رضیم
رضیم
طرز تهیه فرنی بستنی توت فرنگی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از بهترین و خوشمزه ترین دسرها، که البته مناسب تمامی رده های سنی ائم از پیر و جوان باشد دسر فرنی توت فرنگی است. طرز تهیه این دسر پر طرفدار را می توانید در سایت رضیم آموزش ببینید و تهیه کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

مواد لازم فرنی توت فرنگی

شیر ۲ لیوان

توت فرنگی ۱ لیوان

شکر ۵ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت ۵ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

آب سرد ½ پیمانه

ژله توت فرنگی ½ ژله توت فرنگی

بستنی وانیلی ۱۵۰ گرم

طرز تهیه فرنی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه این دسر جذاب و خوشمزه ابتدا بستنی را از درون فریزر خارج کنید و نیم ساعت اجازه دهید به آرامی یخ آن آب شود. حال باید پودر ژلاتین را به بستنی آب شده اضافه کنید و خوب با همزن هم بزنید تا بافت اسفنجی نرمی به خود بگیرد.

مرحله دوم

برای انحلال ژلاتین، باید از بخار بنماری استفاده کنید. برای این کار ژلاتین را روی بخار قرار دهید تا کامل حل شده و محلول شفاف شود. سپس شیر و نشاسته و شکر را درون قابلمه ای بریزید تا همه مواد درون شیر حل شوند و در نهایت باز هم قابلمه را روی شعله بسیار ملایم قرار دهید.

مرحله سوم

حال مخلوط شیر و ترکیبات دیگر را اینقدر هم بزنید تا کاملا غلیظ ظده و شبیه به فرنی شود. حرارت را به صورت بسیار کم قرار دهید تا نشاسته بتواند به آرامی پخته شود. در مرحله بعد مقداری توت فرنگی را خوب بشویید و درون میکسر بریزید و کاملا میکس کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حال پوره تهیه شده از توت فرنگی را به قابلمه حاوی ترکیبات شیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا همگن و مخلوط شوند. بهتر است در همین مرحله ژله توت فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و دوباره بن ماری کنید تا ذرات ژلاتین کاملا مخلوط شوند و در نهایت محلول را از روی قابلمه بن ماری بردارید.

مرحله پنجم

حال باید مقداری صبر کنید تا مایه فرنی خنک شود. هم زدن در این مدت می تواند باعث کش آمدن و سفت شدن مایه فرنی شود. حال بستنی را که از قبل آب شده به محلول اضافه کنید. و در دمای محیط مدتی قرار دهید.

مرحله ششم

حال ژلاتین بن ماری شده را نیز به قابلمه بریزید و خوب همگن کنید تا بافت فرنی یکدست شود. حال باید مایه را درون قالب سیلیکونی قرار دهید و در یخچال به مدت حداقل 4 ساعت نگهداری کنید تا کاملا سفت شود.

مرحله هفتم

در مرحله آخر و پس از سفت شدن فرنی، قالب ها را خارج کنید و نیم ساعت هم در فریزر قرار دهید تا فرنی به راحتی از قالب کنده و جدا شود. سپس فرنی را درون ظرف مناسب قرار داده و سرو کنید. نوش جانتان.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه فرنی بستنی توت فرنگی

  1. حفیظه (خریدار محصول)

    حرف نداشت????????????????????

  2. اَرَشک (خریدار محصول)

    چه سایت قشنگی دارین ???????? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی