آیا میدانید

با قویترین و خطرناک ترین قهوه دنیا آشنا شوید

بهترین آپلیکیشن آشپزی

قهوه آرزوی مرگ ، قوی ترین قهوه جهان

قوی ترین قهوه های جهان احتمالا یکی از جالب ترین موضوعاتی است که برای طرفداران قهوه جذاب به نظر می آید. این عنوان به قهوه آرزوی مرگ “Death Wish” تعلق دارد که برای نخستین بار در سال 2008 توسط آمریکایی‌ها در یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای معرفی شد. قیمت این قهوه در ایران بسیار بالا است و تقریبا 90 درصد قهوه‌هایی که با این نام فروخته می‌شوند، تقلبی هستند.

موضوع کافئین برای بسیاری از علاقه‌مندان به قهوه اهمیت زیادی دارد و خیلی‌ها دوست دارند قهوه‌هایی با درصد بالای کافئین را امتحان کنند.
جالب است بدانید که یک فنجان قهوه استاندارد استارباکس حدود 9 میلی‌گرم کافئین دارد، در حالی که این میزان در قهوه آرزوی مرگ که به عنوان قوی ترین قهوه جهان شناخته می‌شود، 54 میلی‌گرم است، یعنی بیش از 6 برابر کافئین!!

مایک براون “Mike Brown” در سال 2008 که یک حسابدار معمولی در یک شرکت نیویورکی بود به دلایل مختلفی کار خود را ترک کرد و تصمیم گرفت که مسیر شغلی جدیدی را آغاز کند.
برای همین براون زمان زیادی را در کافی شاپ‌ها می‌گذرانید و هر روز در جستجوی راهی برای شغل جدیدش بود و به حدی در کافی شاپ‌ها می‌گذشت که تصمیم گرفت خودش یک کافه راه‌اندازی کند.

ولی بعد از مدت کوتاهی، براون حتی نمی‌توانست از درآمد خود اقساط وامش را پرداخت کند و به همین دلیل تصمیم گرفت برای جبران بخشی از هزینه‌های کافی شاپ، فروش محصولات و قهوه‌های آنلاین را امتحان کند.
او با یکی از محصولات خود که خیلی از مشتریانش آن را دوست داشتند، کار فروش را شروع کرد. این قهوه خاص ویژگی کافئین بسیار بالایی داشت و امروز آن را به عنوان قوی ترین قهوه جهان می‌شناسیم.

چگونه قهوه آرزوی مرگ، تولید شد و چه ویژگی دارد؟

پس از مدتی که براون استقبال از قهوه ترکیبی خود را که در وب‌سایتش قرار داده بود، دید، تصمیم گرفت قهوه‌اش را ارتقاء دهد و کیفیت آن را بالا ببرد.
این بار به‌جای استفاده از دانه‌های عربیکا از دانه‌های روبوستا که تقریبا دو برابر دانه‌های عربیکا کافئین دارند، استفاده کرد و با روش خاص خود آن‌ها را بو (رست) داد تا تلخی و میزان کافئین قهوه را افزایش دهد.

چیزی که براون و قهوه آرزوی مرگ او را متمایز کرد و تبدیل به قوی ترین قهوه جهان شد، این بود که او تنها به دنبال تولید قهوه‌ای با کافئین بالا نبود بلکه به طعم و کیفیت آن هم اهمیت می‌داد. او در واقع به دنبال قهوه‌ای خوشمزه و قوی بود تا مشتریان دائمی داشته باشد.
جالب است که وقتی براون برای اولین بار قهوه‌اش را چشید، گفت طعمش شبیه لاستیک سوخته است!! اما او توانست با بهبود قهوه‌اش، محصول قوی و در عین حال خوشمزه‌ای را به بازار عرضه کند.

آیا مصرف قهوه آرزوی مرگ می‌تواند خطرناک باشد؟

تحقیقات علمی در مورد میزان کافئین قهوه آرزوی مرگ یا همان قوی ترین قهوه جهان خطرات آن را نشان داده است. حتی مصرف بی‌رویه و بدون کنترل این قهوه برای برخی از شهروندان آمریکا منجر به حملات قلبی و عصبی و مشکلاتی مانند بی‌خوابی و به هم ریختن سیستم بدن شده است، تا جایی که در سال 2015 مرگ یکی از شهروندان آمریکایی را به نوشیدن این قهوه مرتبط دانسته‌اند.

 قهوه قوی و خطرناک

جالب است که حتی این شرکت در وب‌سایت خود از مصرف‌کنندگان خواسته است که از نوشیدن مقدار زیاد این قهوه خودداری کنند. در واقع قهوه آرزوی مرگ جزو 10 نوشیدنی برتر جهان و اولین قهوه از لحاظ میزان کافئین است.

نکته‌ای که لازم است در مورد قهوه آرزوی مرگ و سایر قهوه‌های قوی جهان بدانید این است که قیمت این قهوه در حال حاضر حدود 40 دلار است، که با دلار 30 هزار تومان تقریباً یک میلیون و دویست هزارتومان می‌شود. بنابراین برای ما ایرانی‌ها قیمتی بسیار بالاتر نسبت به سایر برندهای خارجی مثل قهوه‌های لاوازا، استارباکس و قهوه ایلی دارد.
به همین دلیل است که بسیاری از قهوه‌های تقلبی و با کیفیت پایین‌تر تحت نام قهوه آرزوی مرگ به فروش می‌رسند و می‌توانم با قاطعیت بگویم که بالای 80 درصد این قهوه‌ها اصلی نیستند.

به همین خاطر توصیه ما این است که اگر به دنبال قهوه قوی هستید، خودتان دست به کار شوید و آن را درست کنید. یک میکس قهوه سنگین برای خرید انتخاب کنید و بعد از انتخاب، روش‌های زیر را برای بیشترین میزان کافئین امتحان کنید، به ترتیب از سنگین به سبک: اسپرسو، قهوه ترک، موکاپات، قهوه فوری، فرنچ پرس و کلدبرو که از لحاظ میزان چگالی کافئین هستند. البته چون حجم مورد استفاده از کلدبرو نسبت به بقیه بیشتر است، از لحاظ مقدار کافئین اولین است. (توجه کنید که یکی چگالی است و دیگری مقدار کافئین).

سایت رضیم

با قویترین و خطرناک ترین قهوه دنیا آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا