تفاوت اصلی پست با تیپاکس در چیست ؟

“`html
تفاوت پست با تیپاکس
با مجله اینترنتی رضیم همراه باشید تا با تفاوت پست و تیپاکس آشنایی کامل پیدا کنید.
تیپاکس
شرکت تیپاکس اولین شرکت خصوصی خدمات پست داخلی و بینالمللی در ایران است که بیش از ۱۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد. کارکنان ماهر تیپاکس با اولین تماس مشتری به سرعت به محل فرستنده میروند و بستهها را از او دریافت کرده و با دقت بستهبندی میکنند. سپس آنها را در کمترین زمان ممکن به گیرنده در هر نقطه از کشور میرسانند. مشتری میتواند در این مدت بستههای خود را پیگیری کند. هزینه ارسال با تیپاکس بر اساس وزن بستهها محاسبه میشود و نه بر اساس اندازه یا موارد دیگر. همچنین در بعضی موارد هزینه تیپاکس نسبت به پست ارزانتر است و تیپاکس سه نوع تعرفه برای شهرهای نزدیک، شهرهای دور و تعرفه اکسپرس دارد.
مزیتهای ارسال مرسولات با تیپاکس
یکی از مزیتهای تیپاکس این است که تمام بستهها دارای بیمه هستند. بنابراین، مشتری میتواند با خیال راحت بستههای خود را به ماموران بسپارد و اگر بسته دچار آسیب شود، شرکت آن را تعویض میکند. مشتری میتواند هزینه ارسال را به دو صورت نقدی یا پسکرایه پرداخت کند. همچنین در تمام مدت، مشتری میتواند با مراجعه به وبسایت یا تماس با اپراتورها پیگیری وضعیت بستههای خود را انجام دهد.
یکی دیگر از مزیتهای تیپاکس این است که ارسال به مناطق دورافتادهای که شعبه تیپاکس ندارند هم ممکن است، به شرطی که هزینه این سرویس توسط مشتری پرداخت شود. همچنین، تیپاکس خدمات ویژهای برای ارسال بستههای کارخانهها و شرکتها ارائه میدهد.
اگر کالای دریافتی آسیب دیده باشد، شما باید از دریافت آن امتناع کنید و آن را با نماینده تیپاکس به شعبه بازگردانید. در آنجا باید گزارشی از ایراد بسته تنظیم شود و پس از آن شرکت ملزم به ارسال کالای جدید به شما خواهد بود.
معرفی روشهای پیگیری مرسولات تیپاکس
زمانی که بستهای از طریق تیپاکس ارسال میکنید، به شما یک قبض داده میشود که شامل اطلاعاتی درباره فرستنده و گیرنده و جزئیات ارسال است. در این قبض یک شماره قرمز رنگ وجود دارد که شما میتوانید با آن برای پیگیری بستههای تیپاکس اقدام کنید. برای این کار باید با شماره تلفن ۸۴۵۷-۰۲۱ تماس بگیرید.
اگر نتوانستید با اپراتور تماس بگیرید یا جواب قانعکنندهای نگرفتید، میتوانید به نمایندگی پست تیپاکس در شهر خود مراجعه کنید یا با نزدیکترین نمایندگی تماس بگیرید تا بتوانید پیگیری مرسولات خود را انجام دهید.
فرق پست با تیپاکس چیست ؟
1. همچنین برای پیگیری مرسولات تیپاکس میتوانید از طریق سامانه رهگیری تیپاکس اقدام کنید. به این صورت که با وارد کردن کد رهگیری در سامانه میتوانید از وضعیت ارسال بستههای خود مطلع شوید. یکی دیگر از روشها برای پیگیری مرسولات تیپاکس، ارسال پیامک است.
2. هزینههای تیپاکس بر اساس شهرهای مختلف متفاوت است. برای مثال، هزینه ارسال تا ۶ کیلوگرم بار در تهران و شهرهای نزدیک ۷ هزار تومان است و به ازای هر کیلوگرم اضافی ۲ هزار تومانسیستم.
“`
به مبلغ هفت هزار تومان اضافه میشود، و برای شهرهای دور این مبلغ به میزان ۱۶۵۰۰ تومان خواهد بود.
3. ماموران تیپاکس با دقت کامل و بر اساس استانداردها بستههای شما را در کمترین زمان ممکن به هر نقطهای از کشور میرسانند. هزینه تیپاکس در بعضی موارد میتواند از هزینه پست ارزانتر باشد.
کدام روش ارسال کالا، سریعتر و به صرفهتر است؟
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از اینترنت، بسیاری فکر میکنند که استفاده از پست دیگر ضروری نیست؛ اما هنوز هم پست یکی از روشهای قابل اعتماد برای ارسال کالا به شمار میرود. اگرچه مردم بیشتر از پستهای الکترونیکی برای ارسال نامهها استفاده میکنند، اما پست سنتی همچنان معتبرترین وسیله برای ارسال کالا است.
انواع مرسولات پستی
پست خدمات متنوعی برای شما فراهم کرده است. با استفاده درست از این خدمات، میتوانید بسیاری از امور خود را به راحتی مدیریت کنید. در زیر به برخی از روشهای ارسال مرسولات داخلی اشاره میکنیم:
پست پیشتاز
پست پیشتاز سریعترین سرویس پستی در ایران است که کالاها و نامههای شما را در کوتاهترین زمان، معمولاً بین 24 تا 48 ساعت، ارسال میکند. این سرویس امکان ارسال مرسولات خارجی را نیز فراهم کرده و شما میتوانید با استفاده از بارکدهای 10 یا 20 رقمی، مرسولات خود را رهگیری کنید. فرستنده با ارسال بارکد به شماره پیامکوتاه 2000441 یا با مراجعه به وبسایت مربوطه میتواند از وضعیت مرسوله مطلع شود.
پست سفارشی
پست سفارشی یکی از محبوبترین ویژگیهای ی خدمات پستی در ایران است که برای ارسال کالا و نامهها استفاده میشود. این سرویس به دلیل سرعت در ارسال مرسولهها مورد توجه قرار دارد. مأموران پست در زمان تحویل کالا، تأییدیه لازم را دریافت و فرستنده با داشتن قبض ارسال میتواند از وضعیت مرسوله مطلع شود.
پست عادی
پست عادی، خاطرهانگیزترین نوع پست است که هنوز هم طرفداران خود را دارد. این پست از مدتها پیش محل نگهداری رازها بوده است. در پست عادی، میتوانید نامهها را با الصاق تمبر ارسال کنید. این سرویس فقط برای ارسال نامهها و مطبوعات مناسب است و نمیتوان از آن برای ارسال کالا استفاده کرد.
پست دو قبضه
چنانچه فرستنده نگران ارسال به موقع مرسوله باشد، میتواند از سرویس پست دو قبضه استفاده کند. در این روش، مأمور پست بلافاصله پس از تحویل مرسوله، رسیدی از گیرنده دریافت کرده و آن را برای فرستنده میفرستد. باید توجه داشت که هزینه این نوع سرویس بیشتر است زیرا فرستنده هزینه ارسال مرسوله مضاعف را نیز پرداخت میکند.
پست یافته
بسیاری از افراد نگران از دست دادن مدارک خود هستند. در این جو، پست یافته میتواند کمککننده باشد. این سرویس برای بازگرداندن مدارک پیدا شده به صاحبانشان طراحی شده است. اگر مدرکی مفقود شود، فرد میتواند درخواستی به اداره پست ارسال کند و در صورتی که مدارک در صندوقهای پستی پیدا شوند، آنها به صاحبشان برگردانده میشود. هزینه این سرویس به عهده مشتری است.
ارسال سریع کالا
امروزه ارسال بار، نامه و کالا توسط پست به امری رایج تبدیل شده است. پست خارجی یکی از امنترین روشها برای ارسال کالا به عزیزان در خارج از کشور است که میتواند به سرعت مرسولات را به دست آنها برساند. شرکت کاراپست تخصص بالایی در حمل و ارسال بهموقع بار دارد و با ارائه روشهای مختلف ارسال کالا، آسودگی خاطر را برای مشتریان خود فراهم میکند.“`html
شما عزیزان به ارمغان آورد.
تفاوت اصلی پست با تیپاکس
1. یکی از تفاوتهای دیگر بین پست و تیپاکس این است که بستههای پستی را خود خدمات پست بستهبندی میکنند، اما در تیپاکس اینطور نیست و طبق شرایط مشخصی بستهبندی میشوند.
2. در تیپاکس، آنها جعبههای کوچک را قبول نمیکنند چون ممکن است گم بشوند. حداقل اندازه بسته شما باید به اندازه یک جعبه کفش باشد. اما در پستهای معمولی و پیشتاز، میتوان بستهها را با هر نوع جعبهای با توجه به وزن ارسال کرد.
3. در تیپاکس میتوانید کالا را تحویل دهید و رسید بگیرید بدون اینکه هزینهای پرداخت کنید. تمامی هزینهها از شخص گیرنده دریافت میشود.
4. تیپاکس یک شرکت خصوصی حمل و نقل است و هیچ همکاری با دفاتر خدمات ارتباطی ندارد.
تفاوتهای پست عادی، سفارشی و پیشتاز
سرویس پست عادی
این سرویس شامل پاکتهای نامه یا بستههایی است که فرستندگان بر روی آنها تمبر زده و در صندوق پستی میاندازند یا به باجههای پستی تحویل میدهند. بستههای پستی بهصورت عادی در جریان کار مبادله و به مقصد ارسال میشوند و هیچ ثبت و ردیابی برای آنها وجود ندارد.
سرویس پست سفارشی
این سرویس شامل ارائه خدمات از طریق باجههای پستی دولتی، آژانسهای پستی، دفاتر خدمات ارتباطی و دفاتر پیشخوان دولت است. در این سرویس، مرسولهها از فرستنده دریافت شده و به گیرنده حمل میشوند. برای این خدمات رسید صادر میشود و امکان پیگیری مرسولهها نیز وجود دارد. قوانین و مقررات مربوط به این سرویس شامل قوانین پستی، مقررات ممنوعیتها، مقررات هوایی و گمرکی است. زمان معمول انجام این خدمات برای هر مرسوله 4 دقیقه بدون احتساب زمان انتظار است و برای ارسال مرسولات در داخل کشور، زمان تحویل به این شکل است: (درون شهری 24 تا 48 ساعت؛ شهرستانها 48 تا 72 ساعت؛ و برای خارج از کشور حداکثر 72 ساعت پس از رسیدن به کشور مقصد).
سرویس پست پیشتاز
این سرویس شامل ارائه خدمات از طریق باجههای پستی دولتی، آژانسهای پستی، دفاتر خدمات ارتباطی و دفاتر پیشخوان دولت است. این خدمات شامل قبول، ارسال و توزیع مرسولهها با سریعترین روش ممکن است. زمان انجام خدمات برای هر مرسوله در داخل کشور به این صورت است: (درون شهری 12 تا 24 ساعت؛ شهرستانها 24 تا 48 ساعت؛ و برای خارج از کشور نیز با اولین پرواز 72 ساعت پس از رسیدن به کشور مقصد). زمان انجام کار برای هر مرسوله 5 دقیقه بدون احتساب زمان انتظار است. این سرویس همچنین شامل انجام خدمات و تکمیل مدارک و فرمهای مربوطه است که شامل راهنماییهایی برای متقاضیان میباشد.
بعد از خواندن تفاوت پست با تیپاکس و بهرهبردن از این مقاله از شما خواهش میکنیم اگر تفاوتی در این مقاله بیان نشده، آن را در بخش نظرات پایین همین مقاله برای ما ارسال نمایید.
سایت رضیم
“`