“`html
شماره تلفن حوادث آب و فاضلاب چیست؟
کی باید با شماره 122 تماس بزنیم؟
این شماره به صورت شبانهروزی آماده دریافت گزارشات حوادث آب از شهروندان هست. اگر شما هرگونه مشکلی در خدمات آب یا خرابی در شبکه آب دیدید، میتوانید با شماره 122 تماس بزنید تا به شرکت آب و فاضلاب اطلاع دهید.
وظایف سامانه 122 چیست؟
1. رسیدگی به حوادث شبکه آب و فاضلاب
- گرفتن اطلاعات حادثه از شهروندان
- انتقال اطلاعات به تیمهای امداد و آبرسانی
- پیگیری تا نتیجه نهایی توسط سیستم
- هماهنگی برای ارسال تانکر آب در مواقع نیاز
- تماس با فرد تماسگیرنده برای اطمینان از رضایت او
2. رسیدگی به شکایات مشترکان
- دریافت اطلاعات مربوط به شکایت
- ارجاع شکایات به سیستم مدیریت مشترکین
- راهنمایی مشترکان در صورت نیاز
- پیگیری شکایت تا نتیجه نهایی
- تماس با مشترک برای اطمینان از رضایت
3. رسیدگی به شکایات مربوط به کیفیت آب
- راهنمایی مشترکان درباره مشکلات آب
- جمعآوری اطلاعات درباره نوع مشکل آبی
- ثبت اطلاعات در سیستم
- ارسال اطلاعات به آزمایشگاه به صورت آنلاین
- پیگیری مشکل تا حل آن
- تماس با مشترک برای بررسی رضایت او
4. اطلاع رسانی درباره قطع آب
- جمعآوری اطلاعات مرتبط از مناطق مختلف
- اطلاعرسانی درباره قطع آب به مشترکان
5. تهیه گزارش مدیریتی به صورت آنلاین
- ارسال گزارش به مدیران و مسئولان مربوطه
- ارسال گزارشهای لازم به سازمانهای دیگر
6. پیگیری ویژه حوادث و گزارش به مدیرعامل
نظارت بر کار گروههای اجرایی مرتبط
7. ارتباط با سازمانهای دیگر
سامانه 122 چه امکاناتی دارد؟
سامانه 122 تنها برای خرابی و حوادث آب نیست، بلکه یک سامانه جامع است که در ادامه مطلب توضیحات کاملی درباره آن ارائه میشود.
“““html
موارد بیان شده است.
نرم افزار تلفن گویا به این منظور طراحی شده تا مراجعین بتوانند به راحتی اطلاعات خاصی را از طریق تلفن دریافت کنند و همچنین ارتباط مستقیم خود را با مرکز اطلاع رسانی و سامانه ۱۲۲ برقرار نمایند. این امکان باعث میشود که شماره ۱۲۲ بدون هیچگونه محدودیتی، اطلاعات لازم و خدمات قابل ارائه را به صورت گویا و در تمام ساعات شبانه روز در اختیار مراجعین قرار دهد.
زمانی که شهروندان با شماره ۱۲۲ تماس میگیرند، با گزینههای زیر مواجه میشوند:
کلید شماره ۱: اعلام حادثه و ارتباط با کارشناسان
کلید شماره ۲: پیگیری حوادث اعلام شده:
- حادثه آب
- حادثه فاضلاب
- امورمشترکین
کلید شماره ۳: امور مشترکین که شامل موارد زیر است:
- پرداخت قبوض
- ورود به سیستم اعلام بدهی
- اعلام ارقام کنتور توسط مشترک
- ارتباط با کارشناسان امورمشترکین
کلید شماره ۴: اطلاعیههای شرکت درباره قطع آب یا افت فشار
کلید شماره ۵: ضبط پیام و پیگیری پیام
- طرح موضوع جدید
- پیگیری پیام قبلی
شماره تلفن 1522 برای پرداخت قبض آب شهری
مشترکین میتوانند با شماره گیری ۱۵۲۲ و وارد کردن شناسه قبض خود، از وضعیت بدهیهای خود مطلع شوند و در صورت داشتن کارتهای عضو شتاب و رمز اینترنتی، به راحتی قبضهای خود را پرداخت کنند.
از دیگر امکانات این سامانه میتوان به ثبت شمارههای تماس (تلفن همراه، تلفن ثابت) و همچنین ثبت شماره کنتور اشاره کرد. این سامانه به منظور پرداخت قبوض آب و فاضلاب شهری فعال است.
شماره تلفن 1523 برای پرداخت قبض آب روستایی
این سامانه مشابه سامانه ۱۵۲۲ است و به منظور پرداخت قبوض آب و فاضلاب روستایی طراحی شده است.
بیشتر بخوانید:
سایت رضیم
“`