رازهایی درباره اینستاگرام
اینستاگرام در چند سال اخیر به یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی تبدیل شده است. روزانه افراد زیادی از این بستر استفاده میکنند. آنها عکسها و ویدیوها را به اشتراک میگذارند و همچنین از عکسها و ویدیوهای دیگران بازدید میکنند.
بسیاری از افراد همچنین از این شبکه اجتماعی برای کسب درآمد استفاده میکنند و از این راه زندگی خود را میگذرانند. بنابراین دانستن نکات مهم درباره اینستاگرام بسیار ضروری است. شما باید یاد بگیرید که چگونه به طور حرفهای از اینستاگرام استفاده کنید. پس این مطلب را از دست ندهید.
نکات مهم استفاده از اینستاگرام
همانطور که گفته شد، اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی محبوب است. تماشای عکسها و ویدیوهایی که دیگران از زندگی خود به اشتراک میگذارند، برای همه جذاب است. کار با این برنامه خیلی آسان است و حتی کودکان هم میتوانند با آن کار کنند.
اما یاد گرفتن چگونگی کار با اینستاگرام به گونهای که فالوورهای بیشتری داشته باشید و به طور حرفهای فعالیت کنید، موضوع مهمی است. کافی است به نکات زیر توجه کنید.
چطور با اینستاگرام کار کنیم ؟
1. عکسها و ویدیوهای جذاب و رنگارنگ پست کنید
برای جلب توجه فالوورهایتان، باید عکسها و ویدیوهای جالب و رنگی پست کنید. اگر شما عکسهای بیکیفیت و بدون محتوا به اشتراک بگذارید، به احتمال زیاد بعد از مدتی بیشتر فالوورهایتان شما را آنفالو میکنند.
محتوای پستهای شما باید با شخصیت شما و سلیقه افرادی که شما را دنبال میکنند سازگار باشد. به عنوان مثال، پستهای خندهدار میتوانند برای بسیاری جذاب باشند یا عکسهای نوستالژیک ممکن است فالوورهایتان را به خود جلب کند.
2. استفاده مفرط از فیلترها را کنار بگذارید
فیلتر یکی از ویژگیهای اینستاگرام است که به شما این امکان را میدهد که عکسها و ویدیوهایتان را بهبود ببخشید. اگرچه استفاده از فیلترها میتواند ظاهر پستها را زیباتر کند، اما ممکن است باعث شود که عکسها مصنوعی به نظر برسند.
نکته مهم این است که دیگران بیشتر دوست دارند عکسها را به شکل طبیعی ببینند و استفاده بیش از حد از فیلترها میتواند باعث خستگی فالوورها از پستهای شما شود.
چگونگی کار با اینستاگرام
3. از هشتگها به طور معقول استفاده کنید
شاید بارها نام هشتگ را شنیدهاید، حتی در برنامههای تلویزیونی نیز زیاد به کار میرود. این قابلیت یک روش عالی برای افزایش دسترسی شما به اینستاگرام، جلب مشارکت بیشتر و جذب دنبالکنندگان جدید است.
متاسفانه، بعضیها بیش از حد از هشتگها استفاده میکنند. گاهی اوقات توضیحات زیر عکس پر از هشتگ است و بسیاری از آنها هیچ ارتباطی به موضوع عکس ندارند. اگر قصد استفاده از هشتگها را دارید، مطمئن شوید که تعداد آنها کم باشد و فقط کلمات کلیدی مرتبط را استفاده کنید.
4. از صفحه جستجو (explore) برای پیدا کردن محتوای جدید استفاده کنید
در پایین صفحه اینستاگرام یک آیکون ذرهبین وجود دارد که در آن عکسها و ویدیوهای زیادی نشان داده میشود. این محتوا بر اساس پستهایی است که فالوورهای شما لایک کردهاند یا برای آنها نظری دادهاند.
شما میتوانید با استفاده از این آیکون، پستهای مورد علاقهتان را ببینید و افراد جدیدی را دنبال کنید.
5. به طور منظم پست بگذارید تا فالوورهایتان جلب توجه شوند
اگر میخواهید که فالوورهای شما بیشتر به پستهایتان علاقهمند شوند، باید بهطور مکرر در صفحه خود پست بگذارید و از میزان آگاهی آنها نسبت به محتوای خود مطمئن باشید.
“`html
را به روز نگه دارید، یعنی به طور منظم پستهایی را به اشتراک بگذارید. این به این معنا نیست که هر روز 10 پست بگذارید و فالوورهای خود را خسته کنید.
شما میتوانید روزی یک عکس یا هر دو روز یک عکس را به اشتراک بگذارید. اگر برای مدت طولانی هیچ پستی نگذارید، به احتمال زیاد، بسیاری از فالوورهایتان را از دست خواهید داد. درباره استوری هم همین قاعده صدق میکند. سعی کنید به اندازهای استوری بگذارید که نه خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد.
چطور دنبال کنندگان بیشتری داشته باشیم؟
6. از دایرکت اینستاگرام برای ارتباط با کاربران مهم استفاده کنید
یکی دیگر از نکات استفاده از اینستاگرام این است که اگر در بین فالوورهای خود افرادی دارید که برایتان مهم هستند و نمیخواهید آنها را از دست بدهید، میتوانید به صورت خصوصی در دایرکت برایشان عکس و ویدیو ارسال کنید. نیازی نیست همیشه مطالب خود را به صورت عمومی منتشر کنید.
دایرکت اینستاگرام بهترین راه برای برقراری ارتباط با گروهی خاص از کاربران بدون اینکه محتوای خود را برای همه به اشتراک بگذارید، است.
7. با دنبال کنندگان خود در تعامل باشید
برای اینکه فالوورهایتان را همیشه داشته باشید، باید به آنها اهمیت بدهید. بسیاری از افراد وقتی نظراتی درباره پستهای خود میگیرند، به هیچیک از آنها پاسخ نمیدهند و این باعث ناراحتی دنبالکنندگان میشود.
اگر افرادی پستهای شما را لایک میکنند و نظر میدهند، شما هم باید به آنها توجه کنید. مثلاً نظراتشان را لایک کنید، به کامنتهایشان پاسخ بدهید یا بعضی از پستهایشان را لایک کنید.
شما میتوانید از ابزاری به نام iconsquare (که قبلاً statigram نامیده میشد) برای پیگیری نظرات استفاده کنید و ببینید کدام کاربران بیشتر با شما در تعامل هستند.
روشهای استفاده از اینستاگرام
8. وسوسه نشوید که دنبالکننده بخرید
همانطور که میدانید، امروزه روشهایی برای خرید فالوور وجود دارد که معمولاً بیفایده هستند و نمیتوانند کارآیی لازم را داشته باشند. ممکن است به شما پیشنهاد دهند که تعداد زیادی دنبالکننده را با قیمت پایین خریداری کنید، اما معمولاً این دنبالکنندگان جعلی هستند و بسیاری از آنها نیز غیرفعالاند.
شاید حساب کاربری شما 15000 دنبالکننده داشته باشد، اما هیچگونه نظری یا لایک در پستهای شما وجود نداشته باشد، که این موضوع کمی عجیب به نظر میرسد. بر مشارکت واقعی تمرکز کنید، زیرا مشارکت فراتر از تعداد دنبالکنندگان است.
9. تجربه شات اوت (Shout out) را داشته باشید
برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، میتوانید از روش شات اوت استفاده کنید. برقراری تعامل با دنبالکنندگانتان مهم است، اما هرچه افراد بیشتری را جذب کنید، بهتر است. انجام شات اوت یا s4s با یک حساب کاربری دیگر در همان حوزه، روشی سریع و مؤثر برای رسیدن به افراد بیشتر است.
دو کاربر در واقع با به اشتراکگذاری یک پست شات اوت بر روی صفحه خود، توافق میکنند. این یک تکنیک اصلی برای گسترش حسابی است که توسط بسیاری از کاربران استفاده میشود.
شات اوت به معنای تشکر است. در اینستاگرام، شات اوت به معنی گرفتن یک اسکرین شات از صفحه اینستاگرام یک کاربر دیگر، مثلاً دوستتان و انتشار آن در صفحه خودتان است.
بهترین روش استفاده از اینستاگرام
10. بر روی جدیدترین ترندهای اینستاگرام بمانید
همانطور که میدانید، واژه یا اصطلاح “ترند” در…
“`
شبکههای اجتماعی تأثیر زیادی بر صنعت مد و فشن گذاشتهاند. سادهترین معنی ترند این است که یک موضوع به طور گستردهای محبوب میشود. هشتگها و شات اوتها ابزارهای خوبی هستند، اما حتی ترندها هم وقتدار هستند و بعد از مدتی از بین میروند.
اگر اینستاگرام برای شما یک پلتفورم اصلی است، باید از جدیدترین ترندها استفاده کنید تا از عقب ماندن جلوگیری کنید و خطر از دست دادن دنبالکنندگان مهم خود را کاهش دهید. به رویدادهایی که در جوامع و در خود شبکههای اجتماعی اتفاق میافتند توجه کنید و سعی کنید محتواهای محبوب را از دست ندهید.
11. به اشتراک گذاری استوری
استوریها دائمی نیستند و بیشتر محتوای “کوتاهمدت” هستند که میتوانید برای دنبالکنندگان خود بگذارید. آنها میتوانند به صورت عکس یا ویدئو باشند و به طور خودکار بعد از 24 ساعت ناپدید میشوند.
شما میتوانید آنها را در بالای صفحه (به شکل دایرههای کوچک) مشاهده کنید. استوریها یک روش غیررسمی برای ارتباط، اشتراکگذاری و تعامل با دنبالکنندگانتان هستند.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما بتوانید با استفاده از روشهای ذکرشده، به شکل حرفهای با اینستاگرام خود کار کنید.
گردآوری توسط مجله اینترنتی رضیم
نیلوفر گلی فروشانی