آیا میدانید
آموزش قدم به قدم ورود مدیران به نرم افزار شاد

نحوه ورود مدیران به نرم افزار شاد
مدیران مدارس مسئول ایجاد کانالهای درسی و دعوت از معلمان و دانشآموزان هستند. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنند. در تصویر زیر راهنمای ورود مدیران به اپلیکیشن شاد گذاشته شده است.
مراحل ورود مدیران به نرم افزار شاد
- مرحله اول: اگر اطلاعات معلمان (مثل کد ملی و شماره تلفن) یا کلاسها و دانشآموزان در سامانه دانشآموزی (سناد) ثبت نشده یا ناقص است، مدیر باید سریعاً این اطلاعات را کامل کند. اگر این اطلاعات کامل باشد، نیازی به مراجعه به سامانه سناد نیست و میتوانید به مرحله دوم بروید.
- مرحله دوم: اپلیکیشن شاد را روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید. لینک دانلود نرمافزار شاد در ابتدای مقاله وجود دارد و یا میتوانید از لینک زیر دانلود کنید. ( shaddl.medu.ir)
- مرحله سوم: پس از نصب برنامه، مدیر باید وارد اپلیکیشن شاد شود و شماره تلفن خود را وارد کند. توجه داشته باشید که شماره تلفن باید دقیقا همان شمارهای باشد که در سامانه سناد ثبت شده و خط تلفن فعال باشد. بعد از دریافت پیامک تایید، شماره را در اپلیکیشن وارد کرده و وارد شوید. در اولین ورود، نام خود را وارد کنید. این نام برای همه معلمان، دانشآموزان و والدین نمایش داده میشود.
- مرحله چهارم: گزینه «ورود مدیر/معلم/دانشآموز» را انتخاب کنید. در کادر نمایش داده شده، نقش «مدیر» را انتخاب کرده و سپس کد ملی خود را وارد کنید و دکمه تایید را بزنید.
- مرحله پنجم: در کادر باز شده، گزینه «مشاهده لیست مدارس» را انتخاب کنید و مدرسه مورد نظر خود را مشخص نمایید.
- مرحله ششم: گروههای کلاسی در مدرسه شما ایجاد شده و برای معلمان قابل دسترسی هستند. در کادر باز شده با انتخاب گزینه «مشاهده لیست گروههای کلاسی» میتوانید فهرست آنها را ببینید و به کلاسهایی که خواستید مراجعه کنید. همچنین شما مالک (owner) تمام گروههای کلاسی هستید و همیشه در آنها عضو خواهید بود.
- مرحله هفتم: در تاریخ اعلام شده در شیوهنامهای که وزارت آموزش و پرورش ارسال کرده، معلمان مدرسه خود را به اپلیکیشن شاد دعوت کنید.
- مرحله هشتم: بعد از ثبت نام معلمان، در تاریخ معین شده، دانشآموزان مدرسه خود را به اپلیکیشن شاد دعوت کنید.
استفاده از پیامرسانهای اینترنتی برای آموزش دانشآموزان از زمان تعطیلی مدارس به خاطر شیوع بیماری کرونا آغاز شد. با اینکه وزارت آموزش و پرورش تلاش کرد با استفاده از برنامههای آموزشی در تلویزیون، نقصهای آموزشی را جبران کند، اما اکثر دانشآموزان و معلمان ترجیح دادند از پیامرسانها و نرمافزارهای شبکههای اجتماعی برای آموزش استفاده کنند.