رضیم
شماره دستور پخت: 3148
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

🍇مواد لازم چیزکیک تمشک👇🏻
🍇برای قسمت خامه👇🏻
۶۰۰ گرم پنیر لبنه
۲۰۰ میلی لیتر خامه مایع
۳ عدد تخم مرغ
۲ ق غ نشاسته
۲ ق غ آرد
۱ لیوان شکر
۱ پاکت وانیل
پوست لیموی رنده شده

🍇برای قسمت پایه👇🏻
۲ پاکت بیسکوییت بورچاک(پتی بور هم میشه)
۱۲۵ گرم مارگارین یا کره
۱ کاسه فندق یا گردو خرد شده (اجباری نیست)

🍇برای سس👇🏻
۲۵۰ گرم تمشک
۱ لیوان آب
۲/۵ ق غ نشاسته
۱ استکان کوچک شکر

🍇طرز تهیه👇🏻
کف سینی دایره کاغذ روغنی پهن کرده و روش رینگ دایره ۲۲ سانتی می ذاریم قالب کمربندی هم میشه بعد برای کفِش بیسکویت ها رو با میکسر خرد می کنیم و کره از قبل گرم شده یا مارگارین رو روی بیسکوییت ها می ریزیم و با قاشق هم می زنیم سپس کف قالب پهن می‌کنیم. با دستمون و یا با کمک یه لیوان فشرده می کنیم همه جاش باید یکنواخت باشه. برای اینکه کمی خنک بشه داخل یخچال می ذاریم استراحت کنه.
برای درست کردن خامه داخل یه کاسه پنیر لبنه و خامه مایع ریخته و هم می زنیم و به ترتیب بقیه مواد مورد نیاز رو با دقت اضافه می کنیم.
⚠️این نکته مهمه⚠️ تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کرده و زیاد هم نمی زنیم از قبل قسمت پایین فر سینی پر از آب یا ظرفی میذاریم که چیز کیک وقتی میپزه ترک نخوره و نشکنه!
روی پایه بیسکویتی خامه ای رو که درست کردیم ریخته و بعد در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۴۵_۵۰ دقیقه تا زمانی که روش کمی سرخ بشه می پزیم در فر و اصلا باز نمی کنیم. بعد این که پخت در فر را کمی باز کرده و ۲۰_۲۵ دقیقه هم داخل فر می ذاریم بمونه اگه خامه اش کج نشه و تکون نخوره یعنی درست شده.
برای درست کردن سس داخل یک قابلمه متوسط تمشک ها رو می ریزیم و مواد دیگه رو هم اضافه می کنیم کمی که پخت با بلندر له کرده و صاف میکنیم بعد تا وقتی که بجوشه می پزیم سپس روی قسمت خامه ای می ریزیم بعد این که کمی خنک شد داخل یخچال میذاریم و یک شب استراحت می دیم. خیلی قشنگ میشه هر طور که دوست داشتیم میتونیم تزیین کنیم و سرو کنیم.
نوش جان😻❤

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه چیز کیک تمشک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)