شرایط کنسلی رزرو هتل
گاهی اوقات به دلایلی که در اختیار ما نیست، مجبور میشویم سفرهایی که برایشان مدتها برنامهریزی کردهایم را کنسل کنیم. به عنوان مثال، ممکن است پرواز یا قطار ما کنسل شود و یا تغییراتی در زمان پرواز به وجود بیاید. این شرایط میتواند ما را مجبور کند تا رزرو هتل و محل اقامت خود را نیز کنسل کنیم. ممکن است اطلاعات کافی در مورد شرایط کنسلی هتل یا میزان جریمهها نداشته باشید. بنابراین، تا پایان این مقاله با ما باشید تا همه چیز را درباره این موضوع توضیح دهیم.
- از زمان رزرو تا ۲۴ ساعت قبل از اقامت: ۳۰ درصد جریمه از کل مبلغ پرداخت شده
- از زمان رزرو تا ۴۸ ساعت قبل از اقامت: ۲۰ درصد جریمه از کل مبلغ پرداخت شده
- از زمان رزرو تا ۷۲ ساعت قبل از اقامت: ۱۰ درصد جریمه از کل مبلغ پرداخت شده
نکات مهم راجع به قوانین و شرایط کنسلی رزرو هتل
قوانین کنسلی هر هتل به تنهایی متفاوت است و هتلها شرایط خاص خود را برای کنسلی تعیین میکنند. به طور کلی، این شرایط بسته به نوع هتل (دوستاره، سه ستاره تا پنج ستاره)، نوع اتاق، خدمات ارائه شده و زمان سفر متغیر است. در برخی هتلها، تغییر تاریخ رزرو به معنای کنسلی تلقی شده و مشمول جریمه میشود. همچنین در روزهای پیک، کنسل کردن بعضی از هتلها ممکن است منجر به دریافت 100 درصد جریمه شود.
معمولا اتاقها بعد از ساعت ۱۴:۰۰ تحویل داده میشوند و باید قبل از ساعت ۱۲:۰۰ آخرین روز اقامت اتاق را تخلیه کنید. برای کودکان زیر ۳ سال هزینه اقامت رایگان است و برای کودکان ۳ تا ۷ سال در صورت عدم استفاده از خدمات، هزینه نیم بها است.
به طور کلی، اگر کنسل کردن هتل چند روز قبل از تاریخ ورود انجام شود، جریمه کمتری برای شما محاسبه میشود، اما اگر این کار در روز خود اقامت انجام شود، هزینه یک شب به عنوان جریمه کسر میشود و مابقی به شما برگشت داده میشود. برای تغییر تاریخ رزرو نیز، نرخ هتل بسته به تاریخ جدید محاسبه میگردد.
خلاصهای از شرایط کنسلی:
– تحویل اتاق: ساعت ۱۴:۰۰ و تخلیه: ساعت ۱۲:۰۰
– هزینه اقامت کودکان زیر ۵ سال نیم بها است.
– تغییر تاریخ تا ۳ روز قبل ورود مجاز است.
– کنسلی تا ۷۲ ساعت قبل از ورود: ۵۰ درصد هزینه یک شب اقامت.
– کنسلی تا ۴۸ تا ۲۴ ساعت قبل: هزینه یک شب اقامت.
– کنسلی کمتر از ۲۴ ساعت قبل: ۱۰۰ درصد جریمه.
بنابراین، متوجه میشویم که همه هتلها قوانین یکسانی ندارند و هر یک بر اساس سیاستهای خود و سلیقههای مدیریت، شرایط خاصی دارند.
قوانین کنسلی
شرایط ورود و خروج هتلها متفاوت است. برای کودکان زیر ۳ سال هزینه اقامت رایگان است و برای کودکان ۳ تا ۵ سال نیم بها محاسبه میشود. همچنین در روزهای پیک، کنسلی ممکن است به ۱۰۰ درصد جریمه منجر شود.
امکان کنسلی در روزهای عید
در ایام نزدیک به عید، اتاقهای هتلها معمولاً توسط آژانسهای مسافرتی گارانتی میشود. این به این معنی است که تعدادی از اتاقها به مدت معین به آژانس فروخته میشود. در این مواقع، آژانس مسئول هزینه و شرایط کنسلی اتاقها خواهد بود.
در بیشتر آژانسهای گارانتی کننده، کنسل کردن هتل به معنی دریافت ۱۰۰ درصد جریمه و هزینه حداقل یک شب اقامت است، هرچند در میان بعضی آژانسها ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد.
کارمزد کنسلی هتل
در حقیقت، کارمزد کنسلی هتل…
این همان مبلغی است که هم هتل و هم وبسایت بهخاطر لغو رزرو اتاق مهمان دریافت میکنند. وقتی شما تصمیم به کنسلی هتل خود میگیرید، هتل درصدی را بهعنوان جریمه نگه میدارد.
برخی از وبسایتها که مهمان از طریق آنها تور خود را خریداری کرده، درصدی بهعنوان کارمزد میگیرند. البته برخی از وبسایتهای رزرو آنلاین هستند که کارمزد نمیگیرند.
کاربرانی که از طریق وبسایت اقدام به رزرو هتل میکنند، میتوانند درخواست لغو رزرو خود را ارائه دهند. در این مواقع، با توجه به شرایط کنسلی اعلامشده توسط هتل، به درخواست آنها رسیدگی میشود و سپس جریمه کنسلی و نحوه برگشت وجه به مهمان اطلاع داده میشود.
سوالات متداول
اگر 48 ساعت به زمان ورود به هتل باقی مانده باشد، چه درصدی جریمه به مهمان تعلق میگیرد؟
اگر 48 ساعت به زمان ورود مهمان به هتل باقی مانده باشد، در بیشتر هتلها هزینه یک شب اقامت بهعنوان جریمه کسر میشود.
در چه زمانی امکان کنسلی هتل وجود ندارد؟
در روزهای شلوغ و ایام تعطیلات، امکان کنسلی هتل وجود ندارد و هتل 100 درصد جریمه را از مهمانها میکشد.
چه راههایی برای کنسلی هتل وجود دارد؟
شما میتوانید با هتلی که قرار است چند روز در آنجا اقامت داشته باشید تماس بگیرید یا با پشتیبانی وبسایتی که از طریق آن هتل را رزرو کردهاید، تماس بزنید.
منبع: سیر رسپیتا