پرسشهای متداول خدمات تامین اجتماعی برای خدمات کارگزاریهای رسمی
در حال حاضر چه نوع خدماتی در کارگزاریهای رسمی قابل ارائه میباشد؟
پاسخ : خدماتی که اکنون در کارگزاریها به بیمهشدگان ارائه میشود شامل: صدور، چاپ و تحویل دفترچههای درمانی، حمایتهای کوتاهمدت مانند پرداخت هزینه پروتز و اروتز، کمکهزینه ازدواج، کمکهزینه کفن و دفن، کمکهزینه ایام بارداری، صدور و چاپ برگه پرداخت بیمهشدگان خاص، دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان به صورت اینترنتی، تشکیل پروندههای مطالبه گری کارگاهی، پذیرش اسناد خسارات مختلف، و همچنین امور مربوط به بیمهشدگان اختیاری و مشاغل آزاد و رانندگان حمل و نقل درون و برونشهری میباشد.
آیا برای دریافت خدمات دفترچه درمانی همچنان باید به شعبه اصلی محل پرداخت حق بیمه خود مراجعه کرد؟
پاسخ : برای راحتی بیمهشدگان و افرادی که از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده میکنند، اکنون همه بیمهشدگان و مستمری بگیران میتوانند برای دریافت دفترچه درمانی خود و افراد تحت پوشش به نزدیکترین کارگزاری در هر کجای کشور مراجعه کنند و خدمات مربوطه را دریافت نمایند.
مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مطالباتی و دریافت کد کارگاهی از طریق کارگزاریهای رسمی چه مواردی است؟
پاسخ : برای کاهش نیاز به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و سرعت بخشیدن به فرآیند، همه کارفرمایان، چه حقیقی و چه حقوقی، میتوانند با ارائه مدارک مورد نیاز به کارگزاری مربوطه مراجعه کرده و در کمترین زمان ممکن مدارک لازم برای دریافت کد کارگاهی خود را دریافت نمایند.
مدارک مورد نیاز برای کارگاههای دارای شخصیت حقیقی :
- – جواز کسب معتبر (دائمی یا موقت).
- – پروانه تأسیس یا بهرهبرداری.
- – اسناد مالکیت، اجاره یا صلحنامه کارگاه.
- – احکام صادره از مراجع قضایی مبنی بر مالکیت یا اجاره کارگاه.
- – تأییدیه اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربوط به کارفرمایی و بهرهبرداری از کارگاه.
- – تکمیل و ارائه فرم نمونه امضا و اثر انگشت کارفرما و کد ملی.
مدارک لازم برای کارگاههای با شخصیت حقوقی:
- – پر کردن و ارائه فرم نمونه امضاها و مهرهای صاحبان امضاهای مجاز.
- – آگهی تأسیس، روزنامه رسمی و اساسنامه شرکت.
- – کپی سند مالکیت یا اجاره محل شرکت.
- – پروانه تأسیس یا بهرهبرداری.
- – سایر مدارک مرتبط با آغاز فعالیت و تأسیس شرکت در صورت نیاز (مثل اظهارنامه ثبت و موافقت اصولی).
- – شناسه و کد ملی اشخاص حقوقی.
برای دریافت مجوز کارگزاری چه اقداماتی لازم است و شرایط متقاضیان چیست؟
پاسخ : اگر تصمیم دارید مجوز کارگزاری را دریافت کنید، لازم است که شرایط و مراحل ویژه متقاضیان از طریق ادارات مربوطه و سایت رسمی سازمان اطلاعرسانی شود.
برای امتیازدهی به کارگزاریهای رسمی چگونه عمل کنیم؟
پاسخ : به منظور احترام به نظرات و پیشنهادات کاربران و بهبود کارایی کارگزاریها، سامانه نظرسنجی برای کارگزاریها در سایت رسمی معاونت و همچنین از طریق سامانه پیامکی با شماره ١٠٠٠١٤٢٠١ راهاندازی شده است. کاربران میتوانند نظرات خود را به صورت کمی و جداگانه ارائه دهند.
برای امتیازدهی عملکرد کارگزاری، کافی است پیامکی به شماره ١٠٠٠١٤٢٠١ ارسال کنید به شکل زیر:
کد کارگزاری = امتیاز ( ١= عالی، ٢ = خوب، ٣ = متوسط، ٤ = ضعیف)
بیشتر بخوانید :