رضیم
رضیم
طرز تهیه پاندسپانیا خامه ای

موارد لازم + طرز تهیه

🍰مواد لازم پاندسپانیا خامه ای👇🏻
۴ عدد تخم مرغ
۱ استکان شکر
۳_۴ ق غ آب گرم
۱ پاکت وانیل
۱ ق چ بکینگ پودر
۱ استکان آرد
نصف استکان پودر نشاسته (گندم)

🍰برای کرم👇🏻
۲/۵ لیوان شیر
۱ عدد تخم مرغ
۲ ق غ آرد
۲ ق غ پودر نشاسته
۱ استکان شکر
۱ پاکت وانیل
۱ پاکت پودر شانتی

🍰برای گاناش👇🏻
۲۰۰ میلی لیتر خامه
۲۰۰ گرم شکلات تلخ_شیری

🍰طرز تهیه👇🏻
ابتدا کرم رو آماده کرده و می ذاریم خنک بشه. به غیر از پودر کرم شانتی و وانیل همه مواد رو مخلوط می کنیم و روی اجاق تا وقتی تغییر رنگ بده هم می زنیم کمی بعد از خنک شدن بقیه مواد رو اضافه کرده و ۵ دقیقه هم می زنیم.
برای پانداسپانیا سفیده و زرده ی تخم مرغ ها رو جدا می کنیم. نصف شکر رو به سفیده و نصفش رو هم به زرده اضافه کرده و با همزن با دور تند ابتدا سفیده تخم مرغ رو تا وقتی که مثل برف بشه هم می‌زنیم سپس تو یه ظرف دیگه زرده ها رو هم می زنیم. آب رو کم کم اضافه می کنیم تا وقتی که رنگش خوب باز بشه، بعد مواد خشک رو الک کرده و اضافه می‌کنیم. می تونیم یک پوست لیموی رنده شده رو اضافه کنیم. به این مواد قوام دارمون، سفیده ی تخم مرغ رو تو چند مرحله اضافه کرده و با کاردک از پایین به بالا هم می زنیم.
بعد داخل سینی که کاغذ روغنی پهن شده می‌ریزیم و توی فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه بالا پایین تنظیم شده حدودا ۱۸_۲۰ دقیقه کنترل شده می پزیم.
بعد از اینکه از فر در آوردیم روی یک کاغذ روغنی دیگه برش می گردونیم و به صورت رول پیچیده و ۵ دقیقه صبر می کنیم سپس باز کرده و به ۸ قسمت مساوی برش می زنیم با یکم شیر خیسش می کنیم و کرم رو روش می‌ریزیم بعد یه تکه موز گذاشته و رول می کنیم. به دلخواه میتونه ساده باشه یا با شکلات تزیینش کنیم و سرو کنیم.
برای آماده کردن گاناش خامه رو داخل قابلمه کوچکی گرم کرده سپس از روی اجاق برداشته داخلش شکلات ها رو اضافه کرده و مدام هم می زنیم، شیرینی ها رو به دلخواه می تونیم تزیین کنیم.
نوش جان😍🙈❤

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پاندسپانیا خامه ای

  1. جَمیله

    به به چقدر خوشمزه شده :)????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)