بهترین اپلیکیشن آشپزی و شیرینی پزی

سوالات رایج خدمات تامین اجتماعی برای سوابق بیمه ای

“`html

پرسش های متداول خدمات تامین اجتماعی برای سوابق بیمه ای و سامانه مشاهده سوابق


  • سوال :

    من ۱۷ سال و ۲۸۰ روز سابقه پرداخت بیمه دارم و اکنون ۶۰ ساله هستم. آیا می‌توانم با پرداخت مبلغی، سابقه خود را به ۲۰ سال برسانم؟

  • پاسخ :

    افرادی که ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و ۶۰ سال سنشان است، می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند. در این صورت مستمری کامل و حداقل برابر با دستمزد ماهیانه دریافت می‌نمایند. اگر شما در سن ۶۰ سالگی کمتر از ۲۰ سال سابقه داشته باشید، می‌توانید با درخواست بازنشستگی، به تناسب سابقه بیمه، از مزایای آن بهره‌مند شوید.


  • سوال :

    من از سال ۷۳ دفترچه بیمه دارم و تاریخ صدور دفترچه نیز در همان سال است. اما سوابق بیمه‌ای من فقط از سال ۸۷ ثبت شده و پیگیری‌های من بی‌نتیجه مانده است. بدون مدارک چگونه می‌توانم سوابق بیمه خود را منتقل کنم؟

  • پاسخ :

    دفترچه بیمه به تنهایی نمی‌تواند شواهد کافی برای اشتغال فرد به حساب آید. زیرا در گذشته با داشتن تنها یک ماه سابقه پرداخت بیمه، دفترچه‌ها به مدت طولانی تمدید می‌شدند. با این حال، اگر مدارک دیگری مانند استشهاد محل کار و مستندات مربوط به حقوق و دستمزد ارائه دهید، سوابق شما بررسی می‌شود.


  • سوال :

    نحوه محاسبه ۳۱ روز کارکرد و ثبت ۳۰ روز بیمه در سامانه تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی چگونه است؟

  • پاسخ :

    اگر تمام ماه‌های سال با لیست ۳۰ روز ثبت شده باشند (و یا فروردین تا بهمن ۳۰ روز و اسفند ۲۹ روز) تمام کارکرد سالانه معادل ۳۶۵ یا ۳۶۶ روز شمرده می‌شود. توجه داشته باشید که کارفرما موظف است کارکرد هر ماه را دقیقا در لیست ثبت کند.


  • سوال :

    سلام، مدت‌هاست که دفترچه تامین اجتماعی من هر سه ماه یک بار تمدید می‌شود. حتی به طور حضوری از کارشناسان بیمه سوال کردم، اما جوابی نداشتم. لطفا بررسی کنید. (شماره بیمه: ۱۰۱۳۳۰۵۰)

  • پاسخ :

    سیستم دفترچه درمانی به گونه‌ای طراحی شده که در صورت ثبت درخواست بازنشستگی، اعتبار آن تا مشخص شدن وضعیت درخواست محدود خواهد بود.

“““html

بر اساس بررسی‌ها، درخواست بازنشستگی شما در شعبه ۲۲ تهران ثبت شده ولی هنوز نهایی نشده است. اگر این درخواست بسته شود یا حکم بازنشستگی صادر شود، اعتبار هزینه‌ها طبق روال عادی انجام خواهد شد.

“`

“`html

  1. به شعبه مربوطه مراجعه کرده و مدارک شناسایی را برای تکمیل اطلاعات شناسایی خود ارائه دهید.
  2. به آخرین شعبه بیمه خود مراجعه کرده و فرم اعتراض به سابقه را پر کنید (اگر در حال حاضر بیمه‌گذار بوده و با سازمان بیمه‌ای ارتباط فعالی داشته باشید).

“““html

  • زمانی که حساب کاربری غیرفعال باشد، پیغام خاصی نمایش داده می‌شود. برای فعال‌سازی حساب کاربری، باید با مدارک شناسایی به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنید.
  • بیشتر بخوانید :

    سایت رضیم
    “`

    خروج از نسخه موبایل