آیا میدانید

تفاوت 60 فریم با 30 فریم

بهترین آپلیکیشن آشپزی

“`html

مقایسه 30 و 60 فریم در بازی ها

باید بگوییم که فریم ریت یکی از عوامل مهم در بازی‌های آنلاین است؛ اگر شما فریم ریت بالاتری نسبت به رقبایتان داشته باشید، به احتمال زیاد در بازی برتر خواهید بود.

در حال حاضر در دنیای بازی‌های کامپیوتری، بحث درباره نرخ فریم مناسب برای اجرا شدن بازی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری مطرح شده است و این موضوع روز به روز جذاب‌تر می‌شود.

گاهی اوقات، عدد و ارقام مربوط به فریم ریت می‌تواند باعث سردرگمی علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری شود و سوالات زیادی را به وجود آورد.

ما در این نوشته می‌خواهیم به بررسی نرخ فریم مناسب برای بازی‌های کامپیوتری روی پلتفرم PC بپردازیم و سوال اصلی ما این است که آیا نرخ متوسط 30 فریم در ثانیه برای اجرای بازی‌ها کافی است یا نیاز به فریم ریت بیشتری داریم.

فرق 60 فریم با 30 فریم در چیست؟

شاید در نسل گذشته، بحث فریم ریت بازی‌ها به اندازه امروز بین علاقه‌مندان مطرح نبود و فقط گیمرهای حرفه‌ای به این قضیه توجه داشتند.

دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. یکی از این دلایل این است که بازی‌های جدید از نظر بهینه‌سازی نسبت به بازی‌های قدیمی برتری دارند.

مشکلات فنی که در ساخت بازی‌های جدید وجود دارد، باعث شده حساسیت بیشتر نسبت به فریم ریت احساس شود.

بعلاوه، کارهای اولیه‌ای که سازندگان بازی در آغاز نسل جدید وعده داده بودند، به درستی انجام نشده و این باعث شده تا فریم ریت دوباره به موضوع داغی تبدیل شود.

یکی از وعده‌های مهم این بود که بازی‌ها در نسل هشتم با کیفیت 1080 پیکسل و نرخ فریم 60 فریم در ثانیه اجرا خواهند شد.

این وعده به این دلیل داده شده بود که در نسل قبل، بازار کنسول‌ها رونق بیشتری داشت و هدف سازندگان افزایش فریم ریت از 30 به 60 فریم در ثانیه بود.

با این حال، این وعده‌ها بیشتر در حد حرف باقی مانده و با گذشت بیش از دو سال از شروع نسل جدید، شاهد این هستیم که بسیاری از بازی‌ها با همان نرخ فریم 30 اجرا می‌شوند و تعداد بازی‌هایی که نرخ فریم 60 دارند، بسیار کم است.

در این میان، بسیاری از سازندگان معروف بازی، از نظر فنی در تحقق وعده‌هایی که در آغاز نسل داده بودند با مشکل مواجه شده‌اند.

“““html

در حال حاضر، برخی از بازی‌های کامپیوتری به این دلیل که می‌گویند نرخ فریم 30 فریم در ثانیه، بازی‌ها را هنری‌تر می‌کند، سعی می‌کنند این موضوع را توجیه کنند. بر این اساس، آن‌ها به جای استفاده از نرخ 60 فریم در ثانیه که قرار بود استاندارد این نسل باشد، بازی‌های خود را برای نرخ نهایی 30 فریم در ثانیه طراحی می‌کنند.

تفاوت 60 فریم با 30 فریم

اما این موضوع بیشتر در مورد کنسول‌های خانگی صدق می‌کند و در مورد بازی‌های کامپیوتری که بر روی پلتفرم PC اجرا می‌شوند، کمی متفاوت است.

در حال حاضر، سازندگان بازی‌های کامپیوتری در بسیاری از موارد برای پلتفرم PC این امکان را به بازیکنان می‌دهند که نرخ فریم خروجی بازی‌ها محدود نیست. به بیان دیگر، نرخ فریم نهایی که در هنگام اجرای بازی‌ها به دست می‌آید، قفل نشده و هر بازیکن بسته به قدرت سخت‌افزاری سیستم خود، می‌تواند نرخ فریم متفاوتی در هنگام بازی تجربه کند.

به همین دلیل، تجربه بازی‌های کامپیوتری بر روی کامپیوترهای خانگی، تفاوت زیادی با اجرای آنها بر روی کنسول‌های خانگی دارد. برای کسانی که سیستم‌های کامپیوتری قوی ندارند، ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا می‌توانند بازی‌های پلتفرم PC را با نرخ فریم مشابه کنسول‌های خانگی، یعنی 30 فریم در ثانیه اجرا کنند؟

به طور کلی، بازیکنان حرفه‌ای همیشه به دنبال بهترین تجربه ممکن در اجرای بازی‌های خود هستند. بنابراین، این گروه از بازیکنان برای داشتن یک اجرای مناسب از عناوین محبوب خود روی پلتفرم PC، ناچار هستند به دنبال سخت‌افزار قوی‌تری باشند.

فرق 60 فریم با 30 فریم در چیست؟

البته افرادی هم وجود دارند که نه امکان خرید سخت‌افزار قوی را دارند و نه اهمیت چندانی به کیفیت بازی‌ها می‌دهند. برای این دسته، فقط اجرای بازی‌های جدید با کیفیتی قابل قبول اهمیت دارد و بهترین نرخ فریم برایشان خیلی مهم نیست.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا اجرای بازی‌های PC با نرخ متوسط 30 فریم در ثانیه می‌تواند تجربه بازی را تحت تأثیر قرار دهد؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، نرخ فریم استاندارد برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری روی این پلتفرم، نرخ 60 فریم در ثانیه است.

این نرخ، هدفی است که تمامی بازیکنان باید تلاش کنند به آن برسند. اما ممکن است این نرخ (با در نظر گرفتن تنظیمات گرافیکی و کیفیت نهایی تصویر) برای برخی از بازیکنان و در همۀ بازی‌ها قابل دسترسی نباشد.

با این حال، نرخ 60 فریم در ثانیه تنها نرخ ایده‌آل برای انجام بازی‌های کامپیوتری در پلتفرم PC به حساب می‌آید و برای داشتن یک تجربه بهینه در بازی‌ها اهمیت دارد.

“`

در اجرای بازی‌های کامپیوتری روی این پلتفرم، نرخ کلی 40 فریم در ثانیه می‌تواند مناسب باشد.

این میزان حتی در بازی‌های تیراندازی (که به نرخ فریم بالاتری نیاز دارند) نیز کاملاً قابل اعتماد است. کسانی که می‌خواهند تجربه‌ای مناسب از بازی‌های کامپیوتری بر روی پلتفرم PC داشته باشند، می‌توانند با این نرخ به هدف خود که همان اجرای خوب بازی‌های کامپیوتری بر روی کامپیوترهای خانگی است دست یابند.

اگرچه کاهش نرخ فریم زیر 40 فریم در ثانیه در پلتفرم PC خوب نیست و توصیه نمی‌شود، اما خبر خوب برای کسانی که می‌خواهند بازی‌های مورد علاقه‌شان را به‌طور نسبتاً قابل قبول اجرا کنند، این است که بسیاری از بازی‌های این پلتفرم را حتی با نرخ فریم متوسط 30 فریم در ثانیه نیز می‌توان بازی کرد.

برای مثال، افرادی که سخت‌افزار بسیار قوی ندارند می‌توانند بازی‌هایی مانند Star Wars Battlefront را با نرخ فریم 30 فریم در ثانیه به‌صورت نسبتاً خوب اجرا کنند.

اما باید توجه داشت که کاهش این نرخ به زیر 30 فریم در ثانیه معمولاً به تجربه بدی می‌انجامد، به‌طوری‌که این بازی‌ها تقریباً غیرقابل بازی به حساب می‌آیند (هرچند که با رعایت برخی نکات می‌توان آن‌ها را تجربه کرد!).

بازی‌هایی مانند بتل فرانت به دلیل رقابتی و آنلاین بودن خود و همچنین ژانر شوتر خود، به نرخ فریم بالاتری نسبت به بازی‌های سبک‌های دیگر نیاز دارند؛ اما تجربه‌کردن بسیاری از آن‌ها با نرخ خروجی 30 فریم در ثانیه برای علاقه‌مندان ممکن است.

با این حال، برای داشتن تجربه‌ای مطلوب از بازی‌های کامپیوتری در سبک‌هایی مانند شوتر یا مبارزه‌ای بر روی پلتفرم PC، بهتر است حداقل به نرخ 40 فریم در ثانیه توجه کنید.

در عوض، برای سبک‌هایی مانند ماجرایی (غیر اکشن) یا استراتژی، حتی نرخ 30 فریم در ثانیه هم می‌تواند تجربه‌ای قابل قبول برای علاقه‌مندان به بازی‌های پلتفرم PC ارائه دهد. به‌هرحال، داشتن نرخ فریم مناسب برای اجرای بازی‌های کامپیوتری در پلتفرم PC و کنسول‌های خانگی دو موضوع مجزا است که باید به آن توجه شود.

separator line

سایت رضیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا