رضیم
رضیم
طرز تهیه حلوای دهین یا دهینه

موارد لازم + طرز تهیه

از حلواها و دسرهای سنتی کشور عراق می توان حلوای ” دهین ” را نام برد که به دلیل داشتن ترکیباتی چون شیر و پودر نارگیل بسیار مقوی و چرب است. این حلوا از آن نجف عراق است که مناسب در ابام ماه مبارک رمضان و به خصوص افطار است. که بسیار توصیه می شود این حلوای بی نظیر را بپزید و نوش جان بفرمایید.

مواد لازم حلوای ۳ آرد

آرد ۲ پیمانه

پودر نارگیل ۱ پیمانه

شیر خرما یا انگور ½ پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

روغن ۱ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

شیر پر چرب ۱ پیمانه

پودر هل ۱ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری

گلاب ۴ قاشق غذاخوری

گردو و خلال بادام به مقدار دلخواه

دستور پخت حلوای دهین

مرحله اول

در مرحله نخست ابتدا باید کره را بر روی بخار کتری آب نمود و سپس کره آب شده ر ا در ظرف مورد نظر ریخته و تمامی ظرف را باید چرب نمود و سپس پودر نارگیل را به تمام سطح آن باید پاشید و در صورت دلخواه نیز می توان از پودر گردو برای بهار شدن طعم نیز استفاده نمود.

مرحله دوم

سپس قابلمه ای برداشته می شود و شیر و شکر و روغن را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم. آنقدر مخلوط می کنیم تا شکر حل گردد و ؛ سپس گلاب و زعفران و شیره صاف شده انگور یا خرما را اضافه نموده و تا شروع به جوشیدن نماید.

مرحله سوم

سپس ترکیب آرد و پودر هل از قبل الک شده را به مایه شیر باید افزود و باید مرتب به هم بزنیم تا آرد را کاملا باز کنیم.. آنقدر باید مخلوط شوند تا غلظت آن از فرنی آرد گندم کمی غلیظ تر شود.

مرحله چهارم

سپس بقیه کره را به آن اضافه کرده و شروع به تفت دادن می کنیم. مواد را داخل ظرفی که چرب کرده بودیم و پودر نارگیل پاشیده بودیم، می ریزیم.

مرحله پنجم

در اینجا باید روی سطح صاف شده ر ا با خلال بادام ریز پر کنیم و همچنین مابقی پودر نارگیل را به آن بیافزاییم .سپس ظرف حلوا را درون فر با درجه حرارت 150 سانتی گراد به مدت 35 دقیقه قرار می دهیم.

مرحله ششم

و سپس به مدت ۳ تا ۵ دقیقه نیز گریل فر را روشن تا روی آن طلایی گردد . و پس از پخت کامل مواد آن ر ا از فر خارج می نماییم و منتظر می مانیم تا کاملا سرد شود و سپس با چاقویی تیز شروع به برش زدن آن می کنیم.

مرحله هفتم

البته باید متذکر شد که می توان از کره به جای روغن حیوانی استفاده نمود. و همه لذت این حلوا به استفاده از شیر پرچرب است و اگر خواهان پرچربی بیشتر هستید می توانید از روغن بیشتر به میزان یک و نیم پیمانه بیشتر استفاده کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه حلوای دهین یا دهینه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی