رضیم
رضیم
اگر خمیر شیرینی نان برنجی سفت شد چه کنیم ؟ (2 نکته ساده)

اگر خمیر شیرینی نان برنجی سفت شد چه کنیم ؟ (2 نکته ساده)

اگر خمیر شیرینی نان برنجی سفت شد چه کنیم ؟

شیرینی برنجی از جمله شیرینی های خوشمزه ای است که از گذشته های دور در ایران طبخ می شود. امروزه این شیرینی از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و در طعم های کاکائویی و زعفرانی نیز موجود می باشد. دستور پخت نان برنجی بسیار آسان است و مواد لازم برای تهیه این شیرینی در دسترس همگان قرار دارد. گذشته از این موارد تهیه این شیرینی فوت و فن هایی دارد که می تواند از سفت شدن نان برنجی جلوگیری کند. احتمالا برای بسیاری از شما عزیزان نیز این سؤال مطرح می شود که اگر خمیر شیرینی نان برنجی سفت شد چه کنیم؟

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا راهکارهایی مفید برای جلوگیری از سفت شدن نان برنجی ارائه دهیم.

اگر خمیر شیرینی نان برنجی سفت شد چه کنیم؟

خوب است بدانید سفت شدن نان برنجی می تواند دلایل متعددی داشته باشد. اگر خمیر شیرینی شما به هر دلیلی سفت شد، می توانید مقدار کمی روغن به آن اضافه کنید. هم چنین با تنظیم دمای فر خود شیرینی هایی نرم و خوشمزه خواهید داشت.

به طور کلی مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سفت شدن نان برنجی شامل موارد زیر می باشد:

از مصرف بیش از اندازه روغن خودداری کنید

نرم و خوشمزه شدن شیرینی ها به خاطر استفاده از آرد مخمردار، اضافه کردن مقدار کم آب و استفاده از روغن می باشد. با این وجود بهتر است میزان کره و روغن مورد استفاده در شیرینی به اندازه باشد. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که روغن زیاد می تواند شیرینی ها را لطیف و نرم کند. در حالی که این کار علاوه بر این که موجب سفت شدن نان برنجی می شود، غلظت طبیعی آن ها را از بین خواهد برد.

از آب جوشیده استفاده کنید

هنگام پخت نان برنجی دقت کنید تا شیرینی های شما سفت و دیر هضم نشود؛ چرا که موجب کاهش کیفیت آن ها خواهد شد. اصلی ترین دلایل سفت شدن نان برنجی به استفاده ناکافی از بکینگ پودر و استفاده از آب نجوشیده در زمان تهیه خمیر مربوط می شود. آب نجوشیده علاوه بر آن که شیرینی شما را دیر هضم می کند، با تأثیر منفی بر کیفیت آن همراه است.

خمیر شیرینی را بیش از حد نازک نکنید

در بسیاری موارد هنگام پخت نان برنجی شاهد جمع شدن شیرینی ها داخل فر هستیم. علت اصلی این مشکل به پهن کردن خمیر شیرینی باز می گردد. در حقیقت اگر خمیر را بیش از اندازه با وردنه نازک کرده و کش دهید، شیرینی شما در زمان پخت کاملا جمع می شود.

سفت شدن شیرینی برنجی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی