رضیم
شماره دستور پخت: 11859
رضیم
طرز تهیه نان تست

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین نان ها در تمام دنیا نان تست نام دارد که در بین ایرانیان نیز بسیار محبوب است. این نان خوشمزه اغلب برای صبحانه و یا تهیه ساندویچ فوری استفاده می شود.برای دیدن آموزش کامل شیوه ی درست کردن نان تست با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم نان تست

آرد نان فانتزی ۳۵۰ گرم

شکر ۴۰ گرم

خمیر مایه فوری ۵ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

نمک ۵ گرم

شیر ولرم ۷۵ میلی لیتر

روغن مایع ۵۰ گرم

مواد لازم استارتر

آرد نان فانتزی ۱۵۰ گرم

خمیر مایه فوری ۵ گرم

آب ولرم ۱۵۰ میلی لیتر

طرز تهیه نان تست

مرحله اول

برای شروع کار باید استارتر نان تست را باید درست کنید، برای این کار 150 گرم آرد نان فانتزی و 150 میلی لیتر آب گرم و 5 گرم پودر مایه فوری را در کاسه ای شفاف هم بزنید تا یکدست شوند. سپس آن را در دمای هوا می گذاریم تا اندازه یا همان حجم آن دو برابر گردد.

مرحله دوم

دلیل استفاده از ظرف شفاف این است که ببینید آیا حجم استارتر دو برابر شده است یا خیر. 20-25 دقیقه طول می کشد تا حجم خمیر استارتر دو برابر شود. بعد از دو برابر شدن حجم خمیر، به مدت 12 ساعت آن را در یخچال بگذارید.

مرحله سوم

بعد از آماده شدن استارتر آن را از یخچال بیرون آورده و در یک کاسه بزرگ قرار دهید. در مرحله بعد آرد نان فانتزی را الک نموده و به کاسه اضافه نمایید. سپس شکر، نمک، خمیر مایه، تخم مرغ، روغن مایع و شیر را به ترتیب اضافه کنید.

مرحله چهارم

مواد را با قاشق خوب هم بزنید تا خمیر جمع گردد. سپس با دست خمیر را به مدت حدود 10 دقیقه روی سطح کار ورز دهید. بعد از ورز دادن، 50 بار خمیر را بلند کرده و روی سطح کار بکوبید.

مرحله پنجم

دقت کنید که بعد از ورز دادن خمیر باید کشدار باشد و با باز کردن آن با دست نشکند. یک کاسه عمیق را با روغن چرب کنید. بعد خمیر را به صورت یک چونه بزرگ داخل کاسه بگذارید.

مرحله ششم

روی خمیر را با یک پارچه ی تمیز بپوشانید و بگذارید 15 دقیقه در جای گرم بماند. بعد از این مدت خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده و هر سه قسمت را چونه بگیرید. سپس قالب نان تست را چرب نمایید.

مرحله هفتم

چونه ها را کنار هم در قالب نان تست بگذارید و روی آن را با تکه پارچه ای تمیز بپوشانید تا خمیر به مدت 1 ساعت در این حالت بماند و حجم چونه ها دو برابر گردد. در نهایت خمیر ما آماده شده و سپس وارد مرحله پخت می شوید.

مرحله هشتم

فر را با دمای 210 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قبل از گرم شدن کامل روشن نمایید، بعد قالب نان تست را به مدت 45 دقیقه داخل فر بگذارید. بعد از 45 دقیقه قالب را از فر در آورده و منتظر بمانید که نان خنک شود.

مرحله نهم

بعد از سرد شدن، نان تست را با چاقوی دندانه دار برش دهید. دقت کنید که چون نان بسیار نرم است، در صورتی که با چاقوی صاف بریده شود، احتمالا له شود. برای نگهداری نان تست، آن را داخل پلاستیک نگهدارید تا خشک نشود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه نان تست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی