رضیم
رضیم
پلو چقدر باید دم بکشد؟ (5 راه که بفهمیم برنج دم کشیده)

پلو چقدر باید دم بکشد؟ (5 راه که بفهمیم برنج دم کشیده)

پلو چقدر باید دم بکشد؟

برای آگاهی از اینکه برنج چقدر باید دم بکشد باید به چند نکته دقت کنید تا برنج شما نپخته، شفته یا نسوزد.برای مشاهده تمام دستور پخت چلوها به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.

۱_باید به نوع برنجی که خریداری میکنید دقت کنید، بعضی ارقام برنج نیاز زیادی به زمان دم کشیدن ندارند و حدود ۲۵ تا ۳۵ دقیقه آماده میشوند اما برخی از برنج ها ۴۰ تا ۶۰ دقیقه نیاز دارند تا پخته شوند .

۲_ اگر زمان زیادی برنج را خیسانده اید زمان دم کشیدن برنج نیز کمتر میشود اما اگر زمان کمی برنج شما خیس شده زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارد.

۳_ در مرحله جوشاندن تست سفتی و نرمی برنج بسیار مهم است و به فهمیدن زمان دقیق دم کشیدن برنج شما کمک میکنید، به این صورت که برنج در حال جوشیدن برداشته و با دندان له کنید اگر لایه رویی برنج نرم و لایه زیری کمی سفت بود، برنج مناسب دم کشیدن است با زمان حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دم کشیده و پخته میشود، اگر برنج را زود آبکش کردید، برنج به زمان بیشتری برای دم کردن نیاز دارد.

۴_ اگر برنج خود را زیاد از حد خیساندید آب سرد بریزید و آبکش کنید تا برنج کمی خود را جمع کرده و بیشتر له و قد نکشد اما اگر به اندازه جوشیده به هیچ عنوان آب سرد نریزید زیرا باعث میشود برنج شما قد نکشید.

۵_گذاشتن تهچین برای زیر برنج تاثیر بر زمان پخت دارد و بستگی به تهچین که قرار میدهید دارد، تهچین مرغ زمان یک ساعت، تهچین سیب زمینی ۵ دقیقه زمان بیشتر نسبت به پخت معمول برنج دارد، پس به ته چین و به مقدار روغن استفاده شده برای تهچین خود دقت کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

نظر خود را بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی