آیا میدانید

سوالات رایج خدمات تامین اجتماعی در مورد خدمات کارگزاریهای رسمی

بهترین آپلیکیشن آشپزی

پرسش‌های متداول خدمات تامین اجتماعی برای خدمات کارگزاری‌های رسمی

در حال حاضر چه نوع خدماتی در کارگزاری‌های رسمی قابل ارائه می‌باشد؟

پاسخ : خدماتی که اکنون در کارگزاری‌ها به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود شامل: صدور، چاپ و تحویل دفترچه‌های درمانی، حمایت‌های کوتاه‌مدت مانند پرداخت هزینه پروتز و اروتز، کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه کفن و دفن، کمک‌هزینه ایام بارداری، صدور و چاپ برگه پرداخت بیمه‌شدگان خاص، دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان به صورت اینترنتی، تشکیل پرونده‌های مطالبه گری کارگاهی، پذیرش اسناد خسارات مختلف، و همچنین امور مربوط به بیمه‌شدگان اختیاری و مشاغل آزاد و رانندگان حمل و نقل درون و برون‌شهری می‌باشد.

آیا برای دریافت خدمات دفترچه درمانی همچنان باید به شعبه اصلی محل پرداخت حق بیمه خود مراجعه کرد؟

پاسخ : برای راحتی بیمه‌شدگان و افرادی که از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، اکنون همه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران می‌توانند برای دریافت دفترچه درمانی خود و افراد تحت پوشش به نزدیک‌ترین کارگزاری در هر کجای کشور مراجعه کنند و خدمات مربوطه را دریافت نمایند.

separator line

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مطالباتی و دریافت کد کارگاهی از طریق کارگزاری‌های رسمی چه مواردی است؟

پاسخ : برای کاهش نیاز به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و سرعت بخشیدن به فرآیند، همه کارفرمایان، چه حقیقی و چه حقوقی، می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به کارگزاری مربوطه مراجعه کرده و در کمترین زمان ممکن مدارک لازم برای دریافت کد کارگاهی خود را دریافت نمایند.

سوالات رایج خدمات تامین اجتماعی در مورد خدمات کارگزاریهای رسمی

separator line

مدارک مورد نیاز برای کارگاه‌های دارای شخصیت حقیقی :

  1. – جواز کسب معتبر (دائمی یا موقت).
  2. – پروانه تأسیس یا بهره‌برداری.
  3. – اسناد مالکیت، اجاره یا صلح‌نامه کارگاه.
  4. – احکام صادره از مراجع قضایی مبنی بر مالکیت یا اجاره کارگاه.
  5. – تأییدیه اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربوط به کارفرمایی و بهره‌برداری از کارگاه.
  6. – تکمیل و ارائه فرم نمونه امضا و اثر انگشت کارفرما و کد ملی.

separator line

مدارک لازم برای کارگاه‌های با شخصیت حقوقی:

  1. – پر کردن و ارائه فرم نمونه امضاها و مهرهای صاحبان امضاهای مجاز.
  2. – آگهی تأسیس، روزنامه رسمی و اساسنامه شرکت.
  3. – کپی سند مالکیت یا اجاره محل شرکت.
  4. – پروانه تأسیس یا بهره‌برداری.
  5. – سایر مدارک مرتبط با آغاز فعالیت و تأسیس شرکت در صورت نیاز (مثل اظهارنامه ثبت و موافقت اصولی).
  6. – شناسه و کد ملی اشخاص حقوقی.

separator line

برای دریافت مجوز کارگزاری چه اقداماتی لازم است و شرایط متقاضیان چیست؟

پاسخ : اگر تصمیم دارید مجوز کارگزاری را دریافت کنید، لازم است که شرایط و مراحل ویژه متقاضیان از طریق ادارات مربوطه و سایت رسمی سازمان اطلاع‌رسانی شود.

separator line

برای امتیازدهی به کارگزاری‌های رسمی چگونه عمل کنیم؟

پاسخ : به منظور احترام به نظرات و پیشنهادات کاربران و بهبود کارایی کارگزاری‌ها، سامانه نظرسنجی برای کارگزاری‌ها در سایت رسمی معاونت و همچنین از طریق سامانه پیامکی با شماره ١٠٠٠١٤٢٠١ راه‌اندازی شده است. کاربران می‌توانند نظرات خود را به صورت کمی و جداگانه ارائه دهند.
برای امتیازدهی عملکرد کارگزاری، کافی است پیامکی به شماره ١٠٠٠١٤٢٠١ ارسال کنید به شکل زیر:
کد کارگزاری = امتیاز ( ١= عالی، ٢ = خوب، ٣ = متوسط، ٤ = ضعیف)

separator line

بیشتر بخوانید :

سایت رضیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا