بهترین اپلیکیشن آشپزی و شیرینی پزی

روز رنگین کمانی ها | به چه کسانی رنگین کمانی می گویند ؟

“`html


روز

رنگین

کمانی های

ایران
چه
روزیست ؟

در سال 1389، گروه‌هایی از ایرانیان شامل همجنسگرایان، دوجنسگرایان، و تراجنسی‌ها، تصمیم گرفتند که اولین جمعه مرداد ماه هر سال را به عنوان روز رنگین کمانی های ایران نامگذاری کنند. در این روز، این افراد با داشتن نمادهایی مثل پرچم رنگین کمان در سطح شهر پیاده‌روی می‌کنند و با یکدیگر آشنا می‌شوند.


رنگین کمانی ها چه کسانی هستند ؟

رنگین کمانی ها افرادی هستند که به جای داشتن روابط عاطفی و جنسی با جنس مخالف، به همجنس خود گرایش دارند. بعضی از متون روانشناسی این گرایش را به عنوان اختلال رفتاری و آسیب می‌شمارند و به عوامل مختلفی مانند فیزیک بدن، وراثت، و محیط اطراف تأکید می‌کنند.

این افراد با نماد یک پرچم رنگین کمانی شناخته می‌شوند که به همین دلیل به آنها رنگین کمانی ها می‌گویند. در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم.


رنگین کمانی ها چند دسته اند ؟

دگرباش از دو بخش دگر و باش تشکیل شده است. “دگر” به معنای دیگری و “باش” به معنای بودن است. این واژه به افرادی اطلاق می‌شود که گرایش جنسی و رفتاری متفاوت از دگرجنس‌گرایان دارند که شامل همجنس‌گرایی مردانه، همجنس‌گرایی زنانه، دوجنس‌گرایی و دگرجنس‌گونه‌گان است.

افرادی که گرایش جنسی متفاوت دارند به چند دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم:


1. همجنس‌گرایی مردانه

این به رابطه عاطفی و جنسی بین دو مرد اشاره دارد. در زبان انگلیسی به چنین افرادی (Gay) می‌گویند. این اصطلاح از سال ۱۹۲۰ رایج شد. در متون دینی به رابطه جنسی بین دو مرد لواط گفته می‌شود که از آن نهی شده است. در دین یهود و اسلام، داستان‌هایی در مورد عذاب قوم لوط وجود دارد.


2. همجنسگرایی زنانه

این به رابطه عاطفی و جنسی بین دو زن اطلاق می‌شود و معادل آن در زبان انگلیسی واژه (Lesbian) است. در ایران و متون مذهبی به آن مساحقه گفته می‌شود و این عمل نیز از نظر دینی منع شده است.

یکی از نمادهای همجنسگرایی


3. دوجنس گرایی

به افرادی اطلاق می‌شود که هم به همجنس و هم به جنس مخالف تمایل دارند. شدت گرایش به دو جنس ممکن است متفاوت باشد. این اصطلاح در زبان انگلیسی به معنای (Bisexual) است که از قرن ۱۹ وارد شده است.


4. تراجنسیتی

تراجنسیتی به فردی اطلاق می‌شود که خود را به عنوان زن، مرد، دوجنسه یا بی‌جنسیت احساس کند.

“““html

از نظر ظاهری یا ژنتیکی، افراد می‌توانند به روش‌های مختلفی دیده شوند. تراجنسیتی به معنای یک گرایش جنسی نیست. یک تراجنسیتی می‌تواند به عنوان یک فرد دگرجنس‌گرا، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، همه جنس‌گرا، چندجنس‌گرا، یا بی‌جنس‌گرا باشد. تراجنسیتی معادل اصطلاح (transgender) است.

پرچم و نمادهای گروه‌های همجنس‌گرا (رنگین‌کمانی‌ها)

همجنسگرایان دارای نمادی مشترک هستند که خود را به جامعه معرفی می‌کنند. دو نماد مشهور برای آن‌ها، مثلث صورتی و پرچم رنگین‌کمانی است. مثلث صورتی که در زمان جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها برای ننگ وارد کردن به زندانیان همجنسگرا استفاده می‌شد، هنوز هم بار معنایی منفی دارد.

پرچم رنگین‌کمانی رسمی‌تر و عمومی‌تر است و هیچ بار منفی ندارد. مثلث صورتی یکی از قدیمی‌ترین نمادهاست که در آن زمان برای زندانیان همجنسگرا به کار می‌رفت و هم اکنون برای معرفی خود به جامعه و یادآوری قربانیان همجنسگرا در جنگ جهانی دوم استفاده می‌شود.

علامت یونانی «لاندا» در سال ۱۹۷۰ به عنوان نماد همجنسگرایان انتخاب شد و در دسامبر ۱۹۷۴ به عنوان نماد بین‌المللی همجنسگرایان زن و مرد در همایش حقوق همجنسگرایان در اسکاتلند به رسمیت شناخته شد.

سازمان‌های حمایتی همجنسگرایان از جمله lambda legal و Lambda Literary Award نیز نام خود را از این نماد الهام گرفته‌اند. پرچم رنگین‌کمانی در سال ۱۹۷۸ برای جشن آزادی همجنسگرایان طراحی شد. در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ یکی از رنگ‌ها از بالای پرچم حذف شد.

در بالای پرچم، رنگ قرمز برای مردان و در پایین آن رنگ بنفش برای زنان قرار دارد که نشان‌دهنده حضور همجنسگرایان مرد و زن در سرتاسر جهان است. در نمونه اولیه، ۸ رنگ وجود داشت و ترتیب رنگ‌ها به شکل زیر بود.

امروزه، همجنسگرایان در جهان یک پرچم رسمی به رنگ‌های “رنگین کمان” دارند که هر رنگ در این پرچم نمایانگر یک مفهوم خاص است. برای مثال، رنگ قرمز نماد زندگی، رنگ نارنجی نماد بهبودی و سلامتی، رنگ زرد نماد نور خورشید، رنگ سبز نماد طبیعت، رنگ آبی نیلی نمایانگر نظم، هارمونی، یکپارچگی و آرامش و رنگ بنفش نیز نماد روح و روان انسان است.

در انگلستان، از سال ۲۰۰۴ زوج‌های همجنس‌گرا از حقوق و مزایای زوج‌های عادی برخوردار شده‌اند و برخی مقامات دولتی خواسته‌اند که ازدواج همجنس‌گرایان در سراسر انگلیس تا سال ۲۰۱۵ به صورت قانونی تأیید شود.

در آمریکا نیز، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است که ۵۳ درصد مردم خواهان قانونی شدن همجنس‌بازی در ایالت‌های این کشور هستند و در تیرماه سال ۹۲، دادگاه عالی آمریکا محدودیت‌ها را برای قانونی بودن ازدواج همجنس‌گرایان در کالیفرنیا برداشت و این ازدواج در این ایالت نیز قانونی شد.

تبلیغاتی برای رواج همجنس‌گرایی با مجوز بومی!

سال‌هاست که در جوامع غربی و برخی کشورهای شرقی، همجنس‌گرایی رفته رفته در حال گسترش است. حالا این موضوع به کشورهای مسلمان نشین هم رسیده است. به عنوان مثال، اخیراً در کشور اندونزی جشنواره‌ای برای همجنسگرایان برگزار شده و در کنفرانس‌هایی به معرفی این عمل و بررسی آن در اسلام پرداخته می‌شود و سخنانی درباره عدم مخالفت اسلام با همجنس‌گرایی گفته می‌شود.

“““html

در این مورد، اخیراً در فضای مجازی افرادی که خود را مسلمان می‌نامند، تلاش می‌کنند تا مسلمانان همجنس‌گرا را به رسمیت بشناسند. یکی از آن‌ها “آنی زانی.ولد” است که خود را یکی از بنیان‌گذاران یک انجمن به اصطلاح اسلامی در آمریکا با نام “گسترش ارزش‌ها” معرفی می‌کند.

او می‌گوید: “در انجمن ما انواع مختلفی از مسلمانان همجنس‌گرا حضور دارند و ما از درگیری‌ها و خشونت‌ها دوری می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که باید به صورت انتقادی با متون کتاب مقدس تعامل کنیم.” او همچنین امام جماعت این مرکز است و در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده که می‌خواهد در مراسم ازدواج یک زوج همجنس‌گرا شرکت کند و خطبه عقد آن‌ها را به شکل کاملاً اسلامی بخواند.

او می‌گوید که اکثر مسلمانان به خاطر داستان قوم لوط و تفاسیر سختگیرانه از متون اسلامی با همجنس‌گرایی مخالفت می‌کنند. او عقیده دارد که مرکز اسلامی که تأسیس کرده، به دین به صورت ملایم‌تری نگاه می‌کند. فرد دیگری به نام امام “دایی.یه عدالت” نیز امام جماعت همجنس‌گرایان در جامعه مسلمان آمریکا و مدیر مسجد همجنس‌گرایان در واشنگتن است.

در این زمینه، به نظر می‌رسد که برخی از منابع مالی و انسانی یهود در تلاش برای فرهنگ‌سازی و ترویج همجنس‌گرایی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی و سیاسی نقش دارند. این فعالیت‌ها شامل تأسیس جوایز ادبی برای نویسندگانی که در مورد همجنس‌گرایی می‌نویسند و همچنین حمایت سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی از همجنس‌گرایان در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی می‌شود.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط “آمریکن ایرلاینز” و پایگاه “گی‌سیتی” انجام شده است، تل آویو به عنوان محبوب‌ترین شهر برای همجنس‌گرایان شناخته می‌شود.

تبلیغات غرب برای ترویج همجنس‌گرایی به حدی رسیده که اگر شما در تهران قدم بزنید، می‌توانید بارها پرچم رنگین کمان، که نماد همجنس‌گرایی است، را ببینید. این نماد در فروشگاه‌ها و حتی بر روی چترها به فروش می‌رسد.

عکس زیر یکی از چترها با نماد همجنس‌گرایی را نشان می‌دهد که به راحتی در سطح شهر تهران به فروش می‌رسد.

البته باید اشاره کرد که به دلیل شباهت این نماد به رنگ‌های رنگین کمان، بسیاری از مردم ایران به آن توجه می‌کنند، اما تنها تعداد کمی از آنها از معنی واقعی این نماد آگاه‌اند. غرب با استفاده از این ناآگاهی و از طریق شبکه‌های اجتماعی در تلاش است تا این نماد را به مردم عادی کرده و آن را یک موضوع معمولی نشان دهد.

گاهی اوقات استفاده از این نماد با ترفندهای خاصی انجام می‌شود که حتی افراد مطلع را هم دچار اشتباه می‌کند.

احساس نیاز به آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌ها و همچنین نیاز به واکنش مسئولان نسبت به گسترش این نماد در زندگی روزمره احساس می‌شود. امید است که با اقدامات مناسب و به موقع، طرح‌های غرب برای به انحطاط کشاندن فرهنگ و دین مردم ایران با شکست مواجه شود.

نظر امام خمینی درباره دگرباشان جنسی

امام خمینی (ره) موضوع تغییر جنسیت و احکام مربوط به آن را تقریباً پنجاه سال قبل، در دوران مبارزه و تبعید، در پایان جلد دوم کتاب تحریرالوسیله و در ضمن مسائل مستحدثه مطرح فرموده‌اند. در آنجا تاکید شده است:

مساله 1:

تغییر جنسیت از مرد به زن و بالعکس، همچنین اقدام شخص خنثی برای ملحق شدن به یکی از دو جنس، ظاهراً حرام نیست.

تعبیر امام (س) از عدم حرمت، به این دلیل است که برخی از موارد این مسأله نیاز به جواز دارند و برخی دیگر ممکن است واجب باشند و عدم حرمت شامل هر دو حالت می‌شود.

مساله 2:

اگر شخص واقعی از جنسی باشد و تغییر جنسیت واقعی او به جنس دیگر ممکن باشد، در این حالت، اگر زن احساسات و تمایلاتی از جنس مرد را داشته باشد یا برخی از نشانه‌های مردانگی را نشان دهد، این موارد باید با دقت بیشتری بررسی شوند.

“`

اگر کسی که تغییر جنسیت می‌خواهد، در واقع احساس می‌کند که باید جنسیتش تغییر کند و تمایلات جنس مخالف را در خود می‌بیند، به نظر نمی‌رسد که تغییر جنس الزامی باشد.

مساله 3:

اگر فردی بداند که قبل از عمل جراحی، جنس او مربوط به جنس مخالف است و عمل جراحی صرفاً به روشن کردن ماهیت واقعی او کمک می‌کند، در این صورت باید توجه داشت که لازم نیست آثار جنس واقعی او را بر هم بزند یا جنبه‌های ظاهری را تغییر دهد. اما اگر رعایت احکام دینی به تغییر جنسیت وابسته باشد و انسان نتواند از کارهای حرام الهی دوری کند مگر با تغییر، در این صورت تغییر جنسیت و نمایان کردن جنسیت واقعی او واجب می‌شود.

برای افرادی که با چنین چالش‌هایی روبه‌رو هستند، مسائل و احکام خاصی وجود دارد که شامل وظایف‌شان قبل و بعد از عمل تغییر جنسیت است. امام خمینی (ره) در ادامه این بحث به این مسائل می‌پردازد و علاقه‌مندان می‌توانند به آن مراجعه کنند تا اطلاعات مورد نیازشان را به‌دست آورند.

بیشتر بخوانید:

سایت رضیم

خروج از نسخه موبایل