از تعرفه جدید خدمات پزشکی مطلع شوید (2 نکته مهم)

رئیس هیأت نظارت و تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی بیان کرد: مسئولان فنی در بیمارستانها باید توضیحاتی بدهند تا مردم از هزینههای جدید مطلع شوند و پزشکان نباید بابت خدمات دیگر از بیماران پول بگیرند.
محمدحسین بدخش در گفتوگو با فارس گفت: برای 30 سال، کتابی که ارزش خدمات درمانی را تعیین میکرد وجود داشت و بسیاری تلاش کردند آن را تغییر دهند، اما موفق نشدند. در این دولت به کمک وزیر بهداشت، این کتاب به مرحله اجرایی رسید.
وی افزود: خدمات جدیدی در این کتاب معرفی شده است و هزینههای بسیاری از خدمات مشخص شده است. ما موظف هستیم که به این تلاش پاسخ مثبت بدهیم و از پزشکان میخواهم که دقیقاً به تعرفهها پایبند باشند.
از تعرفه جدید خدمات پزشکی مطلع شوید
رئیس هیأت تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: جامعه پزشکی باید تلاش کند که کتاب تعرفههای خدمات درمانی به خوبی اجرا شود. این در حالی است که جامعه پزشکی یک گروه فرهیخته است و از آغاز انقلاب و در زمان جنگ زحمات زیادی کشیده است و اکنون باید به گونهای عمل کند که مشکلی پیش نیاید.
بدخش تأکید کرد: هیچ مانعی برای اجرای این کتاب وجود ندارد، البته ممکن است در زمانهای مناسب نیاز به بازنگری در آن احساس شود، اما قطعاً اجرای آن منافع زیادی خواهد داشت.
وی همچنین گفت: از پزشکان میخواهیم اگر با مشکلاتی مواجه شدند، آن را به سازمان نظام پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی گزارش دهند تا بتوانند آن را برطرف کنند و نباید به جز پرداخت بیماران در بیمارستانها، هزینه دیگری دریافت شود.
رئیس هیأت تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: مردم باید بدانند که برای هر خدمت درمانی چقدر باید پرداخت کنند و این موضوع مسائل مشخصی در دنیاست و اینکه هر پزشکی هزینههای متفاوت بگیرد صحیح نیست.
بدخش افزود: مسئولان فنی در بیمارستانها باید به مردم اطلاعرسانی کنند تا در مورد تعرفههای جدید آگاه باشند. هرچند اگر در این زمینه کمکاری شود تخلف نیست، اما بهتر است این کار انجام شود. همان اندازه که به اجرای تعرفهها توجه میشود، باید در نظارت هم دقت لازم صورت بگیرد.
وی گفت: در هیأتهای نظارت به تمامی تخلفات رسیدگی خواهد شد و هیچ تخفیفی نخواهیم داد، ما ابتدا تذکر میدهیم تا اصلاح شود، اما اگر اصلاح نشد برخورد خواهیم کرد.
بدخش اضافه کرد: مردم میتوانند از طریق سامانهای که سازمان نظام پزشکی معرفی خواهد کرد، شکایات و تخلفات را گزارش دهند و باید تلاش کنیم که شرایط شکایت پیش نیاید و نحوه برخورد با تخلفات در اولویت بعدی قرار دارد.