رضیم
شماره دستور پخت: 5859
رضیم
طرز تهیه کباب زردک

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله کباب‌های سنتی شهر اصفهان، کباب زردک است که با نام کباب مُشتی هم شناخته می‌شود. در ادامه می‌توانید آموزش این غذای اصفهانی را در سایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم کباب زردک برای ۲ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
شیره انگور ۳ قاشق غذاخوری
سرکه قرمز ۵ قاشق غذاخوری
زردک ۲ عدد
آرد نخودچی به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کباب زردک

مرحله اول

به منظور تهیه کباب زردک، با استفاده از یک رنده ریز پیاز را رنده کنید؛ پیاز را با دست فشار دهید تا آب آن گرفته شود. پیاز را داخل یک ظرف مناسب بریزید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

اکنون پوست زردک‌ها را گرفته، آنها را رنده کنید و همراه با کمی فلفل سیاه، زردچوبه و نمک به ظرف حاوی گوشت اضافه کنید. مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا موادبه یک حالت منسجم و چسبناک برسند.

مرحله سوم

اگر مایه کباب شل و آبکی باشد باید به آن کمی آرد نخودچی اضافه کرد تا حالت منسجم پیدا کند. پس از آن با استفاده از سلفون روی ظرف مواد را بپوشانید و آن را برای یک ساعت در یخچال بگذارید و به مایه کباب استراحت دهید.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم، در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و با دست حالت می دهیم.
پس از یک ساعت ظرف حاوی مایه کباب را از یخچال خارج کنید. تابه مورد نظر را روی حرارت بگذارید و کمی روغن در آن بریزید. مقداری از مایه کباب برداشته (به اندازه یک نارنگی) و با دست به آن حالت دهید.

مرحله پنجم

این کباب ظاهری مانند کباب لقمه دارد. پس از آنکه به کباب‌ها شکل دادید، آنها را در روغن داغ سرخ کنید. هنگامی که تمام کباب‌ها را سرخ کردید، در تابه‌ای دیگر سرکه، شیره، و 2/1 لیوان آب را اضافه کرده و تابه را روی حرارت بگذارید.

مرحله ششم

هنگامی که مخلوط شیره و سرکه شروع به جوشیدن کرد، حرارت را ملایم کنید و کباب‌هایی را که سرخ کرده‌اید درون تابه بچینید و 1 ساعت زمان بدهید تا کباب‌ها بپزند؛ با این کار مخلوط شیره و سرکه خوب به خورد کباب‌ها می‌رود.

مرحله هفتم

هنگامی که مخلوط شیره و سرکه غلیظ شد و کباب‌ها کاملا پختند، تابه را از روی حرارت بردارید؛ کباب‌ها را همراه با مقدار سس باقیمانده موجود در تابه، درون ظرف مورد نظر بکشید و همراه با برنج یا نان سرو کنید.

نکات پخت کباب زردک

طعم کباب زردک

از جمله نکاتی که در هنگام تهیه کباب زردک باید به آن توجه کنید، طعم‌دهی به این کباب می‌باشد؛ مهم است که بدانیم که چه مقدار سرکه و چه مقدار شیره را با هم مخلوط کنیم. پس از اضافه کردن مخلوط سرکه و شیره به کباب، بایستی طعم کباب‌ها را بچشید؛ اگر طعم کباب‌ها مورد قبول ذائقه شما نبود، می‌توانید قدری شیره یا سرکه به سس اضافه کنید.
جایگزین زردک
زردک که به هویج ایرانی نیز معروف است، به هویج شباهت زیادی دارد. با توجه به اینکه زردک تنها در فصل‌های خاصی از سال در دسترس است، در صورتی که به آن دسترسی نداشتید می‌توانید از هویج به جای آن استفاده کنید.

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب زردک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)