رضیم
رضیم
طرز تهیه اشکنه تخم مرغ اصل تهرونی

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه اشکنه تخم مرغ اصل تهرونی

متن ویدئو طرز تهیه اشکنه تخم مرغ اصل تهرونی

 سلام به شما عزیزای دل امروز می­خواهیم با هم یک غذای سنتی آسون درجه یک و نوستالژی درست بکنیم من همیشه خدا بیامرزه اموات شمارو مادربزرگم این غذا رو درست می­کرد خیلی دوست داشت ما هم که بچه بودیم خیلی دوست داشتیم می­خوردیم و خیلی هم کیف می­کردیم

من مهرداد هستم اینجا کانال مهرداد پز تا آخرین ویدئو همراه من باش تا با هم دیگه یک اشکنه درجه یک درست بکنیم بچه‌ها اشکنه مدل­های مختلفی داره اشکنه با کشک درست می­کنن با رب درست می­کند با گوجه درست می­کنن با تخم مرغ درست می­کنن یکی از خوشمزه ترین مدلاش که من خودم خیلی دوستش دارم اشکنه با تخم مرغ که امروز می­خوایم باهم دیگه یک اشکنه با تخم مرغ رو با سبزی مخصوصش که شنبلیله خشک شده است درست کنیم یک موضوع دیگر هم بگم که بچه­ها ویدئوها رو حتما حتما بزارید اول تا آخر ویدیو پلی بشه این WATCH TIME که پر میشه توی ویدئو خیلی به دردم میخوره با اینکار می­تونید از ما حمایت بکنید لایک و کامنت بزارید SUBSCRIBE کنید اگر عضو کانال ما نیستید قول میدم که ویدئو­های خیلی به درد بخوری توی کانال داریم که به شما کمک می­کنه که بهتر و راحت­ تر و با کیفیت تر آشپزی کنید. بریم سراغ مواد اولیه اشکنه .

خب مواد اولیه من اینجا شنبلیله خشک دارم،  آرد سفید،  تخم مرغ به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و روغن و پیاز­هایی که از قبل نگینی خردشون کردم فوق‌العاده اشکنه غذای اقتصادی تو این اوضاع گرونی مواد غذایی.  اشکنه تقریباً جزوه اقتصادی‌ترین غذاهاست و در عین حال فوق العاده خوش طعم، فوق العاده نوستالژی. بریم تو کارش کارمون رو با پیاز شروع می­کنیم یه خورده روغن و گذاشتم داغ شده حالا پیازهایی که نگینی خرد کردیم و یه خورده تفتش بدیم و یه ذره نمک هم به پیاز اضافه می­کنیم همین اول که این قند پیاز قشنگ آزاد بشه و یکدست سرخ بشه به به و به به. خوب بچه‌ها پیازها سرخ شد الان وقتشه که آرد رو به همراه این شنبلیله خشک اضافه کنیم نکتش همینجاست که همیشه یادتون باشه شنبلیله رو باید قشنگ با دستتون اینجوری له کنید و بریزید البته من قبل ویدیو­ها هم یک بار این کار رو کردم آرد و که اضافه می­کنیم به همراه شنبلیله دیگه دائم باید هم بزنیم یک خرده این حالت سرخ شدن به خودش بگیره من یک ذره روغن هم اضافه کنم این این آرد تمام روغن من رو کشید به خودش خب حالا زمانشه که یک مقدار زردچوبه با یک کوچولو فلفل سیاه هم بهش اضافه می­کنیم خب به به ببینید چه خوشرنگ شد چه عطری داره غذای فوق العاده ساده فوق العاده خوشمزه اینکه میگم تو مهرداد پز هر کسی با هر توان آشپزی می­تونه آشپزی کنه و یک غذای باحال درست بکنه.

 خب تقریباً ۴ تا پیمونه آب به این مایمون اضافه می­کنیم خب حالا درش رو میزاریم میزاریم یک خورده واسه خودش بجوشد تا حسابی جا بیفته و به قول معروف قوام بیاد خب اشکنمون دیگه تقریبا آماده شده قشنگ نگاه کنید قوام اومده.

 من تخم مرغشم بزنم الان با این قوامی که اومده من فکر می کنم دو تا تخم مرغ بسشه سه تا دیگه خیلی زیاد میشه تخم مرغش . تخم مرغ و یه ذره زرد چوب بهش میزنم که اون بوی زهم تخم مرغ رو بگیره یک کوچولو داخل یک ظرف جدا خب حالا هم می­زنیم نگاه کنید همین قدر بسشه این تخم مرغ و به ظرف­مون اضافه می­کنیم تخم مرغ و که اضافه کردیم تا زمانی که سفت بشه اینو باید هم بزنید که توی یک نقطه خاص این تخم مرغ اشکنه مون سفت نشه قشنگ باز بشه به به  نگاه کنید عالی شد یک غذای فوق العاده است با این نون های دهاتی با این نون های خشک خیلی میچسبه اشکنه.  خب نگاه کنید قشنگ چه جوری اومد همه جا رو گرفت و به به این شد یک اشکنه درجه یک .  دیگه آماده است که ما سروش کنیم بریم تو کارش

اشکنه رو باید تو چی بکشید؟ تو این ظرف های سفالی قدیمی کلاً تو ظرف گود باید اشکنه رو بکشیم خب این هم از اشکنه ما با یک ذره جعفری یا یک ذره از همون شنبلیله خشک هارم می تونید روش بریزید . خب مرسی که تا آخر این ویدئو هم همراه من بودید اگر دوست داشتید از من حمایت بکنید ویدئوها رو حتماً بزارید صفرتاصد پلی بشه این کار به ما خیلی کمک میکنه کامنت حتماً بزارید سوالی داشتید بپرسید در خدمت شما هستم مثل همیشه یادتون نره که جاتون اینجاست تا درودی دیگر بدرود.

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه اشکنه تخم مرغ اصل تهرونی

  1. حوررخ (خریدار محصول)

    دستورپخت بی نظیر بود🥰🥰😋

  2. وحید

    عالی وخوش مزه ????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی