رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

پیتزا مرغ و پستو
خمیر پیتزا ۱ چانه متوسط
مواد لازم تاپینگ:
سینه مرغ ۱ عدد
زیتون واشری یه مشت
سیر ۱ حبه
پنیر پیتزا
سس پستو
مواد لازم سس پستو:
ریحان تازه ۱ لیوان
روغن زیتون۱/۳ لیوان
گردو ۳ قاشق غذاخوری پودر شده
پنیر پارمسان۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل مقداری
سیر ۳ حبه
طرز تهیه:
ابتدا شعله پایین فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید و بگذارید تا خوب گرم شود.
سینه مرغ را به‌صورت یه تکه کامل با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل زست لیمو و سیر مرینید کنید و بعد در تابه‌ای با حرارت متوسط برای ۱۰ دقیقه گریل کنید. کف ظرف پیتزا مقداری آرد بپاشید و خمیر را کف ظرف پهن کنید سپس سس پستو را با قاشق روی سطح خمیر بمالید. سعی کنید غلظت سس در لبه‌های خمیر بیشتر باشد. سپس مقداری پنیر پیتزا را روی سطح خمیرها پخش کنید تکه‌های مرغ گریل شده را که به صورت نواری برش خورده را روی خمیرها پخش کنید و حلقه‌های زیتون واشری را روی آنها بچینید. سپس بقیه پنیر رنده را روی پیتزاها بریزید من دوست ندارم کل سطح پیتزامو پنیر بگیره برای همین در کف پیتزا بیشتر میریزیم و روی پیتزام خیلی کمتر ،بعد سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید، در فر را ببندید و بگذارید تا پیتزاها بپزند. سپس شعله پایین فر را خاموش کنید و سپس شعله بالایی گریل را روشن کنید تا پنیر روی پیتزا کاملاً آب شده و طلایی شود.
برای تهیه سس پستو، ریحان، سیر، دانه های کاج چون نداریم گردو جایگزین میکنیم و پنیر پارمزان را در کاسه ی غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید. نمک و فلفل را برای طعم دادن به سس اضافه کنید. همچنان که دستگاه مشغول کار کردن است، روغن زیتون را آرام به مواد اضافه کنید تا به حالت امولسیون درآید. حالا مواد را از دستگاه خارج کنید و داخل شیشه بریزید. این مواد حداکثر به مدت یک هفته درون یخچال قابل نگهداری است.

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه پیتزا مرغ و پستو

  1. مانا (خریدار محصول)

    خیلی سایت خوبی دارین👍🏻

  2. کمند (خریدار محصول)

    عالیه دستتون درد نکنه????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی