رضیم
رضیم
چرا کیک اسفنجی وسطش گود میشه ( 2 نکته ساده)

چرا کیک اسفنجی وسطش گود میشه ( 2 نکته ساده)

چرا کیک اسفنجی وسطش گود میشه

امروزه می توان از کیک اسفنجی به عنوان محبوب ترین کیک برای خامه کشی نام برد. از دلایل اصلی محبوبیت این کیک داشتن بافت و سطح یکدست است. معمولا از این کیک به عنوان یکی از کیک های پرطرفدار برای خامه کشی یاد می شود. یکی از شرط های مهم انتخاب کیک برای خامه کشی داشتن سطح یک دست است اما آیا همیشه کیک به صورت یک دست پف می کند؟ خیر. برای بسیاری از ما پیش آمده که کیک به صورت یک دست پف نکرده است. حال در ادامه ما به دلایل گود شدن وسط کیک می پردازیم.همراه سایت آموزش آشپزی رضیم باشید.

کافی نبودن زمان پخت کیک اسفنجی

گود شدن وسط کیک یکی از مشکلات شایع در پخت کیک اسفنجی است. این اتفاق می تواند به دلایل بسیاری باشد، که یکی از این دلایل کافی نبودن زمان پخت کیک اسفنجی است. روش های زیادی برای پخت کیک وجود دارد. کیک را هم میتوان در فر و هم در ظرف و روی شعله اجاق پخت. در هر دو این موارد به دلیل این که کناره های کیک به قالب و یا ظرف چسبیده اند زودتر پخته میشوند. اما تا حرارت به وسط کیک برسد زمان بیشتری نیاز است. پس قبل از اینکه تصمیم گرفته شود که کیک را از فر خارج کنید و یا شعله اجاق را خاموش کنید از پخت تمام کیک اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید از سیخ چوبی مانند خلال دندان کمک بگیرید. خلال دندان را در تمام نقاط کیک فرو کنید و اگر خمیر به خلال نچسبید میتوان گفت که کیک پخته است.

استفاده بیش از حد از بکینگ پودر

گاهی ممکن است در کیک پزی با تغییر اندازه یکی از مواد اولیه، کل کیک تحت تاثیر قرار بگیرد و نتیجه متفاوتی به کیک بدهد. بکینگ پودر یکی از مواد اولیه ای است که مقیاس آن در صنعت کیک پزی بسیار مهم است. اگر مقدار بکینگ پودر بیشتر از حد اندازه باشد ممکن از در داخل فر به کیک اسفنجی پف زیادی دهد. اما پس از خارج کردن کیک از فر و سرد شدن کیک، پف کیک به آرامی بخوابد و حتی وسط کیک گود شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *