رضیم
شماره دستور پخت: 11747
رضیم
طرز تهیه رایس برگر

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید یکی از گونه های برگرهای لذیذ و خوشمزه رایس برگر است که در عوض نان همبرگر دارای برنج قالب زده شده می باشد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی رایس برگر را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۲ پیمانه

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز سفید ۱ عدد

پنیر ورقه ای ۴ ورق

سرکه بالزامیک یا سویا سس ۱ قاشق غذاخوری

کنجد ۱ قاشق چایخوری

سیاه دانه ۱ قاشق چایخوری

روغن مایع ۱ قاشق چایخوری

آب سرد ۲ قاشق چایخوری

ریحان تازه به مقدار کافی

مواد لازم سس

مایونز کم چرب ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ¼ پیاز

آب لیمو ترش تازه ½ لیمو ترش

فلفل سیاه و‌ نمک به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت رایس برگر

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن رایس برگر لذیذ می بایست برنج را بشویید و با اندکی نمک داخل یک قابلمه متوسط بریزید. پس از آن جهت پخت برنج تا اندازه یک بند انگشت بالاتر از برنج را آب بریزید.

گام دوم

در این مرحله باید قابلمه را روی شعله زیاد اجاق گاز بگذارید تا آب اضافی داخل قابلمه بخار شود، پس از آن برنج را به شکل کته دم کنید و به مدت نیم ساعت با دم کنی روی گاز بگذارید. پس از انجام این کار باید سس مختص به این غذا را درست کنید.

گام سوم

جهت انجام این کار و درست کردن سس این غذا باید پیاز را به شکل نگینی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه بگذارید. پس از آن سس مایونز را با آب لیمو ترش تازه و سس خردل درون کاسه بریزید و همه مواد را خوب با هم ترکیب نمایید.

گام چهارم

در این قسمت اندکی نمک و فلفل سیاه به عنوان چاشنی درون کاسه بریزید و خوب ترکیب نمایید. پس از آن کاسه را داخل یخچال بگذارید تا مزه ها با یکدیگر مخلوط شوند. هنگامی که برنج دم کشید آن را داخل ظرفی ریخته تا سرد شود.

گام پنجم

در این گام بعد از اینکه برنج سرد شد، روغن مایع را با سیاه دانه، کنجد و آب سرد درون ظرف بریزید و خوب ترکیب کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. اکنون می بایست یک کاتر گرد انتخاب کرده و اندکی از ترکیب برنج را داخل آن بریزید.

گام ششم

در این قسمت می بایست برنج را با کمک یک قاشق به طور کامل فشرده کنید و از قالب دربیاورید. اکنون پیاز را به شکل خلالی نازک ببرید و پس از آن یک تابه متوسط را روی شعله کم اجاق قرار دهید. در اینجا اندکی روغن مایع درون تابه بریزید.

گام هفتم

اکنون می بایست پیاز را داخل تابه بریزید، پس از آن اندکی گوشت چرخ کرده به اندازه یک نارنگی متوسط بردارید و قشنگ آن را گرد کنید. سپس گوشت های قلقلی شده را روی پیاز گذاشته و بعد از نیم دقیقه آن ها را با پشت قاشق صاف کنید.

گام هشتم

در این مرحله باید دو طرف گوشت های چرخ کرده را به طور کامل سرخ نمایید. بهد از انجام این کار یک تابه دیگر را برداشته و بر روی شعلع متوسط اجاق بگذارید و اندکی روغن مایع در آن بریزید تا داغ شود. حال برنج هایی که قالب زده بودید را داخل تابه بچینید و سرکه بالزامیک نیز بر روی آن بمالید تا آغشته به این سس شوند.

گام نهم

هنگامی که یک سمت برنج به طور کامل سرخ شد، آن را برگردانید و بار دیگر سرکه بالزامیک به آن بزنید و بگذارید تا سمت دیگر آن به طور کامل سرخ شود. در این قسمت شما می توانید بر روی برگرهای سرخ شده پنیر ورقه ای نیز بگذارید.

گام دهم

پس از انجام مراحل پیشین اکنون روی سطح کار یک برنج قالبی گذاشته و اندکی از سس روی آن بمالید. اگر دوست دارید می توانید تا چند برگ ریحان تازه روی برنج قرار دهید، پس از آن برگر سرخ شده را روی آن قرار دهید و در ادامه یک لایه پیاز حلقه ای روی برگر بگذارید.

گام یازدهم

در پایان نیز بار دیگر روی همهی مواد را با یک برنج قالب زده شده بپوشانید تا همانند یک برگر شود. همین کار را برای باقی برگرها به اندازه دلخواه خود انجام دهید. شما می توانید این برگرها را با هر نوع سس و نوشابه میل نمایید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه رایس برگر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی