رضیم
رضیم
طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

متن ویدئو طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

سلام معصومه هستم، به کانال آشپزی من خوش اومدین، امروز با آموزش یه پیتزای فوق العاده خوشمزه در خدمتتون هستم، پیتزای مرغ و قارچ.

برای درست کردن خمیر پیتزا، چهار تا قاشق غذاخوری شکر دارم ، داخل ظرفی می‌ریزم، یک لیوان آب گرم توجه کنید که آب گرم باشه داغ نباشه، چون اگه آب داغ باشه، خمیر مایه عمل نمی‌کنه می‌ریزم داخل ظرف، به همراه یک قاشق مربا خوری پودر خمیر مایه فوری. به این صورت روی آب می‌پاشم. حالا هم می‌زنم. یک قاشق مربا خوری نمک دارم، اضافه می‌کنم دو تا قاشق غذاخوری روغن زیتون.

چهار تا لیوان آرد سفید داریم، الک کردم کم کم به این مایع اضافه می‌کنم که ببینم چقدر آرد استفاده می‌شه.

ابتدا با همزن دستی می‌زنم. خوب تو این مرحله ، همزن را کنار می‌زارم و ادامه کار رو با دست ورز می‌دم خمیر رو با نوک انگشتامون شروع می‌کنیم خمیر رو ورز می‌دیم، تا جایی به موادمون آرد اضافه می‌کنیم که خمیر نرم و لطیفی به دست بیاد. خوب. تقریبا خمیر من آماده است شما می‌تونید هم با دستاتون ورز بدین، هم این که خمیر رو صد مرتبه داخل ظرف بکوبید تا خمیرتون قشنگ به عمل بیاد. خمیر باید کاملا نرم و لطیف باشه به دست نباید بچسبه و از چهار تا لیوان آردی که من الک کردم تقریبا یه لیوان آردش موند و سه تا لیوان آرد رو من مصرف کردم. کف ظرف رو روغن زیتون ریختم در حد یه قاشق، کف ظرف رو چرب می‌کنم و همین طور خمیرم رو روی ظرف رو سلفون می‌کشیم. روش رو می‌پوشونیم برای دو ساعت میزاریم یه جای گرم تا حجم خمیرمون دو برابر بشه. یک عدد سینه مرغ بدون استخون رو به صورت مکعبی خورد می‌کنیم

تکه‌های مرغ رو داخل تابه روغن تفت می‌دیم. مقداری نمک ، فلفل، زردچوبه و پاپریکا اضافه می‌کنیم. نصف لیوان آب اضافه می‌کنیم، در تابه رو اضافه می‌کنیم تا کاملا مرغ ما بپزه. وقتی که آبش کشیده شد، تکه‌های مرغ ما کاملا سرخ شده.

چند عدد قارچ رو به صورت ورقه ای برش می‌زنیم. فلفل دلمه ای‌هامون رو هم به صورت نگینی خورد می‌کنیم.

بعد از دو ساعت حجم خمیرمون دو برابر شده، پف خمیر رو می‌گیریم و خمیر رو ورز می‌دیم. حالا خمیر رو به دو قسمت تقسیم می‌کنم. با این حجم از خمیر می‌شه دو تا نون پیتزا، با قطر بیست و هفت سانت آماده کرد،کف قالب رو چرب می‌کنم، و خمیر رو داخل قالب پهن می‌کنم. البته با وردنه هم میشه باز کرد و داخل قالب پهن کرد. با چنگال ، سوراخ‌هایی رو داخل خمیر ایجاد می‌کنیم تا هنگام پخت، پف نکنه، میشه برای ده دقیقه داخل فر گذاشت تا خمیر نیم پخت بشه. بعد از این که خمیرمون نیم پخت شد سس گوجه فرنگی روش می‌زنیم و به ترتیب پنیر پیتزا تکه‌های مرغ سرخ شده، قارچ اسلایس شده، پنیر پیتزا، فلفل دلمه ای، و گوجه فرنگی و قارچ قرار می‌دیم.

برای پانزده دقیقه میره داخل فر از قبل گرم شده با دمای دویست و بیست درجه. عالی شده..

اگر این آموزش رو دوست داشتید، خوشحال می‌شم که این ویدیو را لایک کنید و برای دیدن آموزش‌های بیشتر، کانال من رو سابسکرایب کنید و زنگوله رو بزنید، تا آموزش‌های بعدی من به شما اطلاع داده بشه.

 

 

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی