سلامت و پزشکی

نبود سیستم ارجاع ازمشکلات بیماران است (2 نکته مهم)

بهترین آپلیکیشن آشپزی

دبیرکل جمعیت هلال احمر بر این نکته تاکید کرد که باید به فکر داوطلبی باشیم و سپس سعی کنیم فرهنگ داوطلبی را گسترش دهیم، چون این فکر امروزی و مدرنی است.

دکتر سیداحمد موسوی در یک گردهمایی علمی-کاربردی با معاونان امور داوطلبان جمعیت هلال احمر از سراسر کشور، گفت: باید از همایش‌هایی که جمعیت هلال احمر برگزار می‌کند به بهترین شکل استفاده کنیم. این همایش‌ها می‌توانند در بهبود سیستم‌های سازمانی نقش مهمی ایفا کنند و برگزاری همایش‌های با هدف مشخص و آموزشی می‌تواند تاثیر بسیاری بر موفقیت طرح‌های تحول ایجاد کند.

وی نسبت به این نکته تاکید کرد که باید یادگیری را جایگزین آموزش‌های مرسوم کنیم و افزود: همایش‌هایی که فقط به ارائه آمار و گزارش‌های عادی می‌پردازند و موضوعات مختلف را دنبال نمی‌کنند، به هیچ جایی نمی‌رسند. اگر ما همایش‌ها را بر محور آموزش قرار دهیم و نیازهای آموزشی را تقویت کنیم، تغییر نگرش می‌تواند به تحول منجر شود. همچنین در این همایش‌ها باید به نقد و بررسی خودمان بپردازیم و ایرادهای موجود را شناسایی کنیم تا برای تغییرات آماده شویم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: کار داوطلبان بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است، اما یک سلامتی برای جمعیت هلال احمر این است که فکر داوطلبی را جدی بگیریم و پس از آن فرهنگ داوطلبی را گسترش دهیم. باید بدانیم که فکر داوطلبی یک فکر امروزی و مدرن است.

وی به فعالیت‌های ارزشمند داوطلبان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: فکر نکنید فقط نیازمندان به شما نیاز دارند، بلکه افراد توانمند نیز بیشتر از دیگران به شما احتیاج دارند.

موسوی ایجاد فکر داوطلبی را اولویت اصلی سازمان داوطلبان دانست و یادآور شد: وظیفه اصلی سازمان داوطلبان ترویج اندیشه‌های خالص داوطلبی است و باید از خود شروع کنیم و بخشی از جان و مال خود را پاک و صادقانه در اختیار مردم بگذاریم. مطمئن باشید که این کار نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره فعالیت‌های حوزه سلامت گفت که یکی از مشکلات بیماران نبود سیستم ارجاع درست است و افزود: بسیاری از بیماران در شهرستان‌ها به دست افرادی که تخصص ندارند برای پیگیری درمان هدایت می‌شوند و این موجب می‌شود که در مسیرهای ناامن قرار بگیرند و هزینه‌های اضافی به آن‌ها تحمیل شود.

وی افزود: سازمان داوطلبان به عنوان یک شبکه حمایتی می‌تواند در مورد این مشکلات بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهد تا پزشکان معتمد به افراد شناخته شده معرفی و خدمات اصولی به آن‌ها داده شود. اگر بتوانیم مراکز مشاوره در جمعیت هلال احمر راه‌اندازی کنیم، این نیاز بیماران برطرف خواهد شد.

نبود سیستم ارجاع یکی از مشکلات بیماران است

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد که سیستم سازمان داوطلبان باید بیشتر با مراجعان و جامعه هدف خود در ارتباط باشد و انتظار داریم ارزش‌مداری را در این سازمان بهتر ببینیم. در این زمینه لازم است برنامه‌ها و فعالیت‌هایمان را بر اساس حفظ کرامت انسانی و ارزش‌مداری تنظیم کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه کرامت انسانی تنها به احترام گذاشتن محدود نمی‌شود، گفت: ما نباید اجازه دهیم نیازمندان به خاطر حفظ آبرو و حیثیت خود در سختی و عذاب زندگی کنند. باید به دنبال شناسایی نیازمندان واقعی برویم و در غیر این صورت، کسانی که بیشتر در ارتباط هستند و مطلع‌ترند، سود بیشتری می‌برند نه افراد نیازمندتر.

نبود سیستم ارجاع ازمشکلات بیماران است  (2 نکته مهم)

سایت رضیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا