رضیم
رضیم
طرز تهیه چیز کیک لیمویی

موارد لازم + طرز تهیه

طرز تهیه چیزکیک لیمویی (روش 1)

🍋مواد لازم چیزکیک لیمویی👇🏻
🍋برای کرم👇🏻
۷۰۰ گرم پنیر لبنه
۲۰۰ گرم خامه
۳ عدد تخم مرغ
۲ ق غ آرد
۲ ق غ نشاسته
۱ انگشت کمتر از ۱ لیوان شکر
۱ پاکت وانیل شکری
پوست لیموی رنده شده

🍋برای قسمت پایه👇🏻
۲ بسته بیسکوییت بورچاک
۱۲۵ گرم مارگارین یا کره
۱ کاسه فندق خرد شده

🍋برای سس👇🏻
۲ عدد تخم مرغ
آب ۳ عدد لیمو
۱۰۰ گرم کره
۲ عدد لیموی رنده شده
۱/۵ ق غ سرپر نشاسته
۱ استکان آب
۱ لیوان شکر
۱ پاکت وانیل شکری
نوک‌ ق چ زردچوبه

🍋طرز تهیه👇🏻
ابتدا کف قالب کمربندی ۲۴ سانتی کاغذ روغنی پهن کرده و برای پایه بیسکوییت ها رو داخل میکسر پودر می کنیم سپس کره یا مارگارین حرارت داده رو روی بیسکوییت ها می‌ریزیم و با قاشق هم می‌زنیم و کف قالب می ریزیم و با کمک لیوان فشرده می کنیم تا همه جاش صاف و یکنواخت بشه برای اینکه کمی سفت بشه داخل یخچال قرار می دیم.
برای درست کردن کرم داخل کاسه ای پنیر لبنه و خامه رو ریخته و هم می‌زنیم و به ترتیب بقیه مواد رو می‌ریزیم. تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کرده و زیاد هم نمی زنیم!
اطراف قالب رو با ورق آلومینیومی می‌پوشونیم تا کیک سرخ نشه از قبل طبقه پایین فر سینی یا یه ظرفی پر از آب می ذاریم که وقتی چیز کیک می‌پزه ترک بر نداره. سپس توی فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه می پزیم و در فر رو اصلا باز نمی کنیم. وقتی قالب رو تکون می دیم باید کرمش تکون نخوره و شل نباشه. بعد پخت فر رو خاموش کرده و درشو نیمه باز می‌ذاریم نزدیک یک ساعت دیگه داخل فر قرار می دیم.
برای درست کردن سس توی قابلمه آبلیمو، پوست لیموی رنده‌شده، تخم مرغ و شکر رو ریخته و تا وقتی که به جوش بیاد هم می‌زنیم. تقریباً ۷_۸ دقیقه با شعله کم خوب می‌جوشونیم. در آخر کره و وانیل رو اضافه کرده و اجازه می دیم تو دمای محیط خنک بشه بعد اینکه خنک شد روی چیزکیکمون می‌ریزیم. (من سس رو توی قیف ریختم و بعد روی چیز کیک ریختم) بعد اینکه خوب خنک شد توی یخچال قرار می‌دیم و یک شب داخل یخچال استراحت می‌دیم.
نوش جان🍋💛😍

طرز تهیه چیزکیک لیمویی (روش 2)

طرز تهیه چیزکیک لیمویی (روش 2)

🍋مواد لازم👇🏻
🍋برای پایه👇🏻
۲ پاکت بیسکوییت بورچاک
۱۰۰ گرم کره

🍋برای کرم👇🏻
۴۰۰ گرم پنیر لبنه
۲۰۰ میلی لیتر خامه مایع
۲ عدد تخم مرغ
۲ ق غ نشاسته
۱ ق غ آرد
۱ لیوان شکر
۱ پاکت وانیل شکری
پوست رنده شده ۱ عدد لیمو

🍋برای سس👇🏻
۱ استکان آب لیمو
۱/۵ ق غ نشاسته
۱ لیوان آب
۱ استکان شکر
پوست رنده شده لیمو
نوک ۱ ق چ زردچوبه

🍋طرز تهیه👇🏻
برای پایه بیسکوییت های بورچاک رو داخل خرد کن ریخته و پودر می‌کنیم کره رو ذوب کرده وقتی کمی خنک شد روی بیسکوییت ها ریخته و هم می‌زنیم.
کپسول ها رو توی قالب مافین قرار می دیم و کف همشون از مخلوط بیسکوییت کف همشون ریخته و با استکان فشرده می‌کنیم سپس داخل یخچال قرار داده و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر می کنیم تا خودشو بگیره.
برای کرم داخل کاسه ای پنیر لبنه، شکر و خامه رو با همزن خوب هم می‌زنیم بعد پوست لیموی رنده شده، نشاسته و آرد رو اضافه کرده و دوباره هم می زنیم در نهایت تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کرده و یک بار هم می زنیم. (زیاد هم نزنید!) سپس روی بیسکوییت های سفت شده کرم رو تا نصف می‌ریزیم.
سینی فر رو پر از آب می کنیم و قالب مافین رو داخل سینی می ذاریم تا چیز کیک ها ترک برندارن. توی فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می پزیم سپس در فر رو نیمه باز گذاشته و به همین شکل ۲۵ تا ۳۰ دقیقه دیگه صبر می کنیم.
برای سس داخل قابلمه کوچکی به غیر از وانیل همه مواد رو ریخته و تا وقتی که بجوشه هم می زنیم در نهایت وانیل رو اضافه می کنیم وقتی گرمای اولیه‌ اش رو از دست داد روی چیز کیک های کمی خنک شده می‌ریزیم بعد از این که خوب خنک شد داخل یخچال گذاشته و یک شب استراحت می دیم و به دلخواه تزیین کرده و سرو می‌کنیم.
نوش جان🍋🌝❣

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه چیز کیک لیمویی

  1. مهرسام (خریدار محصول)

    چقدر خوبه 🙏🏻 🙂 🤩

  2. آرامش

    چه عالی، نوش جان????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی