“`html
اگر شما یک کسب و کار آنلاین دارید، ممکن است با رقبای قوی روبرو باشید. شاید در گذشته با صداقت و کیفیت کار میتوانستید از آنها متمایز شوید، اما حالا با تبلیغات میتوانید این کار را انجام دهید. در این راهنمای کامل، ما شما را با روش تبلیغ از طریق گوگل ادز آشنا میکنیم.
به طور کلی وقتی یک کلمه جدید میشنوید، حتما آن را در گوگل جستجو میکنید و با نتایجی روبرو میشوید. حال تصور کنید کلمهای که محبوب شده، یک محصول یا خدمات جدید باشد.
به عنوان مثال، محصولات جدیدی که در زمان نوشتن این مقاله وجود دارند شامل دوربین نوکیا D810، ساعت الجی و گوگل هستند.
شما به عنوان صاحبان کسب و کار که این محصولات یا سایر محصولات و خدمات را ارائه میدهید، میتوانید پس از جستجوی این کلمات، کاربران را با استفاده از تبلیغات گوگل به صفحهی خود جذب کنید.
با خدمات تبلیغاتی گوگل ادز آشنا شوید
قبل از شروع به تبلیغ در هر پلتفرم، بهتر است با ساختار و امکانات آن آشنا شوید. گوگل ادز پلتفرم اصلی شرکت گوگل برای ایجاد تبلیغات است.
این پلتفرم کمپین های مختلفی دارد که کارشناسان شرکت جی ادز میتوانند به شما در اجرای هر یک از آنها کمک کنند.
این نرم افزار نام سادهای دارد تا به راحتی در ذهن افراد بماند. گوگل ادز امکانات زیادی را به تبلیغ دهندگان ارائه میدهد تا با توجه به نیازهای خود، تبلیغات خود را مدیریت کنند.
برای مثال، شما میتوانید هزینههای خود را کنترل کنید و حتی روزانه فقط 5 دلار (بیشتر یا کمتر) برای نمایش تبلیغات خود مشخص کنید.
برای آشنایی با نحوه تبلیغ در گوگل، باید با کمپینهای گوگل ادز آشنا باشید.
انواع کمپینهای گوگل ادز
همانطور که قبلا گفتیم، گوگل ادز انواع مختلفی از کمپینها دارد که هر کدام برای اهداف خاصی طراحی شدهاند.
این تنوع در کمپینهای گوگل ادز نشاندهندهی هدفمند بودن تبلیغات ایجاد شده در این پلتفرم است و هر یک با توجه به هدف خاصی اجرا میشوند.
در ادامه، شما را با این کمپینها آشنا میکنیم.
کمپین سرچ – رایجترین روش برای تبلیغ در گوگل ادز
احتمالا تا به حال چندین بار با نمونههایی از کمپینهای سرچ گوگل روبرو شدهاید. این کمپینها به صورت متنی ایجاد میشوند و بسته به جستجوهای کاربران، نتایج تبلیغاتی به آنها نشان داده میشود.
نحوهی کار به این صورت است که شما یک کلمه یا گروهی از کلمات را انتخاب میکنید و برای هر کلیک روی آنها، مبلغی تعیین میکنید. وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند، مبلغ تعیین شده از حساب گوگل ادز شما کسر میشود.
شما میتوانید تبلیغات کمپین دیسپلی خود را از طریق جی ادز اجرا کرده و مراحل بعدی را به کارشناسان این آژانس بسپارید.
کمپین دیسپلی – تبلیغات بنری گوگل
تبلیغات دیسپلی یا نمایشی گوگل معمولاً به صورت بنر و مشابه سایر محتواهای سایت به کاربران نمایش داده میشود. این تبلیغات در سایتهایی نمایش داده میشوند که به عنوان همکاران تبلیغاتی در شبکه نمایش گوگل تأیید شدهاند.
این نوع تبلیغات کمتر توسط وبسایتهای ایرانی هدف قرار میگیرد؛ زیرا اکثر وبسایتهای موجود در شبکه نمایش گوگل، وبسایتهای خارجی زبان هستند.
به همین دلیل، کسبوکارهای ایرانی قادر نیستند به شکل هدفمند در این شبکه تبلیغ کنند. البته در حال حاضر این شرایط وجود دارد و شاید در آینده شاهد تغییر آن باشیم.
کمپین اپلیکیشن – افزایش نصب برنامههای موبایلی
امروزه استفاده از اپلیکیشنهای موبایلی به اوج خود رسیده است. کاربران اندروید و iOS زمان زیادی را به کار با برنامههای مختلف صرف میکنند.
برخی افراد علاقهمند به…
“““html
بسیاری از افراد استفاده از بازیها و شبکههای اجتماعی را بیشتر ترجیح میدهند.
با توجه به وجود برنامههای موبایلی متنوع در هر یک از این سیستمعاملها، ممکن است برای دریافت رتبه ارگانیک برای برنامهای که تازه طراحی کردهاید، کار آسانی نباشد.
در این مواقع، تبلیغات نصب اپلیکیشن میتواند به رشد برنامه موبایلی شما بسیار کمک کند. این تبلیغات از طریق گوگل ادز انجام میشوند و میتوانید برای برنامههای اندروید و iOS خود تبلیغات کنید.
شما به راحتی میتوانید با کمک شرکت جی ادز، تعداد نصب اپلیکیشن خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.
کمپین ویدیویی گوگل ادز
شاید شما هم یک بار از وبسایت یوتیوب استفاده کردهاید. احتمالا میدانید که گوگل صاحب یوتیوب است.
بنابراین، تبلیغاتی که در این شبکه ویدیویی محبوب نمایش داده میشود، توسط پلتفرم گوگل ادز انجام میگیرد. به طور کلی، این تبلیغات در سه حالت مختلف موجود هستند و میتوانید با توجه به اهداف خود از آنها استفاده کنید.
به طور کلی، آگهیهای ایجاد شده در یوتیوب نسبت به کمپینهای دیگر مانند تبلیغات اپلیکیشن یا دیسپلی، نرخ کلیک بالاتری دارند که برای تبلیغکنندگان بسیار مهم است.
شما میتوانید برای اجرای تبلیغات یوتیوب خود از خدمات آژانس تبلیغاتی جی ادز استفاده کنید.
هزینه تبلیغات گوگل چقدر است و چگونه محاسبه میشود؟
به شکل خیلی ساده، هزینه تبلیغات به شرایط مختلف بستگی دارد!
اول از همه، باید بدانید که سیستم گوگل ادز بر مبنای مزایده کار میکند و هزینه هر کمپین سقف مشخصی ندارد.
برای مثال، انتخاب کلمات کلیدی که برای تبلیغات خود دارید، میتواند تغییرات زیادی در هزینه تبلیغات ایجاد کند. به عنوان مثال، کلمه “طراحی سایت” (10 سنت) هزینهای متفاوت با کلمه “طراحی وب سایت” (6 سنت) دارد و نرخ تبلیغ برای کلمه “طراحی سایت شرکتی” (9 سنت) است.
هر یک از این کلمات هزینههای متفاوتی به ازای هر کلیک از تبلیغکننده دریافت میکند.
ضمناً حضور رقبای شما میتواند باعث شود که هزینه بیشتری برای هر کلیک پرداخت کنید.
برای مثال، اگر شما برای کلمه “طراحی سایت” 10 سنت (حداقل هزینه) پیشنهاد دادهاید، رقبای شما میتوانند با ارائه 11 یا 12 سنت، مشتریان بیشتری جذب کنند.
بنابراین شما ممکن است مجبور شوید مبلغ بیشتری برای برتری نسبت به رقبای خود پرداخت کنید.
همچنین، اگر وبسایت شما تجربه کاربری ضعیفی داشته باشد یا صفحه تبلیغاتیتان به خوبی عمل نکند، معمولاً هزینههای بیشتری باید برای تبلیغات پرداخت کنید، زیرا نمره کیفیت یا “کوالیتی اسکور” کمپین شما مناسب نیست.
بهتر است همیشه کیفیت تبلیغات مناسبی ارائه دهید. این موضوع ممکن است به شما کمک کند تا با هزینهای کمتر نسبت به رقبای خود، جایگاه بهتری در تبلیغات داشته باشید.
چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟
برای تبلیغ در پلتفرم گوگل ادز، ابتدا باید یک حساب برای کسبوکار خود راهاندازی کنید. در حال حاضر دامنههای .IR نمیتوانند در گوگل تبلیغ کنند.
بعد از ایجاد حساب، در پلتفرم گوگل ادز باید به گزینه “کمپینها” بروید و روی گزینه “کمپین جدید” کلیک کنید. سپس “کمپین جدید” را انتخاب کنید.
در این بخش، گزینههای پیشفرضی برای شما نمایش داده میشود. برای مثال، اگر هدف شما فروش بیشتر است، روی گزینه “فروش” کلیک میکنید که گوگل تنظیمات پیشفرضی برای راحتی کاربران ایجاد کرده است.
ما قصد داریم یک کمپین مختص به خود ایجاد کنیم، بنابراین از گزینه “ایجاد کمپین بدون راهنمایی اهداف” استفاده خواهیم کرد.
زیرا بیشتر تبلیغات در ایران از طریق کمپین جستجو ایجاد میشود، روی گزینه “جستجو” کلیک میکنیم. سپس گزینه “بازدید از وبسایت” را انتخاب میکنیم.
بعد از اینکه این گزینه را انتخاب کردید، از شما به طور خودکار آدرس وبسایت خواسته میشود. بعد از وارد کردن آدرس سایت، روی گزینه “ادامه” کلیک میکنید.
متأسفانه جزئیات کامل نحوه تبلیغ در گوگل ادز در این مقاله وجود ندارد؛ اما شما میتوانید اطلاعات کاملی درباره آموزش گوگل ادز در وبلاگ جی ادز مشاهده کنید.
برای راحتی کاربران، از ویدیوهای دوبله شده استفاده شده است تا درک مفاهیم و مطالب دوره سادهتر شود.
اگر میخواهید تبلیغات خود را به افراد دیگر واگذار کنید، میتوانید از خدمات تبلیغاتی جی ادز استفاده کنید. ما دسترسی به حساب گوگل ادز شما را فراهم میکنیم تا بتوانید تمام مراحل تبلیغ را خودتان مشاهده کنید.
سایت رضیم
“`