بهترین اپلیکیشن آشپزی و شیرینی پزی

Geotagging در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد ؟

قابلیت Geotagging در اینستاگرام چیست ؟

Geotagging یا برچسب گذاری مکانی یکی از ویژگی‌های اینستاگرام است که ممکن است نام آن را شنیده باشید اما از نحوه عملکردش آگاهی نداشته باشید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا موقعیت جغرافیایی عکسی که می‌گذارید را با دیگران به اشتراک بگذارید. به عبارت دیگر، می‌توانید مکانی را که در آنجا عکاسی کرده‌اید، به دیگران نشان دهید.

Geotagging یک نوع برچسب است که شامل اطلاعاتی مثل طول و عرض جغرافیایی و نام مکان‌هاست. با این ویژگی، نمی‌توانید اطلاعات نادرست درباره مکان فعلی خودتان ارائه دهید. البته این شما هستید که تصمیم می‌گیرید آیا برچسب را به عکس و فیلم‌های خود اضافه کنید یا خیر.

کاربرد برچسب گذاری مکانی در اینستاگرام

کاربرد و زمان استفاده از Geotagging در اینستاگرام

شاید متوجه شده‌اید که این روزها مردم، به خصوص کسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، به طور مداوم از غذاهای خود عکس می‌گذارند و حتی رستوران‌هایی که می‌روند را به دیگران معرفی می‌کنند. افرادی که به طور حرفه‌ای در زمینه معرفی رستوران‌ها و غذاها کار می‌کنند، به عنوان بلاگر مواد غذایی شناخته می‌شوند.

این بلاگرها با استفاده از Geotagging می‌توانند مکان‌های مورد نظر خود را دقیق‌تر به دیگران نشان دهند. این ویژگی به کمک GPS، موقعیت دقیق را مشخص می‌کند.

شما حتی می‌توانید با علامت‌گذاری روی نقشه، مکان خود را مشخص کنید. وقتی موقعیت مکانی را در اینستاگرام اضافه می‌کنید، تصاویر خود را به نقشه عکس‌های خود (photo map) نیز اضافه می‌کنید.

نقشه عکس، یکی از ویژگی‌های اینستاگرام است که به اینستاگرام کمک می‌کند تا عکس‌های شما را سازمان‌دهی کند. وقتی به نقشه زوم می‌کنید، مکان‌هایی که در آن‌ها عکس گرفته‌اید، نشان داده می‌شود.

برای دیگران، این مکان‌ها می‌تواند شامل مکان‌هایی باشد که برای تفریح به آنجا رفته‌اند؛ اما برای بلاگرهای رستوران، این نقشه‌ها شامل رستوران‌هایی است که آنها معرفی کرده‌اند. شما می‌توانید نقشه عکس را از طریق صفحه اصلی اپلیکیشن مشاهده کنید.

قابلیت برچسب گذاری مکانی در اینستاگرام چیست ؟

مزایا و معایب برچسب‌ گذاری مکانی (Geotagging)

بسیاری از افراد قابلیت برچسب گذاری مکانی را به عنوان یک خطر می‌بینند و نگرانند که محل زندگی یا کارشان لو برود. اما این ویژگی برای پیج‌هایی که جنبه عمومی دارند، بسیار کاربردی است. این افراد می‌توانند مکان‌هایی را که تبلیغ می‌کنند، به شکل دقیقی به دیگران نشان دهند.

اگر می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، کافی است به قسمت جستجو (Search) بروید و در بخش Places، تصاویر را با گزینه near current location که به معنای تصاویر نزدیک به موقعیت فعلی است، جستجو کنید. این تصاویر معمولاً از حساب‌های کاربری عمومی (public) هستند.

Geotagging بر روی اینستاگرام می‌تواند لحظات خوشی را ایجاد کند، اما همچنین باید حواسمان به عواقب منفی آن نیز باشد. اگر عکسی بگذارید که باعث ناامنی شما شود، این چندان خوشایند نخواهد بود.

البته شما می‌توانید عکسی را که می‌خواهید حذف کنید، این فرآیند تصویر را از پروفایل شما پاک نمی‌کند، بلکه فقط موقعیت ثبت شده را حذف می‌کند تا دیگران نتوانند آن را پیدا کنند.

اگر تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام از خطرها و فرصت‌هایی که Geotagging ایجاد می‌کند آگاه باشند، می‌توانند از این ابزار به شکل بهتری در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

به یاد داشته باشید هرگز از مکان‌هایی مثل خانه یا مدرسه خود تصاویری که دارای Geotag هستند را ارسال نکنید.

با نگاهی مثبت به Geotagging، می‌توانید به خوبی از اینستاگرام استفاده کنید و در پست‌های خصوصی خود از این ویژگی استفاده نکنید. همچنین اگر می‌خواهید مکانی را قبل از رفتن به آنجا بررسی کنید، می‌توانید از جستجوی مکانی اینستاگرام کمک بگیرید.

گردآوری توسط مجله اینترنتی رضیم

نیلوفر گلی فروشانی

سایت رضیم

خروج از نسخه موبایل