آیا میدانید

آموزش فعال سازی انواع سیم کارت

بهترین آپلیکیشن آشپزی

“`html

با مجله اینترنتی رضیم همراه باشید تا با نحوه فعال سازی انواع سیم کارت آشنایی پیدا کنید

هر شخص می‌تواند برای دریافت سیم کارت تعداد نامحدودی را ثبت نام کند، ولی بر اساس اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هر شخص حقیقی می‌تواند حداکثر ۱۰ سیم کارت فعال داشته باشد. بنابراین، شرکت ارتباطات سیار ایران نمی‌تواند بیش از ۱۰ سیم کارت فعال برای هر شخص ثبت نام کند. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید.

آموزش فعال سازی سیم کارت همراه اول

گام اول برای فعال سازی سیم کارت همراه اول:

شما باید شماره تلفن همراهتان را ثبت نام کنید. بر اساس قوانین، فروشندگان سیم کارت‌ها ملزم هستند که اطلاعات کلیه مشترکان را ثبت کنند. برای ثبت نام، لازم است که فرم مربوطه را پر کنید.

گام دوم برای فعال سازی سیم کارت:

شما می‌توانید با داشتن اصل و یک کپی از کارت ملی‌تان به یکی از فروشگاه‌های مجاز ایرانسل یا مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کنید و این مراحل را انجام دهید:

  • فرم ثبت نام ایرانسل یا همراه اول را از فروشنده یا مسئول مرکز خدمات دریافت کنید.
  • فرم را کامل پر کنید.
  • فرم را به همراه کپی کارت ملی که شماره سیم کارت خود را روی آن نوشته‌اید، به فروشنده یا مسئول مرکز خدمات تحویل دهید.

برای اینکه مدارک شناسایی‌تان را به فروشنده‌ها تحویل دهید، حتماً اثر انگشت خود را در زیر فرم ثبت کنید.

همچنین می‌توانید برای ثبت نام سیم کارت به دفاتر پستی مراجعه کنید. فراموش نکنید که اصل و کپی کارت ملی‌تان را به همراه داشته باشید.

پس از ۲۴ ساعت از اتمام مراحل ثبت نام، سیم کارت شما فعال می‌شود و در صورت بروز تاخیر، می‌توانید به دفاتر خدماتی مربوطه مراجعه کنید.

گام سوم برای فعال سازی سیم کارت :

برای فعال‌سازی، با شماره‌گیری *۱۴۱*۱#[YES/OK] قبل از دریافت اولین تماس، شماره تلفن خود را فعال کنید. بعد از اینکه اولین تماس یا پیام کوتاه را برقرار کردید، سیم کارت شما فعال می‌شود.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

برای فعال‌سازی سیم‌کارت ایرانسل کافی است کد #۲*۲*۱۰*۵۵۵* را از سیم‌کارتی که درخواست خود را با آن کرده‌اید شماره‌گیری کنید.
برای اینکه سیم‌کارت ایرانسل شما فعال بماند، کافی است یکی از کارهای زیر را هر ۹۰ روز انجام دهید:

  • برقراری یا دریافت تماس
  • ارسال یا دریافت پیامک و پیام چندرسانه‌ای
  • شارژ مجدد
  • استفاده از اینترنت همراه

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

آموزش فعال سازی انواع سیم کارت

نحوه فعال سازی سیم کارت تالیا

پس از اینکه ثبت نام کامل شد و امضای مشترک روی نسخه چاپی سند سیم کارت تالیا موجود باشد، سیم کارت اعتباری تالیا از طریق وب‌سایت تالیا فعال می‌شود. سپس با انجام اولین تماس، می‌توانید تماس دریافت کنید.

فعال سازی سیم کارت رایتل

فعال سازی سیم کارت رایتل

اگر سیم کارت را از نماینده‌های رسمی رایتل خریداری کنید، کافی است مدارک شناسایی معتبر را ارائه دهید و فرم ثبت نام و قرارداد را امضا کنید. سپس شرکت رایتل سیم کارت را به شما تحویل می‌دهد و خدمات تلفن همراه را برای شما فعال می‌کند.

برای خرید از وب‌سایت رایتل، به یاد داشته باشید که سیم کارت طی ۴۸ ساعت کاری به پست پیشتاز ارسال می‌شود.

“`

سیم کارت ها برای شما بعد از 5 روز کاری آماده خواهد شد.

اگر از فروشگاه‌های رایتل خرید کنید، بعد از اینکه مدارک شناسایی معتبر را ارائه دهید و فرم ثبت نام و قرارداد را امضا کنید، سیم کارت به شما داده می‌شود و می‌توانید بلافاصله از آن استفاده کنید.

اگر سیم کارت را از سایر نقاط فروش خریداری کردید، باید ابتدا برای ثبت نام به یکی از فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های مجاز رایتل بروید. سپس با ارائه مدارک شناسایی معتبر و امضای فرم ثبت نام و قرارداد، و ارسال مدارک به شرکت رایتل، شما می‌توانید از خدمات تلفن همراه رایتل استفاده کنید.

آموزش فعال سازی سیم کارت رایتل

نحوه ارائه خدمات به مشترکین

خدمات حضوری:

مشترکین تلفن همراه اعتباری می‌توانند برای دریافت خدمات زیر به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند:

  1. ثبت نام سیم کارت
  2. تغییر مالکیت (تغییر نام)
  3. اعلام گم‌شدن و دریافت سیم کارت جدید
  4. تغییر آدرس
  5. قطع و وصل خدمات ویژه
  6. بررسی شارژ مشترکین اعتباری
  7. خروج از لیست سیاه
  8. فعال‌سازی سیم کارت‌های ثبت نامی

مشترکین تلفن همراه اعتباری با مراجعه به ادارات مشترکین می‌توانند خدمات زیر را دریافت کنند:

  1. تعویض سیم کارت در تمامی استان‌ها
  2. بررسی مشکلات خدمات ویژه
  3. ارائه کدهای محرمانه سیم کارت (pin) و (puk)
  4. کشف مزاحمت تلفنی
  5. بررسی شارژ مشترکین اعتباری
  6. بررسی و تعویض کارت شارژ مخدوش
  7. خروج از لیست سیاه

خدمات غیرحضوری:

  • مشترکین می‌توانند از طریق سامانه اطلاع رسانی همراه اول (9990) به خدمات تلفن‌های اعتباری دسترسی پیدا کنند.
  • همچنین با شماره تلفن گویا (444) از طریق سیم کارت اعتباری و با استفاده از راهنمای صوتی، خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

انواع وضعیت سیم کارت اعتباری

استفاده نشده، فعال نشده (idle): این وضعیت سیم کارت در زمان تحویل است.

فعال (active): به محض برقراری اولین ارتباط، سیم کارت مشترک به وضعیت فعال درآمده و می‌تواند از خدمات و امکانات استفاده کند.

یکطرفه (Suspend): زمانی که اعتبار سیم کارت (از نظر زمان یا اعتبار مالی) به پایان می‌رسد، سیم کارت یکطرفه می‌شود. مشترک باید در مدت 2 ماه اعتبار خود را افزایش دهد. در این مدت تنها می‌تواند تماس‌ها و پیام‌های کوتاه دریافت کند و نمی‌تواند ارتباط برقرار کند. اگر مقداری اعتبار از قبل باقی مانده باشد، با شارژ جدید به آن اضافه می‌شود.

غیرفعال (disable): اگر مشترک در مدت یکطرفه اقدام به افزایش اعتبار نکند (طی 2 ماه)، سیم کارت غیرفعال می‌شود. در این مدت (12 ماه) تمام خدمات به جز تماس با مراکز اضطراری غیرفعال است، اما شماره مشترک حفظ می‌شود و در صورت شارژ، اعتبار قبلی به اعتبار جدید منتقل نخواهد شد.

سلب امتیاز (pool): اگر اعتبار در وضعیت غیرفعال (طی 12 ماه) افزایش نیابد، شماره و حق امتیاز سلب می‌شود.

سایت رضیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا