سیستم مشکلات تلفن
تلفن ثابت، شرکت یا دفتر شما ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شود. در چنین مواردی، برای حل مشکل تلفن ثابت میتوانید از شماره مخصوص تلفن، کد دستوری یا سیستم مشکلات تلفن استفاده کنید.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که ثبت مشکلات تلفن ثابت در کل کشور متمرکز شده است و افزود:
شما میتوانید از هر نقطه کشور با گرفتن شماره ۲۰۱۱۷ یا با استفاده از کد دستوری #۲۰۲۰ * از طریق شبکه تلفن همراه، مشکلات تلفن ثابت خود را ثبت و پیگیری کنید.
نحوه استفاده از سایت اعلام خرابی تلفن (قطعی به دلیل بدهی و شکایت)
برای پیگیری علت قطع شدن تلفن ثابت بدون در نظر گرفتن بدهی یا دیگر دلایل، میتوانید از سایت مخابرات کمک بگیرید.
برای وصل مجدد تلفن، میتوانید از سیستم مشکلات تلفن برای ثبت درخواست استفاده کنید.
- پس از ورود به سایت، بر روی بخش تلفن ثابت کلیک کنید و خدمات الکترونیک تلفن ثابت را انتخاب نمایید.
- سپس وارد قسمت قطع و وصل تلفن به درخواست مشتری شوید.
- اگر حساب کاربری دارید، اطلاعات لازم را وارد کنید و درخواست خود را ثبت کنید. در غیر این صورت، بر روی ثبت نام کلیک کنید و حسابی بسازید.
- سپس درخواست خود و اطلاعات مورد نیاز را در پنل مربوطه وارد کرده و پیگیری کنید.
-
نحوه اعلام مشکل تلفن با موبایل و کد ۲۰۲۰
- برای اعلام مشکل تلفن ثابت، کد *۲۰۲۰# را شمارهگیری کنید.
- عدد ۱ را انتخاب کنید.
- سپس بر روی Send کلیک کنید.
- عدد ۱ را برای انتخاب دوباره انتخاب کنید.
- عدد ۳ را وارد نمایید.
- شماره تلفن خود را وارد کنید.
- Send را بزنید.
- OK را فشار دهید.
- بعد از این مراحل، پیامکی در مورد ثبت مشکل تلفن دریافت خواهید کرد.
-
استفاده از ۲۰۱۱۷ برای اعلام مشکل تلفن
روش دیگر استفاده از شماره ۲۰۱۱۷ برای اعلام مشکل تلفن است. این شماره را با کد شهر خود در گوشی شمارهگیری کنید. به عنوان مثال: ۰۲۱۲۰۱۱۷
سپس تلفن گویا دستوراتی به شما میدهد که باید چه کار کنید و از شما میخواهد شماره تلفن ثابت خود را به همراه کد شهر وارد کنید.