رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه فطیر (نان شیرمال)

متن ویدئو طرز تهیه فطیر (نان شیرمال)

2/1 پیمانه شیر ولرم (130 میلی­لیتر)، 1 قاشق غذاخوری مایع خمیر، 2 قاشق غذاخوری شکر، رویش رو بپوشانید و بگذارید تا 10 دقیقه به عمل بیاد.

1 عدد تخم مرغ، 2/1 پیمانه روغن (150 میلی­لیتر)، مخلوط شیر، مایه خمیر و شکر را اضافه کنید و هم بزنید.  3 پیمانه آرد (450 گرم)، 1 قاشق چای خوری زردچوبه، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل، 1 قاشق چای خوری نمک. آرد را الک و کم کم به مواد اضافه کنید. خمیر را 10 دقیقه ورز می­دهیم. رویش را بپوشانید و 1 ساعت به خمیر استراحت می­دهیم.

با روغن کمی دست­تان را چرب کنید و پف خمیر را بگیرید. خمیر را به 4 یا 5 قسمت تقسیم کنید و در سینی فر پهن کنید. روی آن­ها را بپوشانید و 15 دقیقه دیگر استراحت دهید. با زره تخم مرغ رو مال کنید. کنجد بریزید.

در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی­گراد به مدت 20 دقیقه.

طرز تهیه نان شیرمال هیوا

طرز تهیه نان شیرمال

مواد لازم:
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۳ لیوان سرخالی
مخمر ۱ قاشق غذاخوری
شکر نصف لیوان
شیر ۱ لیوان
زست لیمو نصف قاشق چایخوری
کره ۱۰۰ گرم
نمک نوک قاشق چایخوری
طرز تهیه:ابتدا مخمر را با ۱ قاشق شکر و ۳-۴ قاشق آب مخلوط کنید و روی ظرف را پوشانده و در جای گرم به مدت ۱۰ دقیقه میگذاریم تا مخمر عمل بیاید،سپس در ظرفی دیگر تخم مرغ ،زست لیمو،شیر،کره آب شده ،شکر و مخمر عمل آمده را مخلوط میکنیم،سپس آرد را با نمک مخلوط کنید و بعد از سه بار الک کردن کم کم به موادمون اضافه میکنیم،خمیر را که کمی چسبنده و لطیف هست مقداری ورز میدهیم تا کاملا نرم و لطیف شود بدون اضافه کردن آرد اضافی، سپس خمیر را در ظرف چرب شده قرار میدهیم و روی ظرف را یک پارچه تمیزو مرطوب میکشیم و حدودا ۱/۵ ساعت استراحت میدهیم و بعد از این زمان از خمیر برداشته و فرم میدهیم به هر شکلی که میخواین در استوری میزارم به چه شکلی من پیچیدم و بعد از پیچیدن در قالب مافین گذاشتم دوباره یه پارچه تمیز نمدار گذاشتم و ۲۰ دقیقه استراحت دادم سپس روی نان ها را زرده تخم مرغ با شیر را مخلوط کردم و مقداری هم کنجد پاشیدم و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با درجه حرارت ۱۷۰ پخت دادم و در ۵ دقیقه پایانی گریل را روشن کردم(با توجه به دمای فرتون درجه را تنظیم کنید..

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه فطیر (نان شیرمال)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی