با مجله اینترنتی رضیم همراه باشید تا با جذب مشتری آرایشگاه مردانه بیشتر آشنا شوید
این طبیعی است که آرایشگاههای تازه تأسیس مشتریان کمی داشته باشند، ولی اگر بعد از مدتی پیشرفت خاصی نمیبینید، بهتر است به عملکرد خود شک کنید. آیا تمام کارهای لازم برای پیشرفت را انجام دادهام؟ چرا اینقدر مشتری ندارم؟ آیا آرایشگاه من به اندازه کافی شناخته شده است؟ اینها سوالاتی هستند که باید به آنها پاسخ دهید. برای این کار میتوانید با روشهای اثباتشدهای که ما در این بخش از مجله رضیم آوردهایم آشنا شوید.
1) برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید
جذب مشتری جدید کار جذابی است، اما اگر مشتریان قدیمی احساس کنند دیگر برای شما مهم نیستند، از شما دور میشوند.
2) تبلیغات برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه
راز تبلیغات موفق این است که به ازای پولی که خرج میکنید، فرصتی برای معرفی خوب خود فراهم کنید. این کار به شما کمک میکند تا پیامی را ارسال کنید که هم جلب توجه کند و هم ارزش خدماتتان را نشان دهد.
برای مثال، تلویزیون یکی از گرانترین گزینهها برای تبلیغات است. اما با هدفگذاری بر اساس برنامههای پرمخاطب، میتوانید فرصتهای بیشتری برای تبلیغ داشته باشید. به عنوان مثال، تبلیغ در وسط یک برنامه محبوب آشپزی بهتر از ایجاد جنجال در آن برنامه است.
3) اهمیت افزایش درآمد آرایشگاه
گاهی مدیران سالنهای زیبایی شاهد کاهش مراجعین و درآمد خود هستند، ولی به امید بازگشت به وضعیت قبلی هیچ اقدامی نمیکنند. این استراتژی کاملاً اشتباه است و به خصوص برای افرادی که با کسادی بازار مواجهاند، میتواند بسیار خطرناک باشد. همچنین برخی از آرایشگران فکر میکنند که به اندازه کافی مشتری دارند، در حالی که همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد.
4) پس از بروز هرگونه مسئله هر چه سریع تر آن را حل کنید
هیچ کسبوکاری نمیتواند همیشه کامل باشد. ممکن است در ارتباط با مشتریان مشکلی به وجود بیاید. ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات میتواند نظر مثبت مشتریان را جلب کند و وفاداری آنها را افزایش دهد.
معمولاً افراد آخرین تجربه خود را بیشتر یادشان میماند و اگر آخرین عمل شما برای حل یک مشکل خوب باشد، این میتواند ارتباط شما با مشتریان را تقویت کند.
جذب مشتری آرایشگاه مردانه: به طور کلی میتوان گفت که مشتریان ناراضی بیشتر از مشتریان راضی دوست و آشنا دارند، بنابراین احتمال اینکه نارضایتی خود را با دیگران در میان بگذارند بیش از رضایتشان است.
5) شبکه سازی و ارجاع برای جذب مشتری
ارجاعاتی که از طریق شبکهسازی یا همکاری با کسب و کارهای دیگر به دست میآید، فقط یک راه ساده برای جلب مشتری نیست. این کار راهی برای پیدا کردن مشتریان ارزشمندتر است. مشتریان ارجاعی معمولاً بیشتر خرید میکنند و در نتیجه منبع ارجاعات بیشتری میشوند. چگونه میتوانید این ارجاعات را به دست آورید؟ باید بدانید که مشتری ایدهآل شما چه کسی است.
6) جذب مشتری بیشتر برای آرایشگاه با این سه روش
1. معرفی به دوستان. یکی از راههای محبوب برای افزایش درآمد و جذب مشتری بیشتر،
2. معرفی خدمات شما به دیگران است که مشتریهای راضی شما بهترین منبع برای این کار هستند. آنها میتوانند خدمات شما را به دوستان خود معرفی کنند و در عوض تخفیف یا خدمات رایگان دریافت کنند.
3. مشتری های جدید.
“`html
نیز این روند ادامه داشته و آن ها نیز می توانند با معرفی مشتری های جدید از این تخفیف ها استفاده کنند.
7) هدف گیری همه نوع مشتری برای جذب مشتری
جذب مشتری: بخشی از سالن زیبایی خود را برای خدمت رسانی به کودکان در نظر گرفته و با این کار خیال مادران پرمشغله را راحت کنید زیرا در سالن زیبایی شما محل مناسبی برای تفریح و در عین حال خدمات مورد نیاز کودکشان وجود دارد.
به دنبال موقعیت های بازاریابی باشید. برای بازاریابی می توانید در سایت های آرایشی بهداشتی فعالیت کرده و با خدماتی که بیشتر در چشم عموم دیده می شود، مشتری بیشتری برای خود جذب کنید.
8) همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید
جذب مشتری آرایشگاه: هیچ گاه نباید مشتری بازنده باشد. اگر در یک معامله مشتری بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به دفتر شما مراجعه یا از همان خدمت یا محصول استفاده کند. در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند:
الف) آرایشگر برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری او، در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه مدت.
ب) تخفیف دادن برای افزایش وفاداری مشتریان، هرچند که در هر معامله سود فروش را اندکی کمتر می کند ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد.
9) برای جذب مشتری کار تیمی کنید
راه دیگری است که می توانید به عنوان اهرم نفوذ به منابع موجود استفاده کنید و آن طرح «میزبان ذینفع» است. در این طرح مؤسسات دیگری که مشتریان هدف آنها با شما مشترک است از پایگاه اطلاعاتی خودشان برای جلب مشتری برای شما استفاده می کنند. یعنی مؤسسه هم پیمان شما در جریان تجارت خود راهی را هم برای جلب مشتری برای شما باز می کند،
10) اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود
امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد. این یک واقعیت است که آرایشگاه بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان واحد باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.
11) خدمات و محصولات جدید و متنوع در آرایشگاه
جذب مشتری آرایشگاه مردانه: اگر محصولات متنوع و خدمات جدیدی در آرایشگاه ارائه کنید، می توانید به ازای هر مشتری پول خوبی به دست آورید. این خدمات می توانند استفاده از ماساژ در سالن زیبایی، مشاور تغذیه، مشاور پوست و یا توصیه هایی در مورد خرید محصولات جدید باشند.
12) پرسش از خود مشتری برای جذب مشتری
همیشه به نظر مشتری قبل و بعد از سرویس ارائه شده، اهمیت داده و بازخورد در مورد کار خود دریافت کنید. البته ممکن است بعضی از آرایشگران از این کار استقبال نکنند و یا برخی از مشتری ها چیزی را بگویند که می خواهید بشنوید. ولی فراموش نکنید که انتقادهایی سازنده است که می تواند فعالیت سالن زیبایی شما را بی عیب و نقص کند. برای این کار نیز کافی است از یک نظر سنجی غیر مستقیم استفاده کرده و با قرار دادن صندوق نظرات و پیشنهادات در آرایشگاه خود، از احساس رضایت یا عدم رضایت مشتری های خود آگاه شوید.
13) مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت
فقط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به آرایشگاه نخواهد شد، بلکه لذت بردن از محصول و خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر آرایشگاه ها بتوانند با مشتریان صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه مشتری از محصول لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.
14) برای جذب مشتری آرایشگاه حق انتخاب با مشتری
از آنجا که بازارها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ سازمانی نمی تواند در مورد وفاداری مشتریان مطمئن باشد. بسیاری از مشتریان به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به شرکت رقیب روی می آورند. هر سازمانی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با مشتریان بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه وی درباره خرید می تواند رابطه را تقویت نماید.
15) برای جذب مشتری به خواست او گوش دهید
دوره ای که آرایشگاه ها تصمیم می گرفتند چه مدلی را ارائه کنند و سپس آن را به مشتری تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. اگر کسی حرف بزند و ما به او گوش ندهیم، با ما خداحافظی خواهد کرد. ارتباط با مشتری بر اساس گوش دادن به آنچه او می خواهد شکل می گیرد.
“““html
پایه این اصل بر این است که یکی از سریعترین راهها برای از دست دادن مشتریان این است که آنها را نادیده بگیرید و به نیازهایشان توجه نکنید.
16) افزایش قیمت خدمات
شاید افزایش هزینه خدمات آرایشگاه کمی نامناسب به نظر بیاید، اما مشتریانی که به دنبال خدمات با کیفیت هستند، آمادهاند هر هزینهای را برای یک تجربه لوکس پرداخت کنند. همچنین، قیمت بالای خدمات آرایشگاه میتواند شما را از دیگر سالنهای معمولی متمایز کند.
17) خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید
همیشه خوب است که خود را در موقعیت مشتری قرار دهید. از خود بپرسید: آیا این آرایشگاه به من خوشامد میگوید؟ هرچه بیشتر بتوانید احساسات و نظرات مشتری را درک کنید، ارتباط بهتری بین محصول شما و مشتری برقرار خواهد شد.
18) فضای سالن آرایشگاه
نوع فضایی که در آرایشگاه خود ایجاد میکنید نیز میتواند شما را از سایر سالنهای زیبایی متمایز کند. میتوانید از محصولات ارگانیک استفاده کرده و فضایی آرام و بیسر و صدا برای مشتریان خود فراهم کنید.
19) کارکنان آرایشگاه و جذب مشتری
به یاد داشته باشید که کارکنان سالن زیبایی شما، مانند ویترین مغازه شما هستند. آنها هستند که با مشتریان ارتباط برقرار کرده و خدمات مورد نیاز آنها را ارائه میدهند. بنابراین از کارمندانی استفاده کنید که وقتشناس، خوشبرخورد و متخصص در کار خود هستند تا شانس بازگشت مشتریان را افزایش دهید.
20) بازاریابی برای جذب مشتریان آرایشگاه
شما نیز مانند هر کسبوکار دیگری باید روشهای بازاریابی خاص خود را داشته باشید و احتمالاً آنها را مکرراً به کار میبرید. طبیعی است که این روشها قدیمی شوند! اگر یک راه جدید را امتحان کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد جدیدی شما را شناخته و به شما مراجعه کنند. اگر فقط خدمات یا محصولات تکراری را ارائه دهید و آنها را با روشهای قدیمی بازاریابی کنید، احتمالاً مشتریان قدیمی را دوباره خواهید دید. ارائه یک سرویس یا کالای جدید، یا خط تولید جدید، و اطلاعرسانی به مردم میتواند راهی برای جذب مشتریان جدید باشد.
تهیه شده از مجله اینترنتی رضیم
مرضیه ملایری
سایت رضیم
“`