیساندن به سبزیحاتمون اضافه و مخلوط میکنیم شعله گاز متوسط باشه و اجازه میدهیم خرد خرد آب مواد کشیده شود،سپس طبق فیلم درب ظرف را گذاشته و دم میکنیم ،برای درست کردن فیله کنجدی هم فیله ها را با لیمو ترش تازه،نمک و فلفل و روغن زیتون مزه دار میکنیم و بعد از خداقل یکساعت استراحت در مخلوط کنجد زده و به سیخ کشیده و در تابه چدنی که داغ داغ شده گریل میکنیم به هیچ وجه ما روغن اضافی نمیریزیم و در کنار برنج قهوه ای با سبزیجات که روش مقداری جعفری خرد شده ریختیم و مقداری سویا سس که اختیاری هست سرو میکنیم،نوش جان

طرز تهیه پلو مخلوط ميگو هیوا

پلو مخلوط ميگو هیوا

مواد لازم:
ميگو مزه دار شده ٢٠٠ گرم: مواد مرينيت( پياز ١ عدد،فلفل سياه و قرمز،سير ١ حبه،پاپريكا،روغن زيتون و مقداري زعفران)
سيب زميني ١ عدد بزرگ
كشمش پلويي ٢ قاشق غذاخوري
برنج سفيد ٢ پيمانه پلوپزي
زعفران به ميزان لازم
طرز تهيه:ابتدا ميگو هارو مزه دار ميكنيم با آب پياز و مقداري سير اسلايس شده،فلفل سياه و قرمز تازه آسياب شده،پاپريكا،روغن زيتون خيلي كم و زعفران،گذاشتم چند ساعتي واسه خودش تو يخچال استراحت كنه تو اين فاصله سيب زميني رو نگيني خرد و بعد سرخشون كردم ،كشمش پلويي رو هم تو روغن تفت دادم تا جايي كه كشمش ها پف كنه و بعد زيرش و خاموش ميكنيم زياد نگه نداريد و گرنه ميسوزه و تلخ ميشه بعد از اماده سازي، ميگو هارو آماده ميكنيم بعد از استراحت از يخچال بيرون اورده و تو تابه با حرارت تقريبا زياد تفت ميديم تا كاملا سرخ بشن (نيازي به اضافه كردن روغن نيست چون تو مزه دار كردن مقداري روغن هست و همون كفايت ميكنه)٣-٤دقيقه كافيه خيلي ميگو را روي شعله نگه ندارين چون سفت ميشه(همتون واردين ديگه) حالااا موقع سرو غذاست كه پلو سفيد را در ظرف كشيده روي آن برنج زعفراني ميريزين و بعد سيب زميني هاي سرخ شده سپس كشمش و در آخر ميگوهاي سرخ شده را ميچينيم روش و تمامممممم 🥰پ ن: وقتي هوا ابري باشه رو عكسام تاثير مستقيم داره ببخشيد بعضي وقتا عكسام كيفيتي كه بايد و نداره🥺    

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پلو مخلوط (گوشت یا مرغ)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی