رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد هویج و کرفس

موارد لازم + طرز تهیه

سالاد هویج و کرفس یکی از سالادهای بین المللی خوشمزه ای است که در این دستور به صورت رژیمی تهیه می شود.جهت دیدن آموزش کامل و قدم به قدم طرز تهیه سالاد هویج و کرفس به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر

هویج ۱ عدد

ساقه کرفس ۱ عدد

مغز گردو ½ فنجان

ماست کم چرب ۱ پیمانه

سس مایونز (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

نحوه تهیه سالاد هویج و کرفس

گام اول

برای تهیه سالاد خوشمزه هویج و کرفس ابتدا با تهیه سس سالاد شروع می کنیم که برای آن ماست، سس مایونز و مقداری نمک و فلفل سیاه را در ظرف مناسبی ریخته و خوب مخلوط می کنیم.

گام دوم

به یاد داشته باشید که افزودن سس مایونز اختیاری است، در صورت تمایل می توانیم آن را حذف کنیم تا کالری سالاد کاهش یابد. البته اگر با حرارت سس مایونز مشکلی ندارید استفاده از آن را توصیه می کنیم زیرا سالاد را خوشمزه تر می کند.

قدم سوم

در این مرحله سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل کاسه با سس می ریزیم. توجه داشته باشید که سیر را به هیچ عنوان از مواد لازم حذف نکنید، زیرا بر طعم کرفس موجود در سالاد غلبه می کند.

قدم چهارم

حالا مواد سس را خوب با هم مخلوط می کنیم تا سیر هم جذب شود. در مرحله بعد قسمت وسط کرفس را جدا می کنیم سپس پوست کرفس را به قطعات کوچک برش می دهیم و در ظرفی به همراه سس می ریزیم.

گام پنجم

موردی که باید به آن توجه کرد این است که بعد از اینکه پوست کرفس را گرفتیم باید بلافاصله آن را خرد کرده و به ظرف سس اضافه کنیم. در غیر این صورت رنگ کرفس تغییر می کند و رنگ آن تیره تر می شود.

گام ششم

در این گام هویج ها را ریز خرد کرده و در ظرفی به همراه سس می ریزیم. حالا مواد را خوب هم میزنیم تا یکدست شود سپس روی کاسه را سلفون میکشیم و در یخچال میگذاریم.

گام هفتم

بعد از دو ساعت که سس به خوبی جذب هویج و کرفس شد و سالاد کاملا خنک شد از یخچال خارج می کنیم و به سلیقه خود روی سالاد را با گردوی خرد شده و روغن زیتون تزئین می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد هویج و کرفس

  1. سبحان (خریدار محصول)

    عالیه این رسپی????

  2. لیندا (خریدار محصول)

    به به چقدر خوشمزه بنظر میرسه????????

  3. وردی (خریدار محصول)

    مثل همیشه پرفکت????????????

  4. سامیه

    چقدر جذابه????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی