رضیم
شماره دستور پخت: 3705
رضیم
طرز تهیه تماته بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

در جنوب کشور غذاهای مختلفی سرو میشوند که برخی از آنها هم به سادگی تهیه میشوند و هم بسیار پر طرفدار میباشند. یکی از این غذاها که با بادمجان تهیه میشود، گوجه بادمجان میباشد که در گویش محلی به آن تمامه بادمجان میگویند. این غذا را میتوان با هر نوع نانی، سبزی خوردن، پیاز، لیمو و ماست و خیار سرو کرد و از آن لذت برد. برای یادگیری چگونگی تهیه این غذای ساده و خوشمزه سایت رضیم را دنبال کرده و مراحل زیر را انجام دهید.

مواد لازم برای ۲ نفر

بادمجان ۴ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

نمک و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

طرز تهیه تمامه بادمجان

ابتدا بادمجان ها را بعد از پوست گیری به صورت ضخیم ببرید، توجه داشته باشید که اگر بادمجانها به صورت نازک بریده ش.ند، نه تنها نرم نمیشوند بلکه سفت هم میشوند و در هنگام خوردن خوشایند نیستند.

بادمجانها را که برای از بین رفتن تلخی اشان روی آنها بعد از تکه کردن نمک پاشیده اید، شسته و در روغن سرخ کنید. در حین سرخ شدن بادمجانها میتوانید پیاز را شسته و پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی خرد کنید.

پیازهای خرد شده را در روغنی که داغ شده است سرخ کنید واجازه دهید تا طلایی و سبک شوند (میتوانید در حین سرخ شدن پیازها کمی به آنها زردچوبه بپاشید).

گوجه (تمامه) را نیز به صورت نگینی یا هر شکلی که دوست دارید خرد کرده و و به پیاز سرخ شده اضافه کنید. میتوانید به گوجه و پیاز کمی رب گوجه هم اضافه کنید و تفت دهید (این کار اختیاری است).

نکته 1: تمامه نباید سرخ شود، چون قرار است بادمجان بعد از اضافه شدن به آن با آب تمامه بپزد.

بادمجانهای سرخ شده را به گوجه پیاز اضافه کنید و اجازه دهید غذا جا بیفتد و بپزد، اما با گاهی هم زدن مانع از ته گرفتن آن شوید، اگر برایتان فرقی نمیکند که تمامه و بادمجان جدا از هم باشند میتوانید بادمجانها را در غذا با ته قاشق له کنید. در غیر اینصورت در هنگام هم زدن مراقب باشید بادمجانها له نشوند.

نکته 2: از آنجا که این غذا حاوی روغن زیادی است، بعد از خاموش کردن زیر غذا و قبل از سرو آن، ظرف را برای چند دقیقه به حالت کج بگذارید تا روغن اضافه در گوشه ای از ظرف جمع شود.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه تماته بادمجان

  1. پاداش

    چقدر خوشمزه و عالی شده😉😊

  2. خجسته (خریدار محصول)

    چقدر خوشمزه به نظر میاد لعنتی????????????????????

  3. حنان

    چه شوووووووووووووود ???????? ???? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)