رضیم
رضیم
چرا کیک من از قالب جدا نمیشه ( 2 نکته ساده)

چرا کیک من از قالب جدا نمیشه ( 2 نکته ساده)

چرا کیک من از قالب جدا نمیشه

درست کردن کیک خانگی از محبوب ترین سرگرمی های امروزه به شمار می رود. این کار روش های طبخ متفاوتی دارد. یکی از روش های پخت استفاده از قابلمه است که به مراتب سخت تر از روش های دیگر است.

روش دیگر پخت استفاده از فر است این روش معمولا آسان تر از روش های دیگر است و نتیجه معمولا نتیجه دلخواه می شود. اما در همین روش نیز گاه مشکلاتی پیش می آید. یکی از رایج ترین مشکلات می تواند این باشد که تا مرحله آخر همه کارها درست انجام شده است و نتیجه کار عالی است. اما هنگامی که سعی دارید کیک را قالب جدا کنید به قالب میچسبد و از قالب جدا نمی شود و باعث خراب شدن شکل و کیفیت کار می شود. حالا اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید.همراه سایت آموزش آشپزی رضیم باشید.

    قالب کیک

یکی از مهمترین اصول در شیرینی پزی انتخاب قالب با جنس مناسب است. همینطور که قالب های کیک پزی شکل های متفاوتی دارند می توانند جنس های متفاوتی نیز داشته باشند پس در هنگام خرید قالب این نکته بسیار حائز اهمیت است.

برای جدا کردن کیک از قالب های مختلف ترفند هایی وجود دارد که در ادامه مطلب آنها را شرح داده ایم.

قالب تفلونی

از آنجایی که تفلون معمولا به نچسب بودن شناخته می شود تصور میشود که در شیرینی پزی نیز به همین صورت است. اما قبل از اضافه کردن خمیر به قالب تفلونی نیز باید قالب به خوبی چرب شود. امروزه جنس قالب تفلونی از بهترین و با کیفیت ترین جنس هایی است که می توانید برای کیک پزی تهیه کنید.

قالب سیلیکونی

از دیگر جنس های قالب پر کاربرد در صنعت کیک پزی قالب های سیلیکونی هستند. این قالب ها از نظر جنس قالب و کیفیت بهتر از دیگر قالب ها شناخته می شوند. برای قالب سیلیکونی نیز مانند دیگر قالب ها بهتر است که قبل از اضافه کردن خمیر قالب را با روغن چرب کنیم. بعد از پخت هم ده تا پانزده دقیقه فرصت می دهیم تا کمی سرد شود تا راحت تر از قالب جدا شود.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *